meidän kansalaistemme elämässä.
Kuinka toimii parisuhde tunnustuksellisesti erilailla suuntautuneilla?
Itämaiset ym. uskonnot
13
512
Vastaukset
- Pirre*
kokemusta vain idän uskonnosta, mieheni on ortodoksi ja minä perheemme ainut luterilainen.
Ymmärsin että tarkoitit kyllä "oikeita" erilaisia uskontokuntia, mutta mulla nyt tällainen vain..
Parisuhde on ollut tiukilla kun mies on sanonut ortodoksisen olevan ainoa oikeauskoinen :)- niin aina
"Kaikki maailman 5 suurinta uskontoa ovat aasialaisperäisiä.
Että sikäli. - kawe
niin aina kirjoitti:
"Kaikki maailman 5 suurinta uskontoa ovat aasialaisperäisiä.
Että sikäli.elämän vaikeuksia?
Islam lakiuskontona vaikuttaa vuorokausirytmiin, ihmissuhteisiin ja ruokaan.
Voivatko he edes mennä naimisiin "vääräuskoisen" kanssa? - tuota'
kawe kirjoitti:
elämän vaikeuksia?
Islam lakiuskontona vaikuttaa vuorokausirytmiin, ihmissuhteisiin ja ruokaan.
Voivatko he edes mennä naimisiin "vääräuskoisen" kanssa?naimisiinmenoasiaakaan noin kaukaa hakea?
Onhan omassa luterilaisuudessammekin suuntia, joihin kuuluvat yleensä avioituvat vain omiinsa kuuluvien kanssa. Mies ja lapset ortodokseja! Ei mitään ongelmaa.Ei ole mies kertaakaan sanonut että hänen uskontonsa olis se ainoa oikea.
Olen itse hyvin kiinnostunut ortodoksisuudesta. Minusta se on niin lempeä ja anteeksiantava, ihan erilainen kuin luterilaisuus jossa melkein kaikki oppi perustuu syntisen syyttelyyn ja ainaiseen pelkoon ja katumukseen.
Ei parisuhteen nyt tämän takia pitäisi koetukselle joutua??!- Pirre*
piive kirjoitti:
Mies ja lapset ortodokseja! Ei mitään ongelmaa.Ei ole mies kertaakaan sanonut että hänen uskontonsa olis se ainoa oikea.
Olen itse hyvin kiinnostunut ortodoksisuudesta. Minusta se on niin lempeä ja anteeksiantava, ihan erilainen kuin luterilaisuus jossa melkein kaikki oppi perustuu syntisen syyttelyyn ja ainaiseen pelkoon ja katumukseen.
Ei parisuhteen nyt tämän takia pitäisi koetukselle joutua??!se on ollut mieheltänikin, kerroin vain tuohon niin että se olisi suurempikin kysymys, - ei ollenkaan. :)
Olen samaa mieltä ortodoksisista uskonnosta, sen ilmapiiri on luterilaisuutta lämminhenkisempää.
Kaikki lapsenlapsemmekin ovat kastettu ortodokseiksi.
- Pirre*
monesti kuinka taipuisin jonkin uskonnon asettamiin rajoituksiin, niinkuin esim. siihen purkhaan..liekö tullu oikein kirjoitettua se halleeta.., mutta kai ymmärrätte mitä tarkoitan.
Ja siihen ettei naisella ole mitään sananvaltaa, eikä edes oikeutta ajaa autoa..oisi se miun luonteella ollut vaikeaa, - kun yleensä kyseenalaistan auktoriteettejä muutenkin, tai kapinoin ainakin kovasti..mielessäni. :)- O-Orvokki
jos se auttaisi sulautumaan ympäristöön ja saisi olon tuntumaan turvallisemmalta. (Avioitumisen riskiä ei onneksi ole koskaan tarvinnut ryhtyä punnitsemaan, enkä pitkäaikaista asumista sellaisella alueella haluaisi edes harkita.)
Jotkut naiset kuuluvat olevan sitä mieltä, että heillä on kotonaan enemmän (vaikutus)valtaa kuin monilla perinteisessä suomalaisessa avioliitossa elävillä perheenäideillä.
Tasa-arvolaki voisi saada ihmeitä aikaan. Siitä on hyvä esimerkki naisen aseman vertailu Marokossa ja Tunisiassa, jossa Habib Bourgiban ansiosta on ollut tasa-arvolaki voimassa vuodesta 1956.
Kaftaani ja valkoinen huivi päässä olen liikkunut muutamilla matkoilla. Asu tarjoaa monenlaisia etuja "polttavan auringon alla" liikkuessa. Miksei purkhakin kävisi.;)) - torivahti
...halusin muuttaa Kuwaitiin, kun siellä ei ollut naisilla äänioikeutta. No, nyt olen jo hieman kymmenessä vuodessa leppynyt.... :-)
- Pirre*
torivahti kirjoitti:
...halusin muuttaa Kuwaitiin, kun siellä ei ollut naisilla äänioikeutta. No, nyt olen jo hieman kymmenessä vuodessa leppynyt.... :-)
Aika äkkiä sentäs, tuo leppyminen :)
Kiitos nauruista.. - kawe
Pirre* kirjoitti:
Aika äkkiä sentäs, tuo leppyminen :)
Kiitos nauruista..sain minäkin . Kiitos vaan Torivahti:))
Burkha on mielestäni (pohjoismaalainen=tasa-arvo)
miesten vallan symboli. Ketjussa mainittiin naisten kodin sisällä oleva valta. Se on näennäistä, koska heti kun paikalle tulee perheen ulkopuolelta joku, naiset vaikenevat ja poistuvat.Miksi tänne muuttavat islamilaiset haluavat muuttaa meidän esim. koulujen juhlatapoja.
Huomaan takertuvani islamilaisuuteen.
Ehkä siksi, että se herättää suurimpia ristiriita-tilanteita laajemminkin. - Pirre*
kawe kirjoitti:
sain minäkin . Kiitos vaan Torivahti:))
Burkha on mielestäni (pohjoismaalainen=tasa-arvo)
miesten vallan symboli. Ketjussa mainittiin naisten kodin sisällä oleva valta. Se on näennäistä, koska heti kun paikalle tulee perheen ulkopuolelta joku, naiset vaikenevat ja poistuvat.Miksi tänne muuttavat islamilaiset haluavat muuttaa meidän esim. koulujen juhlatapoja.
Huomaan takertuvani islamilaisuuteen.
Ehkä siksi, että se herättää suurimpia ristiriita-tilanteita laajemminkin.sellainen kirja (yhä) kuin "Tuhat loistavaa aurinkoa", se kertoo afganistanilaisten naisten asemasta.
Koirallakin on parempia isäntiä kuin naisilla... - O-Orvokki
torivahti kirjoitti:
äänioikeutta siellä?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1252048
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221420Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631151Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett111069Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti101017- 87928
- 80809
- 17787
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon16731Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks107671