Apua neitsyenuhreille

narsujen uhrien tukiyhdisty...

9

1876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neitsyen kuvaus?

      Sopiiko:
      >>Narsistinen persoonallisuushäiriö on oireyhtymä, johon kuuluvat muun muassa seuraavat
      piirteet: itsekeskeisyys, manipuloivuus, hallitsevaisuus ja tunteettomuus.
      Tunnetasolla tällainen ihminen on pinnallinen, impulsiivinen, kateellinen, toisia omiin tarpeisiinsa käyttävä, ihailua vaativa, itsestään ja ominaisuuksistaan suuria kuvitteleva, vastuuton, ei koe syyllisyyden tuntoa ja lisäksi hänellä on empatian puute. Hän ei ota riittävästi huomioon muita ihmisiä tai heidän tarpeitaan ja oikeuksiaan, vaan käyttäytyy ylimielisesti ja röyhkeästi. Hänellä ei ole kykyä tai halua myötäeläytyä toisen tilanteisiin tai tunteisiin. Narsismin avulla hän suojautuu pienuutta, avuttomuutta, keinottomuutta, kateutta ja riippuvuutta vastaan.>>
      http://www.narsistienuhrientuki.info/index.php?alasivu=180&valikko=2

      • neityskäinen

        Ei sovi kyllä neitsyeen - yleistäminen on vaarallista, narsisimi ei ole riippuvainen horoskooppimerkistä.

        Entäs skorpionit, oinaat, jousimiehet...


      • täällä minä-m
        neityskäinen kirjoitti:

        Ei sovi kyllä neitsyeen - yleistäminen on vaarallista, narsisimi ei ole riippuvainen horoskooppimerkistä.

        Entäs skorpionit, oinaat, jousimiehet...

        Älä välitä tuosta, hullujen kanssa ei kannata kinastella. Tuo ilmestyy aina silloin tällöin neitsytpalstalle. Sen tarkoituksena on siirtää keskustelu pois vakapalstalta. Mutta mennäänpä sinne. kamoon!


      • yksi vain_

        Leijonissa enemmän narsisteja.
        Sehän kuuluu niiden luonteeseen.

        Neitsyet jos ketka OVAT MYÖTÄTUNTOISIA ja herkkiä, jopa niin paljon että peittelevät sitä näsäviisastelulla ja ilkeydellä. Neitsyt ei siedä läheisriippuvaisia, millaisia kai olette, kun ripustauduitte Neitsyeen. Sitten syytättä Neitsyttä kylmäksi...


      • eikä tässä vielä kaikki

        Se oli neitsymies vuosia sitten.

        Vieläkin heikosti henkisesti hengissä.

        Asian myöntäminen auttaa.

        Minä nousen vielä.


      • Miss Blue

        ..tiedättekö mitä, taisin juuri kokea valaistumisen! Tässä, jaetaan se yhdessä: itsekeskeinen, tunteeton, pinnallinen, kateellinen, toisia omiin tarpeisiinsa käyttävä, ihailua vaativa, vastuuton, ei koe syyllisyyden tuntoa, empatian puute, käyttäytyy ylimielisesti ja röyhkeästi, ei ota toisia ihmisiä huomioon. Niin juuri, tuo oli se, mitä minä EN ole. Joo,mut kiitti kirjoittajalle kummiskin, vaik kyllä mää jo noi asiat tiesin. No, hyvää kesää kaikille te ihanat höpönassut ja mussukat!! :D


    • asialla

      ei pidä leikkiä. Tunnetko oikeasti narsistisen ihmisen? Luulempa että et tunne. Tuollainen syytös ja yleistäminen kaikkia neitsyitä kohtaan on erittäin asiatonta ja kertoo erittäin kypsymättömästä ihmisestä. Toivottavasti et tule koskaan kohtaamaan oikeaa nasistista ihmistä elämäsi aikana.

      NeitsytN 46

      • codetsu

        niin se on
        helppoa on yhdistää narsistin luonteen piirteet
        vaikka kehenkä jos ei ole oikeassa elämässä sellasta tavannut

        itse olen joutunut sivusta seuraamaan
        miten narsisti toimii ja miten hän valtaansa käyttää kun sellaisen kahvaan pääsee

        siinä jää real tv ja muut hömpät
        narsistin saaminen omaan elämäänsä on jotain jota ei voi kuvitellakkaan

        toiv. ette koskaa kyseisiä henkilöitä tapaa !!!

        ps. edellä erittäin hyvin sanottu *peukku*


    • horoskooppiin

      Narsismi ei riipu ihmisen horoskooppimerkistä, vaan yleisimmin lapsuuden "traumoista" (vanhempien välinpitämättömyys, sisarusten kilpailu vanhempien huomiosta jne.), syitä voi olla useita.

      Olin aika yllättynyt, että neitsyt yhdistettiin tässä tapauksessa narsismiin, koska mielestäni narsismi on yleensä yhdistetty leijoniin (tosin sekin on typerää yleistystä).

      Olen neitsytnainen, ja omasta mielestäni erittäin empaattinen (joskus hieman liiankin :) ja aidosti "ihmisrakas" ihminen.
      Itselläni on kokemusta narsismista. Seurustelin 3v vuotta narsistisen leijonamiehen kanssa, ja kokemus jätti kyllä syvät arvet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      452
      2315
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      238
      2076
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1592
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1571
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      53
      1345
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1341
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      151
      1326
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1226
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      68
      1105
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      101
      1069
    Aihe