Tietääkö kukaan, leviääkö karhunköynnös siemenistä? Toivoisin että ei, sillä siitähän voi tulla melkoinen riesa. Ajattelin kasvattaa vaaleanpunakukkaista karhunköynnöstä ruukussa. Saisi kiipeillä kuusen oksilla sitten.
Karhunköynnös
4
1304
Vastaukset
- miriam
Ei ainakaan perennakirjan mukaan. Kun pidät köynnöksen ruukussa, ei sen pitäis juurienkaan kautta levitä (ruukun alle vielä aluslautanen tmv. ettei pohjareijistäkään karkaa pihamaalle).
- heittää
Niin ja sitten heität vanhat mullat kompostiin tai pensaiden juurille..johan leviää,leviää,leviää...
heittää kirjoitti:
Niin ja sitten heität vanhat mullat kompostiin tai pensaiden juurille..johan leviää,leviää,leviää...
Jos siihen joskus kyllästyy, pitää miettiä tarkkaan, mite sen juuripaakun hävittää.
Onko kelläån muulla puutarhassaan karhunköynnöstä ja minkälaisissa paikoissa? On kuulemma olemassa jotain hienoja kerrannaiskukkaisiakin lajikkeita.- Pohjoisen Friidu
Neilikkaruusu kirjoitti:
Jos siihen joskus kyllästyy, pitää miettiä tarkkaan, mite sen juuripaakun hävittää.
Onko kelläån muulla puutarhassaan karhunköynnöstä ja minkälaisissa paikoissa? On kuulemma olemassa jotain hienoja kerrannaiskukkaisiakin lajikkeita.Meillä täällä Lapissa on karut olot ja köynnösvalikoima niin vähäinen, että karhunköynnös on aivan hyvä lisä. Täällä menestyy vain jotkut koisot, humala ja alppikärhö sekä tuo em. ja villiviinistä, köynnöshortensiasta tai ihanista kärhöista voi nauttia vain kuvina lehdissä.
Olen kasvattanut karhunköynnöstä seinustalla ja se ei ole ainakaan vielä muodostunut riesaksi kun laitoin juurimaton istutusalueelle huolella. Lisäksi olen laittanut sitä ruukkuihin ja parvekkeelle laatikkoon. Aivan hyvä kasvi, kasvaa ja kukkii kauniisti. Ruukut ja laatikon talvetan sellaisenaan kellarissa, leikkaan syksyllä vain matalaksi. Keväällä kaadan juuret multineen muovin päälle ja seulon kaikki pienetkin juurenpalat esiin ja laitan taas uuteen multaan samoihin astioihin. Ei niin erityisen vaivallista ja ei minulla ole muodostunut ongelmia leviämisen kanssa. Pidän karhunköyynnöksestä just sen helppouden takia, joka kesä samoista värkeistä saan pajusta punottuihin kehikoihin näyttävästi kukkivan kasvin. Suosittelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2753425Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1041730Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2301381- 741336
- 641205
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991097Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:521079- 63991
Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei18873- 42857