mitä papakokeesta saa selville? siis jotain sukupuolitautejako? minulle sanottiin ettei papaa suositella raskausaikana..?
papakoe
12
2239
Vastaukset
- ......
Sitä sillä etsitään. Kohdunkaulasta otetaan solunäyte, joka tutkitaan labrassa. Se kertoo onko solumuutoksia eli viitteitä kohdunlaulan syöpään. Ei näy sukupuolitaudit papa-kokeessa.
- ..........
tiedetään onko jotain tauteja? hiv ainakin verikokeesta ja klamydia pissasta?
- verestä
.......... kirjoitti:
tiedetään onko jotain tauteja? hiv ainakin verikokeesta ja klamydia pissasta?
Mitään sellaista kaikkia sukupuolitautej määrittävää testiä ei ole olemassa mutta verestä niitä etsitään. Papaa ei tehdä yleensä raskaana oleville koska siinä "kiusataan" kohdunkaulaa jonka täytyy raskaana ollessa olla hyvässä kunnossa.
- .........
verestä kirjoitti:
Mitään sellaista kaikkia sukupuolitautej määrittävää testiä ei ole olemassa mutta verestä niitä etsitään. Papaa ei tehdä yleensä raskaana oleville koska siinä "kiusataan" kohdunkaulaa jonka täytyy raskaana ollessa olla hyvässä kunnossa.
samassa veressä myös muut kun hiv kokeen ottaa? tai klamydian pissasta?
- kokeessa
......... kirjoitti:
samassa veressä myös muut kun hiv kokeen ottaa? tai klamydian pissasta?
näkyy vain se, mitä testataan. Jos testataan vain hiv-vasta-aineet, ei mitään muuta sieltä "sivulöydöksenä" löydy vaan kaikki pitää testata erikseen.
- miehiltä otetaan papa?
tiedän myös miehiä joilta papa on otettu?
- oo..
mahdollista mitenkään ottaa papa-koetta miehiltä. Ootkohan sekoittanut siihen, että erilaisia solunäytteitä voidaan luokitella papa-luokituksen mukaan, joka on siis eri asia kuin vaginasta otettu papa-näyte. Esim. kehkopussinesteestä voidaan etsiä pahanlaatuisia soluja, vastauksena papa-luokka 1 on hyvänlaatuinen, papa-luokka 5 on syöpä ja 2-4 on sitten enemmän tai vähemmän poikkeavaa löydöstä näiden kahden väliltä.
- papa.........
oo.. kirjoitti:
mahdollista mitenkään ottaa papa-koetta miehiltä. Ootkohan sekoittanut siihen, että erilaisia solunäytteitä voidaan luokitella papa-luokituksen mukaan, joka on siis eri asia kuin vaginasta otettu papa-näyte. Esim. kehkopussinesteestä voidaan etsiä pahanlaatuisia soluja, vastauksena papa-luokka 1 on hyvänlaatuinen, papa-luokka 5 on syöpä ja 2-4 on sitten enemmän tai vähemmän poikkeavaa löydöstä näiden kahden väliltä.
luinkin jo jotain googlettamalla, http://www.vaestoliitto.fi/seksuaaliterveys/seksuaaliterveysklinikan_nettipa/nuoret/tietopankit/seksitaudit/papilloomavirus_kondylooma/
eli mieheltä katsotaan tuo papiloomavirus?
ja tämä mies sano että puikolla se otettiin esinahan alta.. - hjfhf
papa......... kirjoitti:
luinkin jo jotain googlettamalla, http://www.vaestoliitto.fi/seksuaaliterveys/seksuaaliterveysklinikan_nettipa/nuoret/tietopankit/seksitaudit/papilloomavirus_kondylooma/
ja tämä mies sano että puikolla se otettiin esinahan alta..siis selkokielellä 1-5 on tulos asteikko. olen saanu joskus nuorena kondylooman joka hoidettriin laaserilla mutta tulokseni papassa oli sillon 4...eli agressivinen muutos.nyt kysyin samaa kun on neljäs raskaus menossa että miten tuo vaikuttaa vaikka oireita ei ole ollut ikinä.lääkäri otti papan ja olin rv15 vaikka ei vauvalle mitään aiheutakkaan..sanoi myös etää asteikko 1-5 on tarkoitus tutkia solumuutoksia on tautien ja tulehduksien aiheuttamia ja ne antavat tietoa iskeekö mulla joskus neljän kymmenenn jälkeen kohtu/kohdunkaulan syöpä...syöpä kestää kehittyä vuosia.niin ainakin tämän tyyppinen. siksi papa seulontoja ja kontrolleja jotta hoito aloitetaab heti koska kuolleisuus kohdunkaulan syöpään on ihan muutama prosentti tämän takia.
- .....
hjfhf kirjoitti:
siis selkokielellä 1-5 on tulos asteikko. olen saanu joskus nuorena kondylooman joka hoidettriin laaserilla mutta tulokseni papassa oli sillon 4...eli agressivinen muutos.nyt kysyin samaa kun on neljäs raskaus menossa että miten tuo vaikuttaa vaikka oireita ei ole ollut ikinä.lääkäri otti papan ja olin rv15 vaikka ei vauvalle mitään aiheutakkaan..sanoi myös etää asteikko 1-5 on tarkoitus tutkia solumuutoksia on tautien ja tulehduksien aiheuttamia ja ne antavat tietoa iskeekö mulla joskus neljän kymmenenn jälkeen kohtu/kohdunkaulan syöpä...syöpä kestää kehittyä vuosia.niin ainakin tämän tyyppinen. siksi papa seulontoja ja kontrolleja jotta hoito aloitetaab heti koska kuolleisuus kohdunkaulan syöpään on ihan muutama prosentti tämän takia.
Mulla otettiin papa ainakin vaikka olin rv5,samalla kun menin varmistamaan tämän raskauden labraan.. En sit kuinka vaarallisia tälläiset ovat,mutta minulla ainakin näin&tuskin haittaa on jos maalaisjärjellä taas ajattelee.. =) Jees,kesää kaikille!! =)
- ei ole papillooma
papa......... kirjoitti:
ja tämä mies sano että puikolla se otettiin esinahan alta..papa-testi tarkoittaa irtisolutestiä http://www.poliklinikka.fi/?id=8961545&page=7808053. Testissä katsotaan muutakin kuin tuota kondyloomaa eli papilloma-virusta.
Mieheltä voidaan myös testata papilloomavirusta, mutta silloin ei puhuta papa-kokeesta. Papa otetaan siis vain naiselta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077716
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1085901- 835157
- 1394526
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552957
- 582908
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562036