värinauhat eri sh+muille jutuille

vampirellah:)

nauhan voi valmistaa ihan miten nyt keksiikään rannekorun valmistaa. helmistä, langasta tms. tässä nauhojen värit ja merkitykset syömishäiriöön liittyen.

Punainen: Anoreksia
Violetti: Bulimia
Vihreä: Paastoaa
Pinkki: ED NOS (eating disorder not otherwise specified, syömishäiriöinen jonka sairaus ei ole tarkemmin spesifioitu)
Puna ja musta: Hoidossa oleva, anoreksia
Violetti ja musta: Hoidossa oleva, bulimikko
Musta/vihreä/sininen: Hoidossa oleva, ED NOS

tässä taas muuhun liittyen.
Sininen ja musta: Hoidossa, viiltelijä
Keltainen: itsemurha (menettänyt jonkun/suunnittelee/on yrittänyt)
Musta: SI (self injury = eli viiltelee itseään tms.)
Valkoinen: perheenjäsen tai SI
Oranssi: SI harjoittava
Oranssi ja valkoinen: parantunut SI
Turkoosi: Ylipainoinen
Sininen: Masennus

16

5073

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dippierg

      Anteeksi, mutta todella typerää...

      • vampirellah:)

        noista väreistä ja niiden merkityksestä on muualla ollu puhetta...kyl musta tuntuu,et joku nämä tietääkin,mut laitoinpa huvikseni uudestaan..
        jos tämä on mielestäs jonkin sortin provosointia,niin sille en mahda mitään.
        jotkut ihmiset pitävät kyseisiä värejä sisältäviä rannekoruja ja ei tämä tieto niiden värien merkityksestä tuhoa kenenkään elämää,kuten tuskin parantaakaan,eli näkemyksemme tästä aiheesta eroavat siis täysin,sillä en näe,mitä typerää tämän aiheen sisällöllä oikein oli??


      • Eipäs olla tylsiä. Näissä koruissa voi olla ihan mukava vaikutus, tulee tunne ettei ole yksin ongelmiensa kanssa.

        (vai oliko nää tarkoitettu vaan pro sh:ille?)


      • AngelWhite
        Kuroine kirjoitti:

        Eipäs olla tylsiä. Näissä koruissa voi olla ihan mukava vaikutus, tulee tunne ettei ole yksin ongelmiensa kanssa.

        (vai oliko nää tarkoitettu vaan pro sh:ille?)

        no siis yleisesti ottaen pro, mut kyl voi pitää myös ihan _sairaudesta paranevat_, paranemismyönteiset siis tms. Ei noil ketään syrjitä, vaik alunperin värien tarkotus onkin tunnistaa ja kannustaa, pro pron.


      • ari-samuli
        vampirellah:) kirjoitti:

        noista väreistä ja niiden merkityksestä on muualla ollu puhetta...kyl musta tuntuu,et joku nämä tietääkin,mut laitoinpa huvikseni uudestaan..
        jos tämä on mielestäs jonkin sortin provosointia,niin sille en mahda mitään.
        jotkut ihmiset pitävät kyseisiä värejä sisältäviä rannekoruja ja ei tämä tieto niiden värien merkityksestä tuhoa kenenkään elämää,kuten tuskin parantaakaan,eli näkemyksemme tästä aiheesta eroavat siis täysin,sillä en näe,mitä typerää tämän aiheen sisällöllä oikein oli??

        sairastuin vatsalaukun syöpään ja voitin,,pari vuotta meni hyvin kun uusiutui taas olen voitonpuolella kun joku kertois anopille miul ei ole nälkä ja ruoka ei missään nimessä ole huonoa,,nälkä on mut ei voi syödä,kiitos stytostaatin,,, ei vaan aina huvita jutella mut nuo värit ,,en ees ollut kuullutkaan,,ainakin mua piristää... silmissä kun riittävästi ollut kyyneliä ja punaista.. ölen kuullut olen nähnyt kun äitiä ja isiä huudetaan käykää ihmeessä käymään aamulla lasten syöpä osastolle silloin väritkin unohtuu ja omat vaivat


    • deathsoweet..

      mullapas on ollut jo kolme vuotta punainen pitkä helminauha moninkerroin ranteessani.
      Juu en kyllä halua että joku näihin perehtynyt syömishäirikkö näkee sen mun kädessä ja erehtyy luulemaan että se jotenkin liittyy näihin juttuihin.
      Onneksi tuo ei näykään kädestä kun hiha yleensä aina päällä..

      Vaikka jotenkin musta tuntuu, ettei nää oo Suomessa ainakaan hirveän yleisiä, ja sitten tosiaan kun muillakin kuin minulla saattaa olla juuri sen värisiä rannekoruja muutenkin niin.. :D Jotkut voi sitten vetää vääriä johtopäätöksiä..
      Mutta eipä se kai haittaa...

    • outi

      ei tää musta nii naurettavalta kuulosta ku jossai laitoksis saa tehä näit ja ne on viä hienojaki

    • että punanen helminauha ei sovi mun tyyliin. :D Mut ehkä punamusta, se olis totuudenmukasempikin, hmm.

    • Mä vaa

      Hahha, mä oon pitäny jo varmaan vuoden kädessä violetti-mustaa nauhaa, enkä oo tienny mitä se tarkottaa. Mun bulimiaa sairastava kaveri kyl kysy mult hienovarasesti tässä joskus et oksennanko ikinä, mut enhän mä tajunnu, että se tosta nauhasta näkyis. Ja kaiken lisäks vihaan oksentamista ;D Kyllä rupes huvittamaan. Anoreksia mulla kyllä on, mut ehei mitään bulimiaa, enkä todellakaan ole hoidossa.

    • lilac pompom

      nuorempana mulla oli ranteet täynnä koruja ja oon kai aina tykännyt tehdä niitä. kaikkiin koruihin mulla on jotenkin pakkomielteinen suhde, kun osa on hyvänonnen koruja ja osa tekee mulle pahaa. en voi esmes käyttää kivoimpia korviksiani, isot vihreät timantit, kun niissä on paha karma. väreillä on kanssa merkitys, jotkut värit tekee hyvää tietyssä mielentilassa, toisessa tilanteessa sama väri tekee pahaa. menee vähän selittelyks, mut karsee krapula ja heikko ja samal ylivilkas olo....

      vihree helminauha on ja pysyy ranteessa, en taho rikkoa sitä eikä se muuten irti lähde. vihree on ollut pitkään mulle vähän ku kolikko, toinen puoli on kaunis, puhdas, hyvä ja rauhallinen, maan, luonnon ja kasvun väri, toinen katkera, vihainen, pelottava ja kahlitseva. tein tän korun tietäen mitä vihree tässä mielessä tarkoittaa, mut aika hyvin se kyl kuvastaa mun suhdetta paastoon, rakastan ja vihaan sitä oloa. punapinkki helminauha mulla oli jonkun aikaa ranteessa, mut alkoi ottaa päähän ja tuntu, että porukka tietää mitä se merkitsee. punainen on vahvojen tunteiden ja ensimmäisen chakran väri ja vituttaa, kun tiedän mikä muukin merkitys sillä on. ei olisi kyllä pitänyt ikinä törmätä näihin väreihin aikoinaan, turkoosia en voi käyttää kun pelkään lihovani ylipainoiseksi ja vältän violettia, ettei mulle kehity bulimiaa.

      näitähän varmaan leviää monia eri versioita, mut käsittääkseni oranssi on sekakäyttäjä.

    • vfgbjnmyk

      Käytin itte viime keväänä pinkkiä nauhaa, tietämättä mitä se tarkottaa, muut ihmiset kyl näytti tietävän. Ja kaiken lisäks ei mulla oo EDNOSta vaan anoreksia.(ups!) En nyt kuitenkaan oo ihan varma et kannattaa noita koruja tossa mielessä käyttää..............................

    • sepraaaaa

      Tein korut pariviikko sit nyt en en osaa olla päivää ilman koruja tai sit tuntuu et jotain muuttuu eli noist tuli mulle osa minua. Pelkään vaan et tunnistaaka terapeutti noi.

    • Voivoi

      Voi voi tytöt kuinka pihalla olettekaan. Mites mulla kun käytän valkoista ranneketta, kuulun kyllä siniset-puolueeseen jos nyt edes tiedätte mikä se on ..

    • Ollyhaistapaska

      Voivoi/ jokainen järkevä ihminen tietää mikä on sininen puolue ja tajuaa sitä välttää.

    • Jee333

      Käyttääkö ketään enää noita? Itse aattelin silti alottaa

      • Anonyymi

        Mietin samaa, et tohtiiko käyttää koska sain lahjaksi mustan ja punaisen ihmiseltä johon niiden värien merkitykset sopivat, mutta itseeni ei sovi. Hän toki tietääki nämä merkitykset, mutta antoi silti miulle moiset rannekorut


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      956
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      923
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      840
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      741
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      737
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      692
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      108
      684
    10. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      630
    Aihe