Voisiko joku kertoa...

että jos noin 3 kk:n tyroksiini -lääkityksen jälkeen arvot ovat seuraavat, ovatko ne hyvät vai pitääkö lääkitystä jatkaa, nostaa vai jotain muuta: TSH 3,3 ja T4V 11,2. En kerro nyt lääkärini kommentteja, koska haluan teidän mielipiteenne...mutta oireita on edelleen, ja mielestäni lääkärini on todella välinpitämätön tämän asian suhteen...jossain vaiheessa saatan mennä yksityiselle lekurille.
4374
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

itselläni 3 kk kuluttua arvot olivat; TSH 2.8 ja T4V 13 ja lääkitystä nostettiin, itselläni se oli silloin 75 mikrogrammaa. Itse asiassa jouduttiin nostamaan sitten 1,5 isoon tablettiin.
Tätä kohtaa en ymmärtänyt; "vai pitääkö lääkitystä jatkaa" ?!! Totta kai noilla arvóilla ja vain 3 kk:n lääkityksellä pitäisi jatkaa lääkitystä, arvosi kun eivät ole hyvät. Mitä ideaa olisi lopettaa noilla arvoilla lääkitys nyt 3 kk:n jälkeen???

Äänestä

Huonot arvot. Lääkityllä pitäisi se tsh saada jonnekin 1-2 tienoille vähintään ja nollillekin jos t4v ei muuten nouse. Sulla tuo t4v on vielä huono.

Äänestä

No siis kun lääkärini sanoi, että puolen vuoden kuluttua lääkityksen voisi ehkä lopettaa. Ja hän sanoi myös, että arvoni ovat nyt hyvät, ei määrännyt uutta labrakoetta eikä annoksen nostoa, ei yhtään mitään. Annokseni on nyt muistaakseni 0,25 mg, lääkepurkkini etiketissä ei lue annosta. Tyhmä lääkäri. Kiitos vastauksista! :-)

Äänestä
  • kokeilla lopettaa, riippuu hypotyreoosin syystä. Jos on se tavallisin, eli autoimmuunitulehdus syynä, tarvitset varmaankin lääkitystä loppuelämäsi. Mutta jos sulla oli joku ohimenevä tyreoidiitti, josta tuli ohimenevä vajaatoiminta, niin lääkityksen voi kokeilla lopettaakin.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Desperate kirjoitti:

että jos noin 3 kk:n tyroksiini -lääkityksen jälkeen arvot ovat seuraavat, ovatko ne hyvät vai pitääkö lääkitystä jatkaa, nostaa vai jotain muuta: TSH 3,3 ja T4V 11,2. En kerro nyt lääkärini kommentteja, koska haluan teidän mielipiteenne...mutta oireita on edelleen, ja mielestäni lääkärini on todella välinpitämätön tämän asian suhteen...jossain vaiheessa saatan mennä yksityiselle lekurille.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu