Lehtikompostia herukoille?

tarvitseeko kalkkia

Kannoin lehtikompostin tummunutta osaa katteeksi herukkapensaille. Nyt tuli hätä että tarvitseeko kalkkia tms. tasapainottamaan?

10

1347

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laiska puutarhuri_

Joka vuosi oon minäkin kompostista lapioinut herukoiden juurelle multaa(keskeneräistä)enkä oo mitään lisäillyt.Marjoja on tullut paljon, eikä pensaitten kunnossa muutenkaan ole ollut mitään vikaa.

• Jatkan hommaa

Valun hikeä ja vettä,sillä revin juolavehnää ym. tässä välillä kymmenestä pensaasta. Vastauksestasi rohkaistuneena lähden nyt kärräämään näille lopuillekin sitä puoleksi palanutta kompostia. Jospa se tukkisi tiet heinältä.

• sanomalehtiä
        Jatkan hommaa kirjoitti:

Valun hikeä ja vettä,sillä revin juolavehnää ym. tässä välillä kymmenestä pensaasta. Vastauksestasi rohkaistuneena lähden nyt kärräämään näille lopuillekin sitä puoleksi palanutta kompostia. Jospa se tukkisi tiet heinältä.

Ensin lisäät vanhat sanomalehdet ja sen päälle vasta kompostin niin johan ruohoaminen harvenee. Aina alue kerrallaan vuorotellen.

• kottikärryllinen/ pensas ko...
        sanomalehtiä kirjoitti:

Ensin lisäät vanhat sanomalehdet ja sen päälle vasta kompostin niin johan ruohoaminen harvenee. Aina alue kerrallaan vuorotellen.

Sanomalehti oli hyvä vinkki. Kerkesin tosin toimia ilman sitä, Mutta seuraavalla kerralla...Nyt on uusi lehtikomposti käännetty ympäri, väliin tuli vanhaa kompostia mausteeksi, nyt kun vain tietäisin millä kankaalla tämän uuden kompostin peittäisin. Kaupassa tarjosivat valkoista suodatinkangasta, mutta en minä valkoista halua lehtikompostin peitoksi. Mikä kangas olisi vieressä olevan kuusiaidan väristä ja läpäisee sadeveden??

• SaKust
        kottikärryllinen/ pensas ko... kirjoitti:

Sanomalehti oli hyvä vinkki. Kerkesin tosin toimia ilman sitä, Mutta seuraavalla kerralla...Nyt on uusi lehtikomposti käännetty ympäri, väliin tuli vanhaa kompostia mausteeksi, nyt kun vain tietäisin millä kankaalla tämän uuden kompostin peittäisin. Kaupassa tarjosivat valkoista suodatinkangasta, mutta en minä valkoista halua lehtikompostin peitoksi. Mikä kangas olisi vieressä olevan kuusiaidan väristä ja läpäisee sadeveden??

... saa myös mustana.

• Laiska puutarhuri_
        kottikärryllinen/ pensas ko... kirjoitti:

Mulla on marjapensaiden aluset siistiytyneet koko ajan ruohoista ja rikkakasveista, ilman noita lehtiäkin...liekö keskeneräinen komposti kuitenkin niin tuimaa että heikoimmat ruohot nitistyy?

Nyt mulla on pensaissa paljon marjoja...vaan jopa on taas näköjään linnut nokkineet verojaan vielä raaoista marjoista=(

Verkkoa en pensaisiin laita, oisko jotain katseenkestäviä vinkkejä pelottamaan linnut pois?

• linnut ei tartu
        Laiska puutarhuri_ kirjoitti:

Mulla on marjapensaiden aluset siistiytyneet koko ajan ruohoista ja rikkakasveista, ilman noita lehtiäkin...liekö keskeneräinen komposti kuitenkin niin tuimaa että heikoimmat ruohot nitistyy?

Nyt mulla on pensaissa paljon marjoja...vaan jopa on taas näköjään linnut nokkineet verojaan vielä raaoista marjoista=(

Verkkoa en pensaisiin laita, oisko jotain katseenkestäviä vinkkejä pelottamaan linnut pois?

nykyisiin verkkoihin. Ennen oli erilaisia verkkoja, ja niihin tarttui räkätit, mikä oli ikävää. Meillä ei pärjäisi ilman verkkoja.

• Laiska puutarhuri
        linnut ei tartu kirjoitti:

nykyisiin verkkoihin. Ennen oli erilaisia verkkoja, ja niihin tarttui räkätit, mikä oli ikävää. Meillä ei pärjäisi ilman verkkoja.

Just lintujen verkkoon jäämisen takia en oo enää verkkoa pitänyt, joskin ottaa kupoliin ja lujasti, että linnut ottaa veronsa kyllä reippaasti.

• kangasta
        SaKust kirjoitti:

... saa myös mustana.

kun sellaista kerran on.

• verkoista
        Laiska puutarhuri kirjoitti:

Just lintujen verkkoon jäämisen takia en oo enää verkkoa pitänyt, joskin ottaa kupoliin ja lujasti, että linnut ottaa veronsa kyllä reippaasti.

Ihmettelin tosiaan kovasti, kun nykyisiin, pienempireikäisiin verkkoihin ei tartu linnut. Ne on ollut käytössä jo kymmenisen vuotta hyvällä menestyksellä. Muistaakseni niissä oli infolappu että linnut ei tartu. En silloin uskonut, mutta yhtään räkättiä en ole päästyt sen jälkeen verkoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2254
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1008
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      962
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    6. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      863
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      121
      842
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      773
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      753
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      749
    Aihe