Kannoin lehtikompostin tummunutta osaa katteeksi herukkapensaille. Nyt tuli hätä että tarvitseeko kalkkia tms. tasapainottamaan?
Lehtikompostia herukoille?
10
1319
Vastaukset
- Laiska puutarhuri_
Joka vuosi oon minäkin kompostista lapioinut herukoiden juurelle multaa(keskeneräistä)enkä oo mitään lisäillyt.Marjoja on tullut paljon, eikä pensaitten kunnossa muutenkaan ole ollut mitään vikaa.
- Jatkan hommaa
Valun hikeä ja vettä,sillä revin juolavehnää ym. tässä välillä kymmenestä pensaasta. Vastauksestasi rohkaistuneena lähden nyt kärräämään näille lopuillekin sitä puoleksi palanutta kompostia. Jospa se tukkisi tiet heinältä.
- sanomalehtiä
Jatkan hommaa kirjoitti:
Valun hikeä ja vettä,sillä revin juolavehnää ym. tässä välillä kymmenestä pensaasta. Vastauksestasi rohkaistuneena lähden nyt kärräämään näille lopuillekin sitä puoleksi palanutta kompostia. Jospa se tukkisi tiet heinältä.
Ensin lisäät vanhat sanomalehdet ja sen päälle vasta kompostin niin johan ruohoaminen harvenee. Aina alue kerrallaan vuorotellen.
- kottikärryllinen/ pensas ko...
sanomalehtiä kirjoitti:
Ensin lisäät vanhat sanomalehdet ja sen päälle vasta kompostin niin johan ruohoaminen harvenee. Aina alue kerrallaan vuorotellen.
Sanomalehti oli hyvä vinkki. Kerkesin tosin toimia ilman sitä, Mutta seuraavalla kerralla...Nyt on uusi lehtikomposti käännetty ympäri, väliin tuli vanhaa kompostia mausteeksi, nyt kun vain tietäisin millä kankaalla tämän uuden kompostin peittäisin. Kaupassa tarjosivat valkoista suodatinkangasta, mutta en minä valkoista halua lehtikompostin peitoksi. Mikä kangas olisi vieressä olevan kuusiaidan väristä ja läpäisee sadeveden??
- SaKust
kottikärryllinen/ pensas ko... kirjoitti:
Sanomalehti oli hyvä vinkki. Kerkesin tosin toimia ilman sitä, Mutta seuraavalla kerralla...Nyt on uusi lehtikomposti käännetty ympäri, väliin tuli vanhaa kompostia mausteeksi, nyt kun vain tietäisin millä kankaalla tämän uuden kompostin peittäisin. Kaupassa tarjosivat valkoista suodatinkangasta, mutta en minä valkoista halua lehtikompostin peitoksi. Mikä kangas olisi vieressä olevan kuusiaidan väristä ja läpäisee sadeveden??
... saa myös mustana.
- Laiska puutarhuri_
kottikärryllinen/ pensas ko... kirjoitti:
Mulla on marjapensaiden aluset siistiytyneet koko ajan ruohoista ja rikkakasveista, ilman noita lehtiäkin...liekö keskeneräinen komposti kuitenkin niin tuimaa että heikoimmat ruohot nitistyy?
Nyt mulla on pensaissa paljon marjoja...vaan jopa on taas näköjään linnut nokkineet verojaan vielä raaoista marjoista=(
Verkkoa en pensaisiin laita, oisko jotain katseenkestäviä vinkkejä pelottamaan linnut pois? - linnut ei tartu
Laiska puutarhuri_ kirjoitti:
Mulla on marjapensaiden aluset siistiytyneet koko ajan ruohoista ja rikkakasveista, ilman noita lehtiäkin...liekö keskeneräinen komposti kuitenkin niin tuimaa että heikoimmat ruohot nitistyy?
Nyt mulla on pensaissa paljon marjoja...vaan jopa on taas näköjään linnut nokkineet verojaan vielä raaoista marjoista=(
Verkkoa en pensaisiin laita, oisko jotain katseenkestäviä vinkkejä pelottamaan linnut pois?nykyisiin verkkoihin. Ennen oli erilaisia verkkoja, ja niihin tarttui räkätit, mikä oli ikävää. Meillä ei pärjäisi ilman verkkoja.
- Laiska puutarhuri
linnut ei tartu kirjoitti:
nykyisiin verkkoihin. Ennen oli erilaisia verkkoja, ja niihin tarttui räkätit, mikä oli ikävää. Meillä ei pärjäisi ilman verkkoja.
Just lintujen verkkoon jäämisen takia en oo enää verkkoa pitänyt, joskin ottaa kupoliin ja lujasti, että linnut ottaa veronsa kyllä reippaasti.
- kangasta
SaKust kirjoitti:
... saa myös mustana.
kun sellaista kerran on.
- verkoista
Laiska puutarhuri kirjoitti:
Just lintujen verkkoon jäämisen takia en oo enää verkkoa pitänyt, joskin ottaa kupoliin ja lujasti, että linnut ottaa veronsa kyllä reippaasti.
Ihmettelin tosiaan kovasti, kun nykyisiin, pienempireikäisiin verkkoihin ei tartu linnut. Ne on ollut käytössä jo kymmenisen vuotta hyvällä menestyksellä. Muistaakseni niissä oli infolappu että linnut ei tartu. En silloin uskonut, mutta yhtään räkättiä en ole päästyt sen jälkeen verkoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1317105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654350Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen543442Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4933096Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2932070Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361733Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201651- 911563
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1761472Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151426