En löytäny enää vanhoja keskusteluita aiheesta joten aloitin uuden. Oon kärsiny aknesta pitkään ja saanu ihan kivasti arpiaki. Oon kokeillu monia valmisteita ja eri hoitomuotoja. Aina tilanne parantuu hetkeksi mut sit taas sama juttu ja alkaa jo ottaa pannuun koko juttu. Viimeaikana olin taas toiveikas uuden tuotteen kanssa ja näin edistystä... en ees ajatellu et tilanne on niin paha enää mut menin eilen ihotautilääkärille ja sano et mul on paha akne :S olin ihan ihmeissäni. En ollu ite huomannu et olis niin paha ku oon verrannu kuviin jota oon löytäny netistä. Välillä noin viikon kuukaudessa naama on suht ok. Mut sit taas hormonien takii huonompi. Oon käyny monilla kosmetologeilla ja yks sano et ei tätä hoitoo kannata ees tehä... vaan rahan tuhlausta ja et akne on menos pois päin jo, ja mä tyhmä uskoin :S toinen sano et pelkkä ihonpuhdistus vois riittää. Pelkkää valehteluu. Nyt sit eilen määräs mulle roaccutanii ja tuli yks ongelma sit... oon nimittäin pähkinä allerginen ja en voi syödä sitä enkä mitään rinnaikkais valmistetta :| en tiiä yhtään mitä tehdä nyt... joko joudun kärsimään aknesta tai pelata hengellä. Pähkinäallergia on paha ja voi aiheuttaa Anafylaktisen sokin joka ei oo leikin asia... "Anafylaktinen sokki, vakavin anafylaksian muoto, voi johtaa potilaan kuolemaan, jos hengitystiet supistuvat niin ettei potilas saa rittävästi happea." Nyt kysyisin miten te muut joille on määrätty roaccutan teette jos on pähkinä allergia? mitä voisin tehdä? olin jo toiveikas et vihdoin saisin naaman kuntoon mut turhaa unelmointia vaan :(
Roa ja pähkinä allergia!!!!!! Mitä tehdä????
3
2302
Vastaukset
- Uncut
ihmeessä et sanonut lääkärille asiasta? Tolla asialla ei kannata leikkiä, joten lääkäri tai apteekin farmaseutit ovat oikeita henkilöitä, joille puhua. Henkeään ei voi jättää sen varaan, että joku jossain keskustelupalstalla sanoi... Ymmärrätkö? Apteekkiin mars, tai sitten uudestaan lääkärin pakeille.
- toivoton...
Kysyin lääkäriltä että ei kai sisällä pähkinää koska olin lukenut jostain kauan aikaa sitten että sisältäisi ja lääkäri sanoi että ei ole ja tarkisti vanhasta Pharmaca Fennicasta :| Lääkäri oli varma joten luotin häneen ensin ja vasta myöhemmin tarkistin asian... no onneksi en menny vielä verikokeisiin enkä hakenu roaccutanii vielä apteekista. Ilmoitin lääkärille asiasta ja hänellä ei ollut mitään tietoa asiasta. EU:n takia (oliskoha ollu 2005) oli pakko lisätä että sisältää allergioiden takia :| tuote on vanha ja on aina sisältäny mut ei oo vaan ihmiset tietäny sitä :| lääkelaitokset ei oo kertonu eteepäin lääkäreille ja jos niil on vanha Pharmaca Fennica ni ne ei tiädä koko asiasta :|
- uncut
toivoton... kirjoitti:
Kysyin lääkäriltä että ei kai sisällä pähkinää koska olin lukenut jostain kauan aikaa sitten että sisältäisi ja lääkäri sanoi että ei ole ja tarkisti vanhasta Pharmaca Fennicasta :| Lääkäri oli varma joten luotin häneen ensin ja vasta myöhemmin tarkistin asian... no onneksi en menny vielä verikokeisiin enkä hakenu roaccutanii vielä apteekista. Ilmoitin lääkärille asiasta ja hänellä ei ollut mitään tietoa asiasta. EU:n takia (oliskoha ollu 2005) oli pakko lisätä että sisältää allergioiden takia :| tuote on vanha ja on aina sisältäny mut ei oo vaan ihmiset tietäny sitä :| lääkelaitokset ei oo kertonu eteepäin lääkäreille ja jos niil on vanha Pharmaca Fennica ni ne ei tiädä koko asiasta :|
outoa touhua. Miten lääkäri, jolla on oikeus määrätä kyseistä lääkettä, ei tiedä sen voivan aiheuttaa allergisen reaktion. On myös mahdollista, että olet allerginen vain jollekin pähkinän osaselle.
"Isotretinoiini on myös vasta-aiheinen potilailla, jotka ovat yliherkkiä sille tai jollekin valmisteen apuaineelle. Roaccutan sisältää maapähkinäöljyä, soijaöljyä, hydrattua ja osittain hydrattua soijaöljyä. Siten Roaccutan on vasta-aiheinen potilailla, jotka ovat allergisia maapähkinöille ja soijalle."
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/8/196528.shtml
Tossa mainitaan pähkinöistä vain maapähkinät. Oletko niillekin allerginen? Luulisi, että pähkinäallergikot olisivat yleisest saaneet jotain oireita, jos allergisoivuudesta ei ole mennyt tieto perille. En ole kyllä missään huomannut tälläisiä tapauksia, joten ehkä siinä tapauksessa allergikot ovat itse ottaneet asiasta selvää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733