Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Montako lehtiparia pitää olla ?

latvominen

Montako lehtiparia pitää olla, ennekuin krassia voi latvoa ?
Ne on kasvaneet piiiiitkiksi huipeloiksi, toista lehtiparia tekevät.
Mistä leikkaan ja koska ?
Tämä on ensimmäinen kesäni, kun itse yritän kasvattaa parvekekukkia. Olen ihan sekaisin onnesta, että edes jotain vihreää tuli eli iti ! Innostaa yrittämään jatkossakin, vaikka muista ei ole vielä paljon mitään tullut.
Päivänsini myös iti muttei kehäkukka, sen piti olla ihan saletti juttu/:
Onkohan kehäkukka ollenkaan sopiva parvekeelle, siis kasvamisensa puolensa ?
Matalaa auringonkukkaa laitoin myös, ei ole itänyt.
Siis reilu viikko sitten laitoin näitä, ekana krassit, 3 päivää myöhemmin muut.

2

369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hurahtanut kaikkeen kasavat...

      Itse en latvo koskaan krasseja, pensaskrassi haarautuu luonnostaan. Vie ulos lämpimälle seinustalle, kyllä ne siitä tanakoituu. Älä laita liian ravinteikkaaseen multaan, niin saat tuuheita kukkivia krasseja. Mutta jos välttämättä tahdot latvoa, odota että on muutama lehti ja poista vain se kasvupiste niin saat tuuheita ja monihaaraisia, koska ne sivuversot kasvaa joka lehden tyveen ja mitä useampi lehti sitä useampi uusi oksakin kasvaa.

      Päivänsini on minulla aina itänyt vuorokaudessa, kun olen liottanut siemeniä ennen kylvöä lämpöisessä vedessä.

      Samoin olen liottanut myöskin kehäkukan ja auringonkukan siemeniä ennen kylvöä. Auringonkukat itivät parissa päivässä ja kehäkukat on vielä tältä kesältä kylvämättä koska laitan ne suoraan kukkapenkkiin ja silti ovat aina ehtineet kukkia hyvin.

      Siitä mikä sopii parvekkeelle voi olla monta mieltä. Jos on esim. iso kasvatuslaatikko siihen voi laittaa aivan mitä vain. Minä teetin 2m pitkän ja 60 cm leveän 50 cm korkean painekyllästetystä laudasta tehdyn laatikon parvekkeen pitkälle päätyseinälle. Seinää vasten kiipeilee päivänsini, sitten on rivi samettikukkia ja reunalta riippuu alaspäin krasseja. Toisen metrisen laatikon kukat ovat tuoksuherne, samettikukka ja yrttejä.

      Kehäkukkia ja auringonkukkia kylvän perunamaan reunaan leikkokukka tarpeiksi.

      Onnea vain yrityksille ... siitä se alkaa tauti joka vain kevät keväältä saa enemmän ja enemmän otteeseensa ... taudin nimi on kukkahulluus.

      • Oli mukava

        ja hyvä vastaus :)))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2053
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe