Muistelen armeijan aikaa

AY1

Kun olin armeijassa, kerron pari tapausta sieltä ja selitä ollut simputusta.
Tapaus No: 1:
Alikersantti näkin sängynalla villakoiria, käski hakemaan kiväärit ja ampumaan villakoira sinne.
Kun ne saatiin tapettua otettiin lakan sängystä jolla ruumiit kannettiin ulos ja haudattiin asiaan kuuluvin hautajaismenoin. Tämän jälkeen siivottiin tupa, ja pidettiin tupa kaappi ja siisteystarkastus.
Tapaus No:2
Oli pakkasaamu pakasta lähemmäs 40 asetta, päivystäjä ilmoitti aamupalle lähdön, jossa ilmoitti myös että lakit korville ulkona. Kuinkas olla yhdellä sotilaalla ei ollut ulkona lakki korvilla.
Tuli joukkueen johtaja ryhmän eteen huomasi tämän, komensi joukkue asento täällä onkin lämminilma lakki pois korvilta ota kenelläkään ei palele korvia. Matkaa ruokalaan reipas puolikolometriä. Tätä ei kukaan pitänyt simputuksena
Tapaus No:3
Kun alokkaana ei kaikki mennyt niin kuin piti alikessujen mielestä täytyi jalkarätiin ommella nappeja 5, 10 tai 15 kpl, riippuen töppöilyn vakavuudesta, siinä yritettiin että pidetään tallessa nappirätit ja päästään vähemmällä ompelemisella, mutta kuinka olla alikessut alkoi merkkaan ne , ja siihen se helppous loppui.
Tätä ei koettu simputukseksi.

7

1835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Väkivalta lopettaa vittuilun

      Minä olisin jo alikestapot tappanut.

    • Veijarikin

      Asia 1. ´Joukkoa ei voi simputtaa. Simputus kohdistuu aina yksilöön. Kaikki muu on esimies aseman väärinkäyttöä.

      Asia 2. Mitä kauheuksia tästä toiminnasta seurasi. Tuliko jollekin paha mieli? Mitä siitä? Jos parilla pahalla mielellä saadaan homma toimimaan niin eikö se ole sen arvoista?

      • Sivarimajuri

        Minä en ainakaan tuollaisen idiootin komennuksessa tekisi yhtään mitään omatoimisesti, vaan saisi sitten käskeä tekemään joka asian erikseen ja käskeä kiihdyttämään vauhtia parisen kymmentä kertaa.

        Itse annan oikeuden käskyttää minua vain niille, jotka sen homman osaavat. Idiooteilta en jaksa usein neuvoja ottaa.

        Esimerkiksi sanomalla ihan neutraalisti, että läpät alas ja yritetään muistaa ne seuraavalla kerralla, olisi minuun paljon parempi vaikutus.


      • siinä käy
        Sivarimajuri kirjoitti:

        Minä en ainakaan tuollaisen idiootin komennuksessa tekisi yhtään mitään omatoimisesti, vaan saisi sitten käskeä tekemään joka asian erikseen ja käskeä kiihdyttämään vauhtia parisen kymmentä kertaa.

        Itse annan oikeuden käskyttää minua vain niille, jotka sen homman osaavat. Idiooteilta en jaksa usein neuvoja ottaa.

        Esimerkiksi sanomalla ihan neutraalisti, että läpät alas ja yritetään muistaa ne seuraavalla kerralla, olisi minuun paljon parempi vaikutus.

        kun pikkupojat saavat suuren vallan. Sitten vielä ihmetellään, että työelämässä voidaan huonosti, kun tällaisilla opeilla "johdetaan".


    • ...

      Edistikö tämä toiminta millään tavalla niiden sotilaan taitojen oppimista?

      Nykyään jos noita esim. huomenna saapuvia pikku musupalleroita johtaisi tuolla tavalla ne vain sulkeutuisivat tupiensa nurkkiin kyhjöttämään ja itkemään äitiä eikä niistä olisi enää sotilaiksi ollenkaan. Ei niille saisi opetettua mitään kun niiden päässä pyörisi yksi ajatus "vittu pitäis toi vitun vitun vittumainen alikersantin perkele turpansa kiinni ja antais meidän olla, pitäiskö lähtee sivariin?"

      Yhteiskunta muuttuu ja erityisesti armeijan koulutustapojen täytyy muuttua sen mukana, jos halutaan tuottaa toimintakykyisiä taistelijoita.

    • alkupuolella

      Oli aika "normaalia" simputus, se niinkuin kuului asiaan.

      Aivan samantapaisia kokemuksia oli meilläkin, ei niitä sen kummemmin ihmetelty.

      Oli sitten kyllä kyllä jotain henk. koht. vittumaisia käskytyksiä joita kieltäydyin tottelemasta, eli en pelännyt rangaistuksen uhkaa. Minulla aikaa olla täällä antaa tulla vaan, mutta minä en älytöntä käskyä tottele vaikka tappasitte. Sain olla rauhassa.

      Mukavaa aikaa yleensä oli armeija aika, simputukset lähinnä naurattivat.

    • erptoeartg

      Olisitte tappanut nää Herra alikersantit porukalla.Eihän teitä kaikkia olisi tuomittu.Vahinkojahan sattuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      424
      2962
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2286
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      349
      1996
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1903
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1757
    6. Mitkä kolme sanaa haluat nyt sanoa ikäväsi kohteelle?

      Niitä tässä odotan.
      Ikävä
      158
      1212
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1207
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      96
      1144
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1052
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      927
    Aihe