Muistelen armeijan aikaa

AY1

Kun olin armeijassa, kerron pari tapausta sieltä ja selitä ollut simputusta.
Tapaus No: 1:
Alikersantti näkin sängynalla villakoiria, käski hakemaan kiväärit ja ampumaan villakoira sinne.
Kun ne saatiin tapettua otettiin lakan sängystä jolla ruumiit kannettiin ulos ja haudattiin asiaan kuuluvin hautajaismenoin. Tämän jälkeen siivottiin tupa, ja pidettiin tupa kaappi ja siisteystarkastus.
Tapaus No:2
Oli pakkasaamu pakasta lähemmäs 40 asetta, päivystäjä ilmoitti aamupalle lähdön, jossa ilmoitti myös että lakit korville ulkona. Kuinkas olla yhdellä sotilaalla ei ollut ulkona lakki korvilla.
Tuli joukkueen johtaja ryhmän eteen huomasi tämän, komensi joukkue asento täällä onkin lämminilma lakki pois korvilta ota kenelläkään ei palele korvia. Matkaa ruokalaan reipas puolikolometriä. Tätä ei kukaan pitänyt simputuksena
Tapaus No:3
Kun alokkaana ei kaikki mennyt niin kuin piti alikessujen mielestä täytyi jalkarätiin ommella nappeja 5, 10 tai 15 kpl, riippuen töppöilyn vakavuudesta, siinä yritettiin että pidetään tallessa nappirätit ja päästään vähemmällä ompelemisella, mutta kuinka olla alikessut alkoi merkkaan ne , ja siihen se helppous loppui.
Tätä ei koettu simputukseksi.

7

1914

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Väkivalta lopettaa vittuilun

Minä olisin jo alikestapot tappanut.

• Veijarikin

Asia 1. ´Joukkoa ei voi simputtaa. Simputus kohdistuu aina yksilöön. Kaikki muu on esimies aseman väärinkäyttöä.

Asia 2. Mitä kauheuksia tästä toiminnasta seurasi. Tuliko jollekin paha mieli? Mitä siitä? Jos parilla pahalla mielellä saadaan homma toimimaan niin eikö se ole sen arvoista?

• Sivarimajuri

Minä en ainakaan tuollaisen idiootin komennuksessa tekisi yhtään mitään omatoimisesti, vaan saisi sitten käskeä tekemään joka asian erikseen ja käskeä kiihdyttämään vauhtia parisen kymmentä kertaa.

Itse annan oikeuden käskyttää minua vain niille, jotka sen homman osaavat. Idiooteilta en jaksa usein neuvoja ottaa.

Esimerkiksi sanomalla ihan neutraalisti, että läpät alas ja yritetään muistaa ne seuraavalla kerralla, olisi minuun paljon parempi vaikutus.

• siinä käy
        Sivarimajuri kirjoitti:

Minä en ainakaan tuollaisen idiootin komennuksessa tekisi yhtään mitään omatoimisesti, vaan saisi sitten käskeä tekemään joka asian erikseen ja käskeä kiihdyttämään vauhtia parisen kymmentä kertaa.

Itse annan oikeuden käskyttää minua vain niille, jotka sen homman osaavat. Idiooteilta en jaksa usein neuvoja ottaa.

Esimerkiksi sanomalla ihan neutraalisti, että läpät alas ja yritetään muistaa ne seuraavalla kerralla, olisi minuun paljon parempi vaikutus.

kun pikkupojat saavat suuren vallan. Sitten vielä ihmetellään, että työelämässä voidaan huonosti, kun tällaisilla opeilla "johdetaan".

• ...

Edistikö tämä toiminta millään tavalla niiden sotilaan taitojen oppimista?

Nykyään jos noita esim. huomenna saapuvia pikku musupalleroita johtaisi tuolla tavalla ne vain sulkeutuisivat tupiensa nurkkiin kyhjöttämään ja itkemään äitiä eikä niistä olisi enää sotilaiksi ollenkaan. Ei niille saisi opetettua mitään kun niiden päässä pyörisi yksi ajatus "vittu pitäis toi vitun vitun vittumainen alikersantin perkele turpansa kiinni ja antais meidän olla, pitäiskö lähtee sivariin?"

Yhteiskunta muuttuu ja erityisesti armeijan koulutustapojen täytyy muuttua sen mukana, jos halutaan tuottaa toimintakykyisiä taistelijoita.

• alkupuolella

Oli aika "normaalia" simputus, se niinkuin kuului asiaan.

Aivan samantapaisia kokemuksia oli meilläkin, ei niitä sen kummemmin ihmetelty.

Oli sitten kyllä kyllä jotain henk. koht. vittumaisia käskytyksiä joita kieltäydyin tottelemasta, eli en pelännyt rangaistuksen uhkaa. Minulla aikaa olla täällä antaa tulla vaan, mutta minä en älytöntä käskyä tottele vaikka tappasitte. Sain olla rauhassa.

Mukavaa aikaa yleensä oli armeija aika, simputukset lähinnä naurattivat.

• erptoeartg

Olisitte tappanut nää Herra alikersantit porukalla.Eihän teitä kaikkia olisi tuomittu.Vahinkojahan sattuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3495
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      394
      3269
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      79
      3084
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      2899
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2388
    6. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2105
    7. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      94
      2014
    8. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      1929
    9. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      43
      1914
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1909
    Aihe