Muistelen armeijan aikaa

AY1

Kun olin armeijassa, kerron pari tapausta sieltä ja selitä ollut simputusta.
Tapaus No: 1:
Alikersantti näkin sängynalla villakoiria, käski hakemaan kiväärit ja ampumaan villakoira sinne.
Kun ne saatiin tapettua otettiin lakan sängystä jolla ruumiit kannettiin ulos ja haudattiin asiaan kuuluvin hautajaismenoin. Tämän jälkeen siivottiin tupa, ja pidettiin tupa kaappi ja siisteystarkastus.
Tapaus No:2
Oli pakkasaamu pakasta lähemmäs 40 asetta, päivystäjä ilmoitti aamupalle lähdön, jossa ilmoitti myös että lakit korville ulkona. Kuinkas olla yhdellä sotilaalla ei ollut ulkona lakki korvilla.
Tuli joukkueen johtaja ryhmän eteen huomasi tämän, komensi joukkue asento täällä onkin lämminilma lakki pois korvilta ota kenelläkään ei palele korvia. Matkaa ruokalaan reipas puolikolometriä. Tätä ei kukaan pitänyt simputuksena
Tapaus No:3
Kun alokkaana ei kaikki mennyt niin kuin piti alikessujen mielestä täytyi jalkarätiin ommella nappeja 5, 10 tai 15 kpl, riippuen töppöilyn vakavuudesta, siinä yritettiin että pidetään tallessa nappirätit ja päästään vähemmällä ompelemisella, mutta kuinka olla alikessut alkoi merkkaan ne , ja siihen se helppous loppui.
Tätä ei koettu simputukseksi.

7

1935

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Väkivalta lopettaa vittuilun

Minä olisin jo alikestapot tappanut.

• Veijarikin

Asia 1. ´Joukkoa ei voi simputtaa. Simputus kohdistuu aina yksilöön. Kaikki muu on esimies aseman väärinkäyttöä.

Asia 2. Mitä kauheuksia tästä toiminnasta seurasi. Tuliko jollekin paha mieli? Mitä siitä? Jos parilla pahalla mielellä saadaan homma toimimaan niin eikö se ole sen arvoista?

• Sivarimajuri

Minä en ainakaan tuollaisen idiootin komennuksessa tekisi yhtään mitään omatoimisesti, vaan saisi sitten käskeä tekemään joka asian erikseen ja käskeä kiihdyttämään vauhtia parisen kymmentä kertaa.

Itse annan oikeuden käskyttää minua vain niille, jotka sen homman osaavat. Idiooteilta en jaksa usein neuvoja ottaa.

Esimerkiksi sanomalla ihan neutraalisti, että läpät alas ja yritetään muistaa ne seuraavalla kerralla, olisi minuun paljon parempi vaikutus.

• siinä käy
        Sivarimajuri kirjoitti:

Minä en ainakaan tuollaisen idiootin komennuksessa tekisi yhtään mitään omatoimisesti, vaan saisi sitten käskeä tekemään joka asian erikseen ja käskeä kiihdyttämään vauhtia parisen kymmentä kertaa.

Itse annan oikeuden käskyttää minua vain niille, jotka sen homman osaavat. Idiooteilta en jaksa usein neuvoja ottaa.

Esimerkiksi sanomalla ihan neutraalisti, että läpät alas ja yritetään muistaa ne seuraavalla kerralla, olisi minuun paljon parempi vaikutus.

kun pikkupojat saavat suuren vallan. Sitten vielä ihmetellään, että työelämässä voidaan huonosti, kun tällaisilla opeilla "johdetaan".

• ...

Edistikö tämä toiminta millään tavalla niiden sotilaan taitojen oppimista?

Nykyään jos noita esim. huomenna saapuvia pikku musupalleroita johtaisi tuolla tavalla ne vain sulkeutuisivat tupiensa nurkkiin kyhjöttämään ja itkemään äitiä eikä niistä olisi enää sotilaiksi ollenkaan. Ei niille saisi opetettua mitään kun niiden päässä pyörisi yksi ajatus "vittu pitäis toi vitun vitun vittumainen alikersantin perkele turpansa kiinni ja antais meidän olla, pitäiskö lähtee sivariin?"

Yhteiskunta muuttuu ja erityisesti armeijan koulutustapojen täytyy muuttua sen mukana, jos halutaan tuottaa toimintakykyisiä taistelijoita.

• alkupuolella

Oli aika "normaalia" simputus, se niinkuin kuului asiaan.

Aivan samantapaisia kokemuksia oli meilläkin, ei niitä sen kummemmin ihmetelty.

Oli sitten kyllä kyllä jotain henk. koht. vittumaisia käskytyksiä joita kieltäydyin tottelemasta, eli en pelännyt rangaistuksen uhkaa. Minulla aikaa olla täällä antaa tulla vaan, mutta minä en älytöntä käskyä tottele vaikka tappasitte. Sain olla rauhassa.

Mukavaa aikaa yleensä oli armeija aika, simputukset lähinnä naurattivat.

• erptoeartg

Olisitte tappanut nää Herra alikersantit porukalla.Eihän teitä kaikkia olisi tuomittu.Vahinkojahan sattuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      154
      2505
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      1009
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      61
      764
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      680
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      658
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe