Koe-eläimet

Kikkiys

Miks koe-eläimii on? TIEDÄN ET NIILLÄ TESTATAAN MEIKIT YMS. Muut. Järjetöntä, et ne kuolee kokeen aikana tai sit ne tapetaa sen jälkee! Eläin parat. ='(

9

644

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meikkien testaamisesta en tiedä, mutta tuskin meillä tänä päivänä olisi lääkkeitä mihinkään mikäli niitä ei oltaisi testattu ensin ja kehitetty paremmiksi. Että mieti sitä kun seuraavan kerran otat päänsärkylääkettä tai sairastut vakavammin ja saat antibiootteja pistoksena plus reseptilääkkeitä. Enkä usko että nykypäivänä koe-eläimiä enää kohdellaan suurimmissa osissa laitoksia yhtä tunteettomasti kuin joitakin vuosikymmeniä sitten.

• väärin

• täti63

Niin kuin edellinen sanoi, ilman koe-eläinten käyttöä lääketiede ei olisi kehittynyt niin pitkälle. Onhan se inhottavaa kun ajattelee miten itsekkäästi ihmiset toimivat kun käyttävät hyväksi "heikompiaan", mutta niin se vain on. Ihminen on ottanut vallan tällä maapallolla ja eläimet ovat ala-arvoisimpia.

• Eläinkokeet ovat täysin turhia! Nykyään lääkkeet voitaisiin testata paljon tehokkaammin soluviljelmillä ja muilla keinoilla. Lisäksi vain murto-osa eläimillä testatuista lääkkeistä pääsee koskaan markkinoille, koska eläinten ja ihmisten keho ei ole samanlainen.

• Guinea
        moiraine kirjoitti:

Eläinkokeet ovat täysin turhia! Nykyään lääkkeet voitaisiin testata paljon tehokkaammin soluviljelmillä ja muilla keinoilla. Lisäksi vain murto-osa eläimillä testatuista lääkkeistä pääsee koskaan markkinoille, koska eläinten ja ihmisten keho ei ole samanlainen.

Ihmisiä kuolisi koko ajan sairauksiin jos jollakin rotalla ei olisi sitä testattu. Olisit varmaankin kuollut jo johonkin tautiin jos eläinkokeita ei olisi. Meikin testaaminen eläimillä on täysin turhaa!

• Merryweather

Uutisissa puhuttiin about pari viikkoa sitten, että tulevina vuosina pyritään lisäämään ihmiskudoskokeiden määrää. Kudoksia saadaan mm. leikkauksista. Tämän uskotaan sit vähentävän koe-eläimien määrää, mikä olisikin tosi hyvä. Kaikki lääkkeet, joista saadaan esim. rottakokeissa lupaavia tuloksia, ei joka tapauksessa toimi ihmisellä. Onhan se munkin mielestä karua, mut silti on hyvä, että testataan ja saadaan hyviä lääkkeitä hoitotarpeeseen.

-M.

• Kikkiys

...on toisaalta hyvä et lääkeet testataa eläimillä ihmisten siasta. :) Tykkään vaa eläimist niin paljon. :( Mut en tykkää siitä ollenkaa et meikit testataa eläimillä! Meikit on minust ihan turhii...

• Merryweather
        Kikkiys kirjoitti:

...on toisaalta hyvä et lääkeet testataa eläimillä ihmisten siasta. :) Tykkään vaa eläimist niin paljon. :( Mut en tykkää siitä ollenkaa et meikit testataa eläimillä! Meikit on minust ihan turhii...

Olet kyllä siinä mielessä oikeassa, että meikit eivät ole mitään tarpeellisuuksia kenenkään elämässä.

Monia meikkejä testataan nykyään "in vitro" (lukee purkissa yleensä takana tms.), joka tarkoittaa, että ne testataan koeputkessa tai vastaavassa. "In vivo" tarkoittaisi elävää olentoa tai eläinperäistä kudosta. Sikäli onkin päästy kehittymään.

Toinen puoli asiasta on ikävä kyllä kuitenkin se, että vaikka kosmetiikkaa ei enää testata eläimillä aivan yhtä paljon, kuin ennen, se johtuu siitä, että monet kosmetiikkatuotteiden ainesosat on aikaisemmin todettu eläinkokeilla vaarattomiksi. Niitä ei ole syytä testata uudelleen, mutta alunperin ne ovat tosiaan aiheuttaneet turhaa kärsimystä.

Lääketieteessä pätevät varmaan periaatteessa samat säännöt, mutta uusia lääkeaineita tulee pääsääntöisesti markkinoille kuitenkin enemmän, kuin uudenlaisia kosmetiikan ainesosia. Siksi, kuten jo kyllä sanoinkin, eläinkokeita on pakko tehdä, vaikka se kurjaa onkin.

-M.

• koe-eläimet

ovat pieni reppania. Eläin-kokeet piitää saada loppumaan!! sitä mieltä olet! nykyään voidaan käytää kädellisiä... olen lukenu tai kuullut sitä jostain. tämä on minun mieli piteeni eläin-kokeista!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe