Miksi työkkäri kiusaa

kansalaisiaan...

Usein käynneilläni työvoimatoimistossa olen ihmetellyt sitä, että mikä näitä työkkärin tätejä innostaa kiusaamaan työtöntä omilla näkemyksillään työttömän omassa asiassaan.

Niin, työtönhän on ns. "asiakas". Asiakkaalle kaiketi on tarjottava jotain jotta asiakkuus tulisi täyttyneeksi. Vaan minäpä mielestäni en ole mikään työkkärin asiakas. Asiakas kun on sellainen
täysjärkisten maailmassa, että tulee raha kädessä ostamaan jotain palvelua taikka hyödykettä.

Eli olen pakkopulla-asiakas jolle tulee väen vängällä vääntää jotain palvelua työkkärin paletista.

Eli kun ollaan pakkopulla-asiakkaana työkkärissä, voi olla niinkin, että sinulle työnnetään joku
paperilappu tuosta yks kaks allekirjoittevaksi. Etkä ole tilaisuudessa saanut mitään ennaltailmoitusta, mitä tämä pakkopulla-asiakkuus nyt tällä hetkellä työkkärissä tarkoittaa, että tulee allekirjoittaa joku sopimus, sopimus jonka sopimisesta minulle ei ole tilaisuudessa kerrottu yhtään mitään.

Tosi törkeätä toimintaa näiden "laintuntevien" työkkäritätien toimesta allekirjoituttaa karenssin
uhalla näitä huuhaalappuja.

Voihan se kuitenkin olla niinkin, että näiden lappuloiden allekirjoittuttaminen on tätien ainoa
itse kokema aito työtehtävä, että tuppaa unohtumaan tädeiltä työttömän omat tarpeet työkkärin käynnillä.

26

6133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itelleen,

sitten ne lopettaa sulle tuputtamisen. Mutta vänkää taidolla, muuten tulee uhkaus "Nyt pistetään työnhaku poikki!".

• Pakkopullat.

...sinulle työnnetään joku
      paperilappu tuosta yks kaks allekirjoittevaksi...

Koskaan ei pidä tarkkaan asiaan perehtymättä työkkärissä allekirjoittaa mitään tai huomaa kohta, että on palkattomassa pakkotyössä.

.... Etkä ole tilaisuudessa saanut mitään ennaltailmoitusta, mitä tämä pakkopulla-asiakkuus nyt tällä hetkellä työkkärissä tarkoittaa, että tulee allekirjoittaa joku sopimus, sopimus jonka sopimisesta minulle ei ole tilaisuudessa kerrottu yhtään mitään.--

Siksi ei ole kerrottu, että hämääntyisit riittävästi allekirjoittamaan jonkun pakkotyöhön johtavan paperin. Kyse siis silkasta mielivallasta. Ja ammattitaidottomuudesta. Mutta nämä työkkärin virkailijathan ovatkin merkonomitasoisia paperinpyörittäjiä, joilla ei ole mitään eväitä tehtäviensä hoitamiseksi - siksi ovat työhön pestattukin.

...Tosi törkeätä toimintaa näiden "laintuntevien" työkkäritätien...

Ei työkkäritädit lakia tunne. Siksi kai voivat niin hyvällä omallatunnolla toimiakin niin kuin toimivat.

• pettää...

###

Ei työkkäritädit lakia tunne. Siksi kai voivat niin hyvällä omallatunnolla toimiakin niin kuin toimivat.
        ###

Muistaakseni virkamieslaki määrittää, että virkamiesten on tunnettava lait hyvin. Ja kun työkkärin tädit ovat ilmeisesti sidoksissa virkamieslakiin, niin sehän sitten tarkoittaa sitä, että täti tuntee lait hyvin. Kun kerran ovat päässeet virkamiheksi.

Ja kun tiedetään se, että merkonomin koulutukseen ei kuulu ainakaan työttömyysturvalain osaamista, niin eikö ole jo täysin osoitettu, että virkamieslakia ei käyttönnässä valvota siten, että mikä on virkamiehen laintuntemuksen taso oikeasti on kun hänet työvoimaneuvojaksi palkataan.

Ja kun sekin tiedetään, että ministeriöt lähettävät ohjeita virastoihin kuinka tulkita lakeja, mutta tässäkin epäonnistutaan. Ei osata lukea selvää tekstiä, eli taas virkailija pääsee soveltamaan omaa mutu ajatteluaan.

• Joooooooooo
        pettää... kirjoitti:

###

###

Muistaakseni virkamieslaki määrittää, että virkamiesten on tunnettava lait hyvin. Ja kun työkkärin tädit ovat ilmeisesti sidoksissa virkamieslakiin, niin sehän sitten tarkoittaa sitä, että täti tuntee lait hyvin. Kun kerran ovat päässeet virkamiheksi.

Ja kun tiedetään se, että merkonomin koulutukseen ei kuulu ainakaan työttömyysturvalain osaamista, niin eikö ole jo täysin osoitettu, että virkamieslakia ei käyttönnässä valvota siten, että mikä on virkamiehen laintuntemuksen taso oikeasti on kun hänet työvoimaneuvojaksi palkataan.

Ja kun sekin tiedetään, että ministeriöt lähettävät ohjeita virastoihin kuinka tulkita lakeja, mutta tässäkin epäonnistutaan. Ei osata lukea selvää tekstiä, eli taas virkailija pääsee soveltamaan omaa mutu ajatteluaan.

''ministeriöt lähettävät ohjeita virastoihin kuinka tulkita lakeja''

Nuo ne vasta ovatkin mielenkiintoisia tekstejä. On tullut perehdyttyä noihin teksteihin ja ei ne kyllä ohjaa soveltamaan lakia työttömän eduksi vaan päinvastoin.

• loyality

Oma vika, jos et ole selvittänyt työttömän oikeuksia ja velvollisuuksia työttömäksi ilmoittautuessasi. Tukiaiset irtoavat vain tietyin ehdoin.

• onko täällä oikeutta?

Eräänkin kerran on minulle ja myöskin vaimolleni käynyt niin että työvoimatoimisto on itse kämmännyt ja ketkäs muut siitä ovat kärsineet kuin me "asiakkaat". esim tapaus: vaimoni oli saanut osoituksen työpaikasta. Vaimo haki sinne ja työkkäri sen jälkeen väitti ettei hän ole hakenut kyseiseen työpaikkaan. Sotku kuitenkin selvisi mutta karenssi jouduttiin kärsimään. Ja tällä hetkellä minä kärsin karenssia. Lähetin netin kautta hakemuksen koulutukseen johon olin osoituksen saanut. Työvoimatoimisto väittää ettei ole hakemusta saanut. Valitin asiasta mutta ei se mitään auttanut. Kaiken kukkuraksi kela ilmoitti että ne perii työttömyys rahani takaisin tämän kyseisen selkkauksen takia.

• hoooo'
        onko täällä oikeutta? kirjoitti:

Eräänkin kerran on minulle ja myöskin vaimolleni käynyt niin että työvoimatoimisto on itse kämmännyt ja ketkäs muut siitä ovat kärsineet kuin me "asiakkaat". esim tapaus: vaimoni oli saanut osoituksen työpaikasta. Vaimo haki sinne ja työkkäri sen jälkeen väitti ettei hän ole hakenut kyseiseen työpaikkaan. Sotku kuitenkin selvisi mutta karenssi jouduttiin kärsimään. Ja tällä hetkellä minä kärsin karenssia. Lähetin netin kautta hakemuksen koulutukseen johon olin osoituksen saanut. Työvoimatoimisto väittää ettei ole hakemusta saanut. Valitin asiasta mutta ei se mitään auttanut. Kaiken kukkuraksi kela ilmoitti että ne perii työttömyys rahani takaisin tämän kyseisen selkkauksen takia.

Vaimosi tapaus. Työkkäri tarkistaa työnantajalta hakeneet, ei ne niitä itse keksi kuka on hakenut ja kuka ei. Sun tapaus. Jos koneella ei näy sun hakemusta niin et silloin ole hakenutkaan.

• niiinpä

Työvoimaministeriön "alaisuudessa" toimiva pulju nimeltään työvoimatoimisto.

Ihmeellistä kyllä, varsinkin pienemmillä paikkakunnilla soitto ministeriön tyypeille eli t.v.toimiston pomoille saattaa auttaa, jos koet että asiakaspalvelu tökkii. Huomaathan toki, että useinmiten ei auta. Suomeksi= päätäntävalta on täysin "työkkärin" herroilla ja rouvilla sekä neideillä, työkkäriksi= ns. "yhteinen linjaus meillä kaikilla työvoimatoimistoilla on tämä ja tämä".

Jäin muutama kuukausi sitten työttömäksi. Tiedostin riskit, joita mm. rahattomuus, irtisanoutumisestani.
      Painelin työkkäriin ja ilmoittauduin työttömäksi työnhakijaksi. Ensimmäisenä minulle sanottiin, että työtodistuksessa ei lue työsuhteen päättymisen syytä (jonka sitten selitin). Siitä riemastuneena muuten asialliselta vaikuttanut "merkonomi" sanoi, että sitten sinulle tulee kolmen kk karenssi.
      Minä yritin tädille asiallisesti selittää, että en tullut rahaa kerjäämään enkä sitä halua, pärjään kyllä. Tiesin mennessäni jo että veronmaksajien rahoitta on pärjättävä. Mieleni teki sanoa, että eikös täältä myös karenssien lisäksi ole mahdollisuus saada apua työnhakuun.

Loppu hyvin kaikki hyvin. Minulla se onnellinen tilanne että pystyin muutamaksi kk jäämään työttömäksi (saa lukea myös, että työnhakijaksi). Mutta mietin vain niitä, jotka todella tarvitsevat töitä tai tukea elämiseensä, niin onkohan se kohtelu yhtä miellyttävää, kuin minulla oli.
      En kokenut saavani minkäänlaista apua työnhakuun. Pa*kaa niskaan heti kun suunsa avasi. Onneksi heillä on kuitenkin netissä tuo avoimet työpaikat (www.mol.fi) sivusto.

Kela, josta opiskeluajoilta kokemusta, muistuttaa kovasti em. toimistoa.
      Ja kuulemani mukaan myös sosiaaliturvatoimisto on samoilla linjoilla.

Hyvää kesää kaikille avustuksille ja tukiasille :)!
      Ja toivottavasti löytyy töitä, ja jos ei niin toivottavasti pysytte hengissä.

• Käynti.

Silloin kun karenssi on selvä, ei karenssin aikana kannatakaan työkkärissä ilmoittautua. Ei siinä menetä mitään. Ei työkkäristä mitään kunnon töitä saa.

• mä vaan

joo se työkkärin touhu on tosiaan aika lailla erikoista. NE KETKÄ OVAT SAANNNET NIIN KUTSUTTUJA KARENSSEJA OLKAAPA TARKKANA.se lausunto kannattaa lukea tosiaan tarkkaan ja valittaa.kohdallani on tällä hetkellä uudelleen koulutus tilanne,nyt työkkäri kaikessa viisaudessaan kitsatelee vaikka työeläke yhtiöstä myönteinen päätös... eli työkkriin ei tarvitse mennä jos työeläkeyhtiö esim kouluttaa, voi ottaa yhteyttä suoraan kouluun ja näin se hoituu.työkkärin ämmien kanssa ei tarvitse keskustella ja taistella,ja näin on kyllä parempi KOSKA KYSYMYS ON VAIN JA AINOASTAAN RAHASTA, ELI TYÖKKÄRI VALTION LAITOS JA HEHÄN EIVÄT HALUA TIETYSTIKÄÄN MENETTÄÄ TUKIRAHOJA...Joten kyselkää ja toimikaa se työkkäri on mun mielestä aivan täys slobojen ajattelu tavalla toimiva laitos.....

• voihan_kele

on se kumma kun itselleni työkkäristä toitottivat että hae koulutukseen et siitä maksetaan paremmin ja kun sen tekee oma toimisesti siitä tarjotaan porkkanaa. no nyt kun ilmoitin työkkäriin että olen koulutuksessa mikä ei ole pää sääntöistä. laittoivat heti karenssiin kun se ei ole heiltä tullut koulutus ja koulutus on eri paikkakunnalta kuin heidän, sattuneestä syystä saan koulutuksesta luvat tietylle alueelle ja heidän tarjoamalla alueella en halua sitä lupaa saati toimia sillä luvalla töissä. niin että miten näitä nyt yrität ymmärtää?

• nipas_siili

itselläni oli samallainen kävin kurssin ja ilmoitin että olen tälläisen käynyt ja sain luvat pohjois-savon alueelle ni karenssi tuli kun en ollut ilmoittanut heille asiasta. juma****** heille varmaan pitää ilmoittaa kirjallisesti jos käyn kotona p****lla no onneksi luvat saatuani pääsin vakituisesksi työn tekiäksi eikä tartte toivottavasti enää ikinä käydä työkkärissä enää

• marjoslini
        nipas_siili kirjoitti:

itselläni oli samallainen kävin kurssin ja ilmoitin että olen tälläisen käynyt ja sain luvat pohjois-savon alueelle ni karenssi tuli kun en ollut ilmoittanut heille asiasta. juma****** heille varmaan pitää ilmoittaa kirjallisesti jos käyn kotona p****lla no onneksi luvat saatuani pääsin vakituisesksi työn tekiäksi eikä tartte toivottavasti enää ikinä käydä työkkärissä enää

kyllä ois varmaan tilanne toinen jos ois koko työvoimatoimisto korkeimpia ministereitä myöten kokeilemassa miltä tuntuu olla työttömänä työkkärissä. itse jäin toimisto työstä työttömäsi ja en ole niissäkään töissä ikinä joutunut tekemään näin paljoa paperi hommia saati näin epäselvillä ohjeilla/laki-asioilla

• Pitkäaikaistyötön nro

Sossussa ja työkkärissä viesti on sama "mene varastoon töihin tai ala ajaa taxia". Olen aloittamassa omaa yritystä ja suurimpana jarruna on ollut työkkärin vanhat ämmät. Olen pitkäaikais työtön ja koskaan en ole saanut niin vittumaista kohtelua kuin Kampin te-keskuksessa. Onneksi mukaviakin kokemuksia on :)

• kuntoilijatar

Oletko sama vai joku muukin täällä arvostellut negatiivisesti Kampin palvelusta.
        Onneksi en asioi siellä, vaan ihan samanarvoista kohtelua saa muuallakin.
        Siis kehnoa ja pompottavan laatuista.

Minut laitettiin hakemaan erääseen koulutukseen jonka tarkoituksena oli kouluttaa henkilö kokoamaan laivan hyttejä.
        Iäkkäänä henkilönä vailla minkäänlaista tehdastyöskentely historiaa tiesin hyvin etten siihen pääse.
        No, haettava siis oli ja täytin hakemuksen.

Vein siihen tiskiin täytetyn hakemuksen ja muiden istuessa kuuntelemassa tämä itseensä tyytyväinen rouvashenkilö julisti:

" Et sinä kyllä tähän pääse!"

Otti koppaan ja sanoin että sinäkö se valinnan teet ja häivyin.

Pääsin kotiin, sateessa poljin vähintääkin ärsyyntyneenä, puhelin soi ja se työkkärin täti siellä ilkkui että minun oli jäänyt allekirjoitus hakemuksesta.

Siihen minä: "mitäs väliä sillä, kun sanoit etten siihen edes pääse!"

Siihen rouva kivahti:
        " sitten tämä hakemus menee niin että teen merkinnän tietoihisi että olet kieltäytynyt koulutuksesta!"

En juuri kuulkaa kiroillut!!

Taas takaisin sinne polkupyörällä vääntämään se nimikirjoitus.

• Pitkäaikaistyötön nro
        kuntoilijatar kirjoitti:

Oletko sama vai joku muukin täällä arvostellut negatiivisesti Kampin palvelusta.

Minut laitettiin hakemaan erääseen koulutukseen jonka tarkoituksena oli kouluttaa henkilö kokoamaan laivan hyttejä.
        Iäkkäänä henkilönä vailla minkäänlaista tehdastyöskentely historiaa tiesin hyvin etten siihen pääse.

Vein siihen tiskiin täytetyn hakemuksen ja muiden istuessa kuuntelemassa tämä itseensä tyytyväinen rouvashenkilö julisti:

Pääsin kotiin, sateessa poljin vähintääkin ärsyyntyneenä, puhelin soi ja se työkkärin täti siellä ilkkui että minun oli jäänyt allekirjoitus hakemuksesta.

Siihen rouva kivahti:
        " sitten tämä hakemus menee niin että teen merkinnän tietoihisi että olet kieltäytynyt koulutuksesta!"

Ekaa kertaa kirjoitin. On huojentavaa kuulla, että jollakin muilla on siis ollut huonoja kokemuksia Kampista. Kyllä ihmisestä huomaa heti onko hän auttamassa vai ei. Ei ole tervettä jos virkailija hymyilee kertoessaan ikäviä asioita. Osa on ollut todella asiallisia ja auttanut. Eräs antoi ihan käytännön vinkkejä mitä kannattaa tehdä ja miten aloittaa. Eräs toinen taas ymmärsi mitä tarvitsen ja osasi heti kertoa mihin koulutuksiin hakeutua. Silloin on lähtenyt työkkäristä Todella hyvin mielin. Olisiko se sitten väärin jos työkkärin sivuilla saisi tehdä avointa palautetta virkailijoista? Ei se varmaan palvele asialleen omistautuneita työntekijöitä jos koko palvelua aletaan syyttää.

Työnhakijana koin osittain juuri samanlaista vammailua kuin sinäkin. Nyt kun sitten haluaa yrittäjänä kortistosta pois sitäkin vaikeutetaan. Olen niin kiva että haluavat pitää minut :)

• ...
        kuntoilijatar kirjoitti:

Siihen rouva kivahti:

Minäkin pyöräilen ja paljon. Räpistellään eteenpäin. Terveiset Rovaniemeltä.

• Lissuk.ka
        Pitkäaikaistyötön nro kirjoitti:

Ekaa kertaa kirjoitin. On huojentavaa kuulla, että jollakin muilla on siis ollut huonoja kokemuksia Kampista. Kyllä ihmisestä huomaa heti onko hän auttamassa vai ei. Ei ole tervettä jos virkailija hymyilee kertoessaan ikäviä asioita. Osa on ollut todella asiallisia ja auttanut. Eräs antoi ihan käytännön vinkkejä mitä kannattaa tehdä ja miten aloittaa. Eräs toinen taas ymmärsi mitä tarvitsen ja osasi heti kertoa mihin koulutuksiin hakeutua. Silloin on lähtenyt työkkäristä Todella hyvin mielin. Olisiko se sitten väärin jos työkkärin sivuilla saisi tehdä avointa palautetta virkailijoista? Ei se varmaan palvele asialleen omistautuneita työntekijöitä jos koko palvelua aletaan syyttää.

Työnhakijana koin osittain juuri samanlaista vammailua kuin sinäkin. Nyt kun sitten haluaa yrittäjänä kortistosta pois sitäkin vaikeutetaan. Olen niin kiva että haluavat pitää minut :)

Itse olen pitkäaikaistyötön ja harmittaa todella käydä työvoimatoimiston käynnillä. Yleensä tantoilla on sellainen ylimielinen arvosteleva asenne. Jos käyn KELA:ssa tai peräti sosiaalitoimistossa niin saan mielestäni hyvää palvelua.

Työvoimatoimiston virkailijoille pitäisi antaa asiakaspalvelukoulutusta. Se että työttömällä jää palvelusta v**** olo ei auta ketään.

• olemassa ...
        Lissuk.ka kirjoitti:

Itse olen pitkäaikaistyötön ja harmittaa todella käydä työvoimatoimiston käynnillä. Yleensä tantoilla on sellainen ylimielinen arvosteleva asenne. Jos käyn KELA:ssa tai peräti sosiaalitoimistossa niin saan mielestäni hyvää palvelua.

Työvoimatoimiston virkailijoille pitäisi antaa asiakaspalvelukoulutusta. Se että työttömällä jää palvelusta v**** olo ei auta ketään.

###
        ###

Mollin työvoimakoulutuksesta löytyisi apua työkkärin merkonomeille.

http://www.mol.fi/koulutukset/browseCourses.html?locale=fi_FI&searchType=direct&courseId=612354&sortBy=profession&professionId=231&pageIndex=0

Ote:
        "
        Merkonomin asiakaspalvelu koulutus (nro 612354)

Paikkakunta Espoo
        Kouluttaja Innofocus Länsi-Uudenmaan aik.koul.keskus
        http://www.innofocus.fi
        ....
        "

Ei tarvittaisi kuin 100 koulutuspäivää, niin työkkärin täditkin niiaisivat nätisti vataanottolle tullessa ja tarjoasisivat oikeata työtä eikä näennäistyötä.

• Anonyymi
        Lissuk.ka kirjoitti:

Ala-arvoista paska touhua on koko kelakin.

• päättäväisesti

Eroja on ihmisissä: "voi olla niinkin, että sinulle työnnetään joku
      paperilappu tuosta yks kaks allekirjoittevaksi. Etkä ole tilaisuudessa saanut mitään ennaltailmoitusta, mitä tämä pakkopulla-asiakkuus nyt tällä hetkellä työkkärissä tarkoittaa, että tulee allekirjoittaa joku sopimus, sopimus jonka sopimisesta minulle ei ole tilaisuudessa kerrottu yhtään mitään."

En ole työkkärissä asioinut sitten opiskeluaikojen, mutta muissa virastoissa kyllä. Mulle ei ikinä anneta mitään sopimusta taikka sitoutumista allekirjoitettavaksi ilman, että itse otan selvää ennen allekirjoitusta että mistä on kysymys. Joko olen selvittänyt etukäteen asiaa, taikka sitten siirtyy allekirjoitus jonnekin tulevaisuuteen kunnes olen asian itselleni selväksi saanut.
      Työkkärin tietoja näköjään netistä löytyy. Vähän kun tutkii, niin selviää paljonkin. Lisää saa selville virkailijalta taikka sitten sen esimieheltä, jollei muuten.

Ei kannata jäädä omassa asiassaan odottelemaan, että joku vieras täti sulle alkaa kädestä pitäen ohjaamaan, että mitä tässä nyt pitäisi tehdä ja että mitä sun nyt kannattaa tehdä jne. Helposti löytää itsensä jostain ihan muualta, mistä piti löytää jos lähtee muiden ohjattavaksi. Onhan siinä se, että joutuu vaivaa näkemään ja vähän aikaa kuluttamaan että asioista ottaa selvän, mutta kyllä mulla on oma asia senverra tärkeä, että olen varma kuin epävarma.

Kelalla on miljoona eri asiaa, mitkä pitäisi tietää, kun lähtee jotain omaa etuuttaan hakemaan. Pyydän aina virkailijan omalla nimellään ja virkanimikkeellään vahvistamaan joka asian, minkä kysyn. Jos jää epäselvää eikä tule pitävää vastausta, pyydän esimiehen yhteystiedot ja jatkan edelleen nimet tietäen, kenen kanssa puhun ja mitä toinen on puhunut. Paskanpuhuminen vähenee huomattavasti kun ollaan oma nimellä vastuussa sanomisistaan. Tallentamista käyttävät monet. Sitäkin voi suositella.

• minun lauluni

Hei ja kiitos näistä tiedoista ja rohkaisusta. Olet, uskoisin, nuori ja tiedät ettei kelan virkailija ole Jumalasta seuraava. Meille vanhemmilla (olen itsekin viidenkymmenen paremmalla puolella) on aika lailla kovempi paikka joutua näiden virkailijoiden ja virastojen kanssa tekemisiin. Ei oikein uskalleta avata suuta...

• Suunnitelmat

''Tosi törkeätä toimintaa näiden "laintuntevien" työkkäritätien toimesta allekirjoituttaa karenssin uhalla näitä huuhaalappuja. ''

Jos kyse on työnhaku/aktivointisuunnitelmasta, niin lain mukaan se tulee tehdä työttömän kanssa yhteistoiminnassa. Työkkärin muijat eivät siis saa laatia itse näitä suunnitelmia ja allekirjoituttaa vain työttömällä. Jos noin toimivat, niin toimivat lainvastaisesti.

Jos yrittävät suunnitelmaan jotain laittaa, mitä ei hyväksy, niin voi vaatia poistamaan tai itse yliviivata ennen allekirjoituksia ja laittaa vielä paprun sivuun maininnan, että yliviivaus tehty ennen allekirjoitusta ja vaatia työkkärin muijan allekirjoitus sitten. Ei tuollaisesta voida karenssia antaa. Puuttuu perusteet.

Tuossa ketju, joka kannattaa lukea:

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/6716254/35276468

• kärsinmyös

Mukavaa kun Suomen valtio auttaa kansalaisiaan. Itse olen nyt ollut työttömänä 3kk ( en vapaa ehtoisesti, en vain ole vielä saanut töitä ponnisteluista huolimatta ) Ilmoittauduin iltakurssille jotta olisi edes jotain tekemistä ja nyt ihana työkkäri on evännyt minun työttömyysturvan koska heidän mielestään olen täysipäiväinen opiskelija. Kertokaa miten 4h viikossa tekee minusta täysipäiväisen opiskelijan ja vielä kun en saa siitä itselleni mitään ( todistusta tms ) Arvelisin että tämä on laitonta.

• 15
        kärsinmyös kirjoitti:

Mukavaa kun Suomen valtio auttaa kansalaisiaan. Itse olen nyt ollut työttömänä 3kk ( en vapaa ehtoisesti, en vain ole vielä saanut töitä ponnisteluista huolimatta ) Ilmoittauduin iltakurssille jotta olisi edes jotain tekemistä ja nyt ihana työkkäri on evännyt minun työttömyysturvan koska heidän mielestään olen täysipäiväinen opiskelija. Kertokaa miten 4h viikossa tekee minusta täysipäiväisen opiskelijan ja vielä kun en saa siitä itselleni mitään ( todistusta tms ) Arvelisin että tämä on laitonta.

Ilmeisesti työkkäri haluaa näpäytää sinua sormille, kun ominlupinesi olet kurssille ilmoittautunut. Nuo opiskeluluvat kun tulee anoa työvoimaviranomaiselta ennen kuin aloittaa opiskelunsa. Tämä on marssijärjestys ja tulee muistaa se, että oma-aloitteisuudesta työkkärin ympyröissä yleensä sakotetaan karenssilla tai ainakin vähintään päivärahojen katkaisulla.

• Sinun etu

Jotta laiskan ja typerän loispummityöttömän velttoihin jalkoihin saataisiin vauhtia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2963
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2564
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2225
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2138
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1702
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1536
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1487
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      27
      1302
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      19
      1195
    Aihe