kertokaas antibiooteista

Kyseessä on siis lievä akne, jota aiemmin hoidettu paikallisvoitein, sitten kokeiltiin pillereitä, mutta ei auttanut ja nyt siis antibiootteja ( paikallishoito). Ei tietenkään ole takeita, että toimii, mutta onko muilla käynyt niin, että aluksi näppyjä tuntuu olevan enemmän? Ja onko sitten kuitenkin alkanut parantua (siis vaikka annostusta on jo tarkoitus pienentää)? Muistaakseni ainakin noilla hoitovoiteilla kasvoni olivat hoidon alussa huonommassa kunnossa (sekä punaisemmat), mutta jonkun ajan päästä kuitenkin parani aika hyvin. Nyt en siis oikeastaan vain haluaisi aloittaa tuota differiniä, vaikka veikin näpyt, niin herkisti punastelulle...
3326
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Kolme kertaa olen syönyt 3kk tetrasykliinikuurin, ei se ihon tilanne aluksi pahene mutta ei kyllä oikein paranekaan kuin vasta parin kuukauden jälkeen... Kuurien jälkeen oli iho aina hyvässä kunnossa pari kuukautta ja sitten alkoi mennä taas huonompaan suuntaan. Eli ei mikään ihmelääke mutta auttoi jonkin verran.

Äänestä

Mun tapauksessa ei tullut mitään ns. pahenemisvaihetta. Akne kyllä helpotti mutta ei noista antibiooteista apua saa pitkäkestoisesti. Jos on akne niin on, ja se tulee takaisin antibioottikuurin jälkeen..

Äänestä

Antibioottien kanssa ei ole sitä ns. pahenemisvaihetta, toisin kuin roan kanssa.

Antibiootit alkaa vaikuttamaan nopeasti, muutaman päivän kuluessa. Tosin itselläni aina kuurin loputtua akne palasi (entistä pahempana) takaisin.

En ole syönyt antibiootteja vuosiin, juuri sen takia kun ne ei vaikuta kuin sen kuurin ajan ja eihän antibiootteja voi loputtomiin syödä. Niille tulee immuuniiniksi (ne ei enää tehoa)lopulta, kun paljon popsii.

Jos haluat nopeaa apua akneen, niin silloin kannattaa ottaa antibiootteja. Muutaman päivän (ehkä jo nukutun yön) jälkeen iho on jo parempi.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


yksi käyttäjä kirjoitti:

Kyseessä on siis lievä akne, jota aiemmin hoidettu paikallisvoitein, sitten kokeiltiin pillereitä, mutta ei auttanut ja nyt siis antibiootteja ( paikallishoito). Ei tietenkään ole takeita, että toimii, mutta onko muilla käynyt niin, että aluksi näppyjä tuntuu olevan enemmän? Ja onko sitten kuitenkin alkanut parantua (siis vaikka annostusta on jo tarkoitus pienentää)? Muistaakseni ainakin noilla hoitovoiteilla kasvoni olivat hoidon alussa huonommassa kunnossa (sekä punaisemmat), mutta jonkun ajan päästä kuitenkin parani aika hyvin. Nyt en siis oikeastaan vain haluaisi aloittaa tuota differiniä, vaikka veikin näpyt, niin herkisti punastelulle...

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu