nyt meni hermot soneraan

huijattu asiakas

viime keskiviikkoon asti olen ollut tyytyväinen soneraan omasta puolesta, mutta nyt on pinna kireellä. TYttöystävälläni on ollut yhteytenä sonera 512/512 adsl-liittymä, joka on toiminut moitteettomasti. Keskiviikkona hänelle soitettiin ja tarjottiin 1 Mb langaton nettiliittymää 24kk sopimuksella. Liittymää myytiiin puolta nopeampana nykyiseen verrattuna 19,90e/kk hintaan. Tyttöystäväni ei tiedä tietokoneista eikä liittymistä juurikaan mitään, hän vain käyttää niitä.... joten hän luuli oikeasti saavansa nopeamman yhteyden halvemmalla.

TÄnään langaton sitten asennettiin koneeseen ja päästiin testaamaan sitä. Asennus sujui helposti, sim-kortti lykättiin vaan 'mokkulan' sisään ja usb-kaapeli koneeseen. Ajurit ja ohjelmat asentui itsestään. Sitten tein testin lataamalla 33 Mb tiedoston. Aikaa siihen kului 13-14 minuuttia. Tarkempaa aikaa en osaa sanoa, katsoin windowsin kellosta aikaa. TÄmän jälkeen latasin saman tiedoston vanhalla adsl-yhteydellä. Aikaa kului 10-11 minuuttia enää, eli n. 3 minuuttia vähemmän... vaikka kyseessä piti olla tuplasti nopeampi yhteys ??????????

Soneran papereissa lukee että liittymäsopimuksella ei ole peruuttamisoikeutta. Ihmetyttää tuo lause, koska sopimus on tehty puhelimitse eli puhelinmyyntinä. Ja puhelinmyynti on verrattavissa postimyyntiin, missä on 14 pv kaupan purku oikeus syystä riippumatta.

Onko muita huijatuksi tulleita?

14

1628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mievaantässä

      Myyntitilanteessa kaikki puhelut nauhoitetaan ja sen perusteella on helppo tarkistaa myyjän lupaukset. Jos myyjä on puhunut noeuden olevan tuo 1MB eikä ole maininnut ,että se on enimmäisnopeus ja todellinen nopeus riippuu muusta liikenteestä ja verkon toiminnasta, on asiakasta johdettu harhaan. kuluttajansuoja on asiakkaan turvana, sanoipa operaattori mitä tahansa. Liittymän yhteyden nopeus on helppo tarkistaa osoitteesta www.speedtest.net .
      Myynti ei todennäköisesti tullut soneralta, vaan alihankintaa tehneeltä soittofirmalta. Myyjän nimi löytyy papereista.

      • ei voi olla

        Vahavaa vedätystä, eikä Sonera ole suinkaa ainoana asialla - pankit sun muut tekee samaa.


      • ilmoittaa
        ei voi olla kirjoitti:

        Vahavaa vedätystä, eikä Sonera ole suinkaa ainoana asialla - pankit sun muut tekee samaa.

        puhelun nauhoittamisesta, jos olet itse mukana keskustelussa ja nauhoitat. Salakuuntelu ja toisten puhelun nauhoittaminen salaa on sen sijaan kiellettyä (= keskustelu johon et itse nauhoittajana osallistu).


      • olenko tyhmä?
        ilmoittaa kirjoitti:

        puhelun nauhoittamisesta, jos olet itse mukana keskustelussa ja nauhoitat. Salakuuntelu ja toisten puhelun nauhoittaminen salaa on sen sijaan kiellettyä (= keskustelu johon et itse nauhoittajana osallistu).

        Jos soitan asiakaspalveluun ja he nauhoittavat puhelun, heidän on siitä minulle ilmoitettava? Eikö?

        Jos itse nauhoitan puhelun, on minun siitä heille ilmoitettava? Eikö?

        Kumpikin puhelun alussa. Ei puhelun päättyessä eikä puhelun jälkeen.

        Jos nauhoituksesta ei kerrota se on rikos? Eikö?


    • huijauksen makua

      Kun Sonera parantaa palveluaan, ei se suinkaan tarkoita, että sinä asiakkaana siitä jotenkin hyötyisit!

      Sonera on minutkin jallittanut kaikenmaailman määräaikaisiin sopimuksiin, mutta nyt on viimeinen kausi menossa. Yli 10-vuotinen suhde on nyt tullut tiensä päähän!

      Kiitos Sonera yhteisistä vuosista!

      Ehkä löydätte jatkossa uusia palkitsemisen arvoisia asiakkaita, meitä vanhoja vakiasiakkaita ette näemmä kaipaa vaivoiksenne!

      • operaattoreiden nopeuden il...

        eli antoi pikkasen moitetta ei muuta.kaikilla operaattoreilla samat jujut.ei vain soneralla.minulla elisa ja 4mt liittymä ja ikinä ei ole nopeus ollut 2,5mt nopeampi


    • oitis

      Jos et ole tyytyväinen, ota oitis yhteys myyjään tai muuhun tahoon joka sopimuksessa on mainittu.

      Minun ymmärrykseni mukaan palautusoikeus on ilman muuta olemassa. Samaa mieltä tuntuu olevan kuluttajavirastokin:

      http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/70c44d29-c546-4ba3-a56d-600ed679b0a3.aspx

      Kyseisessä linkissä mainitaan ettei myyjä voi poistaa palautusoikeutta millään omilla ehdoilla.

    • Pidä puolesi
    • ap.

      Soitin aamusta soneran asiakaspalveluun. Sanoivat ettei liittymäsopimusta voi purkaa, koska sim-korttia ja mokkulaa on käytetty. Jollei niitä olisi käytetty, niin olisi purku ollut mahdollista, mutta nyt ei enään. Postimyynnistä tilattuja vaatteitakaan ei saa enää kokeilla, niitä saa korkeintaa silmällä mallata käykö vai ei.

      Nyt samalla tarkistivat jostain kuuluvuuskartasta että sijainti on siinä rajamailla että onko 3g alueella vai ei. Reklamaatio on kuulemma ainoa tie sopimuksen purkuun. Voi vaan kuvitella ettei sekään noin vain onnistu reklamaation kautta. Tästä asiasta helveeeeetin pitkä miinus Soneralle.

      Pitää alkaa seuraavana tekemään reklamaatiota, ja soittamaan kuluttaja-asiamiehelle.

      • Otan osaa

        Se käytön rajoitus koskee kuten nuo linkit kertovat, muita kuin modeemia ja sim-korttia.
        Suosittelen kuluttajaneuvojan kanssa keskustelua.


      • Kuluttajaviraston kanta
        Otan osaa kirjoitti:

        Se käytön rajoitus koskee kuten nuo linkit kertovat, muita kuin modeemia ja sim-korttia.
        Suosittelen kuluttajaneuvojan kanssa keskustelua.

        "Kokeilla saa – ei käyttää

        Kuluttaja voi kokeilla ja tutkia etämyyntituotetta samalla tavalla kuin myymälöissä. Kuluttaja voi avata etämyynnin kodinkonepaketit ja lukea käyttöohjeet, vaikka tuote ei olekaan enää palautettaessa avaamattomassa paketissa. Vaatteita ja kenkiä saa sovittaa. Käyttäminen on eri asia kuin kokeileminen. Tuotetta ei saa ryhtyä käyttämään, mikäli myyjä ei anna siihen erityistä lupaa.
        Peruutusoikeus on etämyynnissä 14 vuorokautta

        Peruuttaminen on lakisääteinen oikeus etämyynnissä. Peruuttamisaika lasketaan siitä, kun ostaja on saanut tilausvahvistuksen ja tavaran.

        Kaupan peruuttamiselle ei tarvitse ilmoittaa mitään syytä. Peruuttamisilmoitukselle ei voi myöskään asettaa muotovaatimuksia. Peruutus on myös se, ettei tuotetta noudeta postista tai tuote vain palautetaan.

        Esimerkiksi vaatimus, jossa kuluttajan on otettava yhteys asiakaspalveluun ja saatava sieltä palautusnumero ennen palauttamista, ei käy. Yritys ei voi myöskään evätä peruuttamisoikeutta sillä, että tuotteen pakkaus on avattu.

        Kuluttajansuojalaissa luetellaan ne tuotteet ja tuoteryhmät, joissa kuluttajalla ei ole peruutusoikeutta. Sellaisia ovat mm.:

        * yksittäistilatut ja kotiin kuljetetut päivittäistavarat
        * nopeasti pilaantuvat tuotteet
        * avatut sinetöidyt cd/dvd-levyt
        * mittatilaustavarat
        * sanoma- ja aikakauslehdet, jos niitä ei ole myyty puhelimitse

        Etämyyntisäännöksiä ei lainkaan sovelleta esimerkiksi kiinteistön kauppaan. Rahoituspalveluiden etämyynnistä on puolestaan omat säännöksensä."


      • ap.
        Kuluttajaviraston kanta kirjoitti:

        "Kokeilla saa – ei käyttää

        Kuluttaja voi kokeilla ja tutkia etämyyntituotetta samalla tavalla kuin myymälöissä. Kuluttaja voi avata etämyynnin kodinkonepaketit ja lukea käyttöohjeet, vaikka tuote ei olekaan enää palautettaessa avaamattomassa paketissa. Vaatteita ja kenkiä saa sovittaa. Käyttäminen on eri asia kuin kokeileminen. Tuotetta ei saa ryhtyä käyttämään, mikäli myyjä ei anna siihen erityistä lupaa.
        Peruutusoikeus on etämyynnissä 14 vuorokautta

        Peruuttaminen on lakisääteinen oikeus etämyynnissä. Peruuttamisaika lasketaan siitä, kun ostaja on saanut tilausvahvistuksen ja tavaran.

        Kaupan peruuttamiselle ei tarvitse ilmoittaa mitään syytä. Peruuttamisilmoitukselle ei voi myöskään asettaa muotovaatimuksia. Peruutus on myös se, ettei tuotetta noudeta postista tai tuote vain palautetaan.

        Esimerkiksi vaatimus, jossa kuluttajan on otettava yhteys asiakaspalveluun ja saatava sieltä palautusnumero ennen palauttamista, ei käy. Yritys ei voi myöskään evätä peruuttamisoikeutta sillä, että tuotteen pakkaus on avattu.

        Kuluttajansuojalaissa luetellaan ne tuotteet ja tuoteryhmät, joissa kuluttajalla ei ole peruutusoikeutta. Sellaisia ovat mm.:

        * yksittäistilatut ja kotiin kuljetetut päivittäistavarat
        * nopeasti pilaantuvat tuotteet
        * avatut sinetöidyt cd/dvd-levyt
        * mittatilaustavarat
        * sanoma- ja aikakauslehdet, jos niitä ei ole myyty puhelimitse

        Etämyyntisäännöksiä ei lainkaan sovelleta esimerkiksi kiinteistön kauppaan. Rahoituspalveluiden etämyynnistä on puolestaan omat säännöksensä."

        soneran mielestä käyttöönotto, ja sinetti kaupalle. Järjellä ajateltuna mokkulan kokeilu, eli liitetään koneeseen ja testataan sitä, on juurikin kokeilua eikä käyttöönottoa. En ole keksinyt miten muuten tuollaista laitetta voi kokeilla, kuin kokeilemalla. Itse vertaisin tätä tapausta juurikin siihen postimyynnistä ostettuun takkiin, jonka voit palauttaa vaikka takki onkin sovitettu päälle. Mutta soneralaisten ajatuksenjuoksu on vissiin erilaista.


      • osakkeen omistajille
        ap. kirjoitti:

        soneran mielestä käyttöönotto, ja sinetti kaupalle. Järjellä ajateltuna mokkulan kokeilu, eli liitetään koneeseen ja testataan sitä, on juurikin kokeilua eikä käyttöönottoa. En ole keksinyt miten muuten tuollaista laitetta voi kokeilla, kuin kokeilemalla. Itse vertaisin tätä tapausta juurikin siihen postimyynnistä ostettuun takkiin, jonka voit palauttaa vaikka takki onkin sovitettu päälle. Mutta soneralaisten ajatuksenjuoksu on vissiin erilaista.

        Jossain välissä pitäisi miettiä, että ei sitä voittoa irto ilman asiakkkaita!


    • tulin huijatuksi soneran puolesta ja minulle sanottiin että ota yhteyttä tahoon joka myi. No puhelin myynnistä ei tullut mitää muuta tietoa kun mailiin että nopeus nostettu. Eka lasku tuli ja siinä hinta ihan muuta, kun mitä myyjä sanoi. Kuluttajaneuvojan ohjeilla etenin ja reklamoin soneraa ja noin 3 viikon kuluttua soitti asiakaspalvelusta henkilö ja ilmoitti että myyjä tehny virheen. Sitte ehotti että jatketaanko samaa liittymää niillä ehdoilla mitä sen laskun mukaan oli. sanoin että irtisanotaan koko liittymä, koska ei sonera pidä lupauksii. Nyt rivakan liittymä ja halvempi kun soneran puolet hitaampi liittymä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      121
      2960
    2. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      54
      2253
    3. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      55
      2181
    4. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      32
      2094
    5. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      192
      1549
    6. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1439
    7. Sun kannattais nainen yrittää edes ehostaa

      ittees ja olla tyylikkäämpi. Oot kuin navettapiika. Ei millään pahalla. 😃 Mieheltä
      Ikävä
      121
      1382
    8. Kuvaile kaivattusi luonnetta

      Millaista ihmistä kaipaat?
      Ikävä
      57
      1319
    9. Muistatko? Juha Mieto täräytti Farmilla suorat sanat - Nyt hiihtäjälegenda uudelleen tosi-tv:ssä!

      Näinköhän Mietaalle käy Miina Äkkijyrkän kohtalo… Edellisellä Farmi-kaudella Mietaa teki ns. miesten töitä ahkerasti, pä
      Tv-sarjat
      8
      1143
    10. Melankolian kosketus

      Olet ihana enkä saa sinua öisinkään mielestäni; olet se nouseva aurinko joka minua valvottaa. Rintaani pakottaa ja silmi
      Ikävä
      59
      1053
    Aihe