Meitä rupee kavereitten kanssa aina kutittamaan mahaan ku ollaan juotu monta päivää ihme oireita kyllä.Ollaan vielä niin nuoriakin mikähän toi helvetin kutinan aiheuttaa.Sitä ei ole sillon ku alkoholia on veressä mut sit ku poistuu se tulee.sitten ku on ollut noin 3 pv selvinpäin se kutina häviää ei ollut ennen tämmösiä ihme oireita vähäkö ärsyttää se kutina....
kutina
5
1231
Vastaukset
- Aikuinen
Moi! Olen jo vanhempi mutta sama juttu minulla.
Kutisee ja kutisee. Toivoisin itsekkin vastausta
moiseen oireiseen.- arvaus
Olen kuullut, että huumeiden käyttäjät kutisevat. Hermosto varmaan menee sekaisin. Yli promillen humalassa hermosto kuulemma "tottuu" olotilaan ja "vaatii" samaa tilaa takaisin sen mentyä ohi. Voisin kuvitella, että kutina liittyy siihen.
- Lady Lasol
arvaus kirjoitti:
Olen kuullut, että huumeiden käyttäjät kutisevat. Hermosto varmaan menee sekaisin. Yli promillen humalassa hermosto kuulemma "tottuu" olotilaan ja "vaatii" samaa tilaa takaisin sen mentyä ohi. Voisin kuvitella, että kutina liittyy siihen.
hei,
itse saan esim. runsasti olutta nautittuani 8useamman päivän) hirmuisen kutinan nivusiin ja nilkkoihin. Näyttää vähän nokkosihottumalta. Luulen että kyseessä on ko. juomassa olevien lisäaineiden tms. aiheuttama syndrooma. Kysymys voi olla myös iitä, että alkoholi altistaa elimistön esim. hiivatulehduksille. Tähän ei auta muu kuin muuttaa tapoja hillitymmiksi tai lopettaa kokonaan.
- Mersault
Jos kutina alkaa rankemman juomisen jälkeen niin voisi selittyä lievällä maksan vajaatoiminnalla. Maksa ei pysty alkoholin takia käsittelemään kaikkia sappihappoja, jotka sitten ihon pinnalle kertyessä aiheuttavat kutinaa. Samalla tavalla voi ilmaantua kämmeniin ihottumaa.
Toki voi kyseessä olla allerginen reaktiokin mutta lähinnä tuo sappikutina tuli ensimmäisenä mieleen. Let's be carefull out there.- omega
Nämä muut ovat arvauksia ja toiveajattelua.
Kaikilla juopoilla on kutka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1473252- 2232995
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791966Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va781592Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391437- 481148
- 991041
- 1191014
- 58978
- 12913