Kahvi, tupakka ja vatsa

tähh

Miten teillä vaikuttaa kahvi ja tupakka vatsaan? Voiko ne aiheuttaa jatkuvaa vatsan löysyyttä?

19

13122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedä.

juon kahvia ja poltan myös, mulla ollu 2kk.ripulia en tiedä vielä mistä johtuu...

• ainakin

aiheuttaa kauheat oireet kahvi ja tupakki myös olut.
      kahvi alkaa kuplimaan ja tulee aivan helvetin huono olo niinkuin olisi pikkupäissään.
      tupakki aiheutaa kans tosi huonon olon oluen kera.
      näitä ny olen välttännyt ja pärjään hyvin.
      kahvi on niin ihmeainetta ainakin minulle et ei sovi yhtään olen tosi äreäkin kun juon kahvia tulee semmoinen myrkytystila kait niin olen ajatellut.

• keino

meilläpäin ainakin aamukahvi ja tupakka
      tekee heti jonoa vessaan - takuuvarma
      löysentäjä.

• Wilson

Kahvi on piriste, myös suolistolle.
      Kannattaa myös muistaa että löysästä vatsasta eivät tarvittavat ravinteet imeydy riittävästi, joten mikäli kahvilla on tuollainen vaikutus niin se kannattaa jättää kokonaan pois.

• mikss

Vain aamuisin vatsa menee sekaisin kahvista&tupakasta?

• yön jäljiltä tyhjä
        mikss kirjoitti:

Vain aamuisin vatsa menee sekaisin kahvista&tupakasta?

ja kahvi pääsee suorilla vatsaan ja sieltä melko nopeasti pohjukaissuoleen asti. Samoin käy tupakan kanssa. Syljen mukana suun limakalvoilta eksyy nikotiinia ja muuta paskaa vatsaan ja suoleen.

Päivällä vatsa ja pohjukaissuoli ei yleensä ole täysin tyhjä, ja näin ollen näiden myrkkyjen eteneminen on hitaampaa ja lisäksi muu vatsan sisältö "neutralisoi" niitä. Näin minä ajattelisin asian..

• R.potilas

Kun on tää refluksiatauti niin en voi juoda kuin aamulla vaan kahvia. Kyllä mä juuri ja juuri voin juoda toisen kupillisen iltapäivällä, mutta pienen kupillisen.

Kyllä kahvikin aiheuttaa ripulia.

• vaikea refluksi

jos nykäset heti aamu tuimaan tyhjään vatsaan(?) kahvia, eikä mitään muuta!! Voisit ehkä hiukka sääliä sitä, nii sunki olo helpottus.

Mä en ole voinut jouda kahvia enää moneen moneen kuukauteen. Sen verran pahaksi tämä refluksi on heittäytynyt. Mulla kahvi aiheuttaa voimakasta happojen nousua, polttelua vatsassa ja ruokatorvessa, vatsan väänteitä, ripulia, kipua jne.

• mr.hankey
        vaikea refluksi kirjoitti:

jos nykäset heti aamu tuimaan tyhjään vatsaan(?) kahvia, eikä mitään muuta!! Voisit ehkä hiukka sääliä sitä, nii sunki olo helpottus.

Mä en ole voinut jouda kahvia enää moneen moneen kuukauteen. Sen verran pahaksi tämä refluksi on heittäytynyt. Mulla kahvi aiheuttaa voimakasta happojen nousua, polttelua vatsassa ja ruokatorvessa, vatsan väänteitä, ripulia, kipua jne.

kaks kuppia kahvia ja suoli tyhjäksi,näin sitä herää. Sätkähän kiihyttää aineenvaihduntaa kans kivasti.tarvi työ aikana paskoa.

• Antonina
        vaikea refluksi kirjoitti:

Jos normaali kahvi ei sovi vatsaan kokeile gluteenitonta kahvia. Minulle myös ei sovi normaali kahvi. Gluteeniton käy.

• momomomosmo

Olen aina välillä (töissä) juonut aamuisin kahvia ja kyllä se vaikuttaa aamuvessajonoon. Mutta nyt minulla on ollut joka päivä hirveä ripuli koko ajan, ilman normaalia kakkosta. En tiedä ollenkaan mistä johtuu, aloin jopa pelätä jotain sairauksia. Voiko olla siitä että aloitin yhtäkkiä taas tupakanpolton? Mistä muust vois johtua?

• HelpMe???

Sanokaa joku järkevä voiko mahakipu johtua pelkästä tupakasta?? että ilmat tai jotkun nikotiini myrkyt tekevät suolistolle jtn että tulee hirveitä väänteitä ja kipua alavatsaan... ollut jo viitisen vuotta toistuvaa kipua päivittäin jossei melkein tunneittain eli kokoajan... olen jättänyt oluen pois kokonaan ja cannabiksen mutta silti vaan jatkuu ja en muuta ku polta tupakkaa enään?? ja lääkäri käynneistä ei ole ollut mitn hyötyä/löydettyä syytä... taas esimerkiksi nyt täysin uneton yö koska vääntää ja inhottavat oireet alavatsassa!!! ??? ja toistuvat unettomat yöt käy psyykkeen päälle ja mihinkään unilääkkeisiin en ala taipumaan enään koskaan!!!

• Rem.Isi.Osaa

Ei voi johtua. Itse asiassa nikotiini on jopa hyväksi suolistolle, sen nimittäin on todistettu kiistatta ehkäisevan mm. haavaisen paksusuolentulehduksen syntymistä. Samoin jos on jo sairastunut kyseiseen tautiin, säännöllisen tupakoinnin on todettu auttavan oireisiin tai pitävän ne jopa kokonaan remissiossa.

Googleen kun lyö hakusanaksi Ulcerative Colitis & smoking ja klikkaa auki tieteellisten artikkeleiden ja tutkimusten haun, jo ensimmäinen tutkimus toteaa yeti esipuheessaan : "Ulcerative colitis and Crohn’s disease are chronic inflammatory bowel diseases of unknown aetiology which, although similar in various aspects, exhibit some contrasting features. A typical example is their relationship with cigarette smoking.

While smoking appears to exert deleterious effects in Crohn’s disease, there is overwhelming epidemiological evidence that smoking protects against ulcerative colitis, the risk of developing the disease being significantly lower in smokers than in non-smokers or former smokers. The fact that patients with ulcerative colitis who resume or start smoking often experience clinical improvement prompted attempts to verify the hypothesis that nicotine might be the active component of smoking responsible for the beneficial effects on the course of the disease."

• Antonina

Sinun pitää siirtyä gluteenittomaan ruokavalioon. Sinun elimistö ei kestä viljä.

• HelpMe???

??? tai suositelkaa joku mitä kannattais tehä tai mihin tutkimuksiin kannattaisi suunnistella, allergia, keliaki vai mitä helvettiä tää on...

• kokeilesomac

Refluks on ripulin syy

• ainavoikysyy

What is refluks? Oon typerä😏

• heyyouuu

Ruokatorven päässä on portti joka päästää ruokaa syödessä vatsalaukkuun mutta kun on refluksitauti niin tämä portti on löystynyt tai jostain muusta syystä päästää vatsan sisältöä takaisin ruokatorveen mikä aiheuttaa närästystä. Ja kyllä pelkkä tupakka voi aiheuttaa ripulia koska nikotiini kiihdyttää suoliston toimintaa.
      T. Terkkari

• Eisaaollaspace

Teidän kaikkien soittotaitonne on yhtä vakuuttavia kuin neumannin paskalla käynnit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      46
      3030
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2854
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2306
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1326
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1276
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1073
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      979
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      912
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      792
    Aihe