Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Iso auringonkukka...

kukka

Taimet ovat jo sen verran pitkiä että olisi aika istuttaa ne ulos joten kysymykset kuuluukin että: Onko kyseinen kukka kuinka kylmän arka, minkälaisin välein taimet pitää istuttaa maahan,uskaltaako istuttaa ulos kun yöt ovat vielä kylmiä ja minkälainen on hyvä kasvualusta,kasvaako laihassa maassa? Kiitos vastanneille :)

2

3844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä ei vielä maahan

      Etelä-Suomessakin on melkein joka kesä hallaöitä kesäkuun alussa,
      halla vie monet taimet.
      Parempi on laittaa hyvään multaan, tulee rehevämpi kukka.
      Ehkä noin 30-40 sentin välein ?
      Olen kasvattanut vain matalampaa, haaroittuvaa mallia, se vaati 40-50 cm välin.

    • ulkoiluttamalla

      Auringonkukat eivät kestä pakkasta, muuten kylmyys ei haittaa.
      Ittelläni on Oulun seudulla ollut jo pari viikkoa ulkona itse kasvatettuja pieniä, hollantilaisia ostoversioita ja tietenkin lintujen kylvämät, jotka nousivat jo toukokuun puolivälissä kuka mistäkin. Ykskään ei ole paleltunut.
      Laihassakin maassa kasvaa, jos annat kastelulannoitetta kerran viikossa. Varsi kasvaa tanakampi ja kukista tulee isompia, kun et päästä kuivumaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2287
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1708
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1389
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe