Taimet ovat jo sen verran pitkiä että olisi aika istuttaa ne ulos joten kysymykset kuuluukin että: Onko kyseinen kukka kuinka kylmän arka, minkälaisin välein taimet pitää istuttaa maahan,uskaltaako istuttaa ulos kun yöt ovat vielä kylmiä ja minkälainen on hyvä kasvualusta,kasvaako laihassa maassa? Kiitos vastanneille :)
Iso auringonkukka...
2
4575
Vastaukset
- ehkä ei vielä maahan
Etelä-Suomessakin on melkein joka kesä hallaöitä kesäkuun alussa,
halla vie monet taimet.
Parempi on laittaa hyvään multaan, tulee rehevämpi kukka.
Ehkä noin 30-40 sentin välein ?
Olen kasvattanut vain matalampaa, haaroittuvaa mallia, se vaati 40-50 cm välin. - ulkoiluttamalla
Auringonkukat eivät kestä pakkasta, muuten kylmyys ei haittaa.
Ittelläni on Oulun seudulla ollut jo pari viikkoa ulkona itse kasvatettuja pieniä, hollantilaisia ostoversioita ja tietenkin lintujen kylvämät, jotka nousivat jo toukokuun puolivälissä kuka mistäkin. Ykskään ei ole paleltunut.
Laihassakin maassa kasvaa, jos annat kastelulannoitetta kerran viikossa. Varsi kasvaa tanakampi ja kukista tulee isompia, kun et päästä kuivumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_252538Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.581913Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup211654Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua161208Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu3021170- 2581013
- 60993
- 52915
- 146913
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.108860