Mikähän luonnoneläjä on pesiytynyt ullakollemme. Asumme omakotitalossa. Viime kesänä talomme yläpohjan välistä ,meillä ei ole yläkertaa yläpohjasta kuului ääntä mikä muistutti kaukaa kuuluvaa koiran haukuntaa. Menin useammankin kerran ulos kuuntelemaan. Ulkoa ei kuulunut mitään. Ja taas ääni kuului yläpohjasta. Ääni oli alkukesästä sellaista yhden eläimen ääntelyä ,eräänlaista puputusta. Keskikesällä äänteliäitä oli useampia.Ehkä kolme tai neljä. Aina iltaisin äänet alkoivat voimistua ,ja vaikutti kiun joku pentue olisi yläpohjassa. Hakkasin nyrkillä kattoa mutta hetken päästä äänet taas alkoi. Koska ääntelykohta sijaitsi makuuhuoneemme yläpohjassa se häiritsi nukkumistamme. Myöhemmin loppukesästä yläpojjan äänet voimistui niin että äänet vaikutti jo joltain räpiköimiseltä. Vitsailimmekin että elävät tekevät yläpohjassa jo lentoharjoittelua. Ja kas vaan ei kauaa mennyt niin yht, äkkiä äänet loppu. Nyt 2008 keväällä olen kuullut taas yksittäisiä ääntelyjä samasta paikasta. Sanoinkin vaimolleni että nytkö se taas alkaa. Tietäiskö joku mitä kummia namä ovat. Ja voisiko niitä yrittää häätää jollain. Kolistamalla eivät kyllä lähde.
Vastaukset 4
- tottatosiaan
Teille on pesiytynyt jyrsiöitä, ja ne ovat sikäli huonoja hyyryläisiä, että jyrsivät asuessaan myös rakenteita. Pitkässä juoksussa se onkin pahempi juttu. Etsikää niiden reitti ulos, ja sitä kautta hoitakaa hommat. Joku loukuttaa, toinen ampuu jne.
- mikä ullakolla
Nämä ollakolla olevat eivät ole jyrsijöitä. Saattavat olla lepakoita. Olen ulkona nähnyt lepakoita iltaisin. Sitäpaitsi näillä näyttäisi olevan siivet, ainakin äänestä päätellen. Mene ja tiedä. Siksi kysynkin onko jollakin kokemusta näistä.
- heti siiveksistä
mikä ullakolla kirjoitti:
Nämä ollakolla olevat eivät ole jyrsijöitä. Saattavat olla lepakoita. Olen ulkona nähnyt lepakoita iltaisin. Sitäpaitsi näillä näyttäisi olevan siivet, ainakin äänestä päätellen. Mene ja tiedä. Siksi kysynkin onko jollakin kokemusta näistä.
Mitä tollo panttaat tietoa?? Lepakoista ei oikein eroon pääsekään. Niitä ei saa litsiä.
- puputtaa
heti siiveksistä kirjoitti:
Mitä tollo panttaat tietoa?? Lepakoista ei oikein eroon pääsekään. Niitä ei saa litsiä.
Ainakin meidän mökin vintiltä kuuluu juuri iltahämärän aikaan "puputusta" ja sen saavat aikaan kimalaiset pesällään. Tuleeko ääni sitten niiden siivistä vaiko mistä, tiedäppä häntä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.973055Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt482496Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.481291- 371047
Mitä tuot pöytään parisuhteessa?
Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä286980Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,153889Paikallinen autokorjaamo
Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi10834Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?587202 km on nykyään liian pitkä koulumatka
Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk51685- 37659