Tuotantotalous... Teletekniikka... NOT!

KantapaanKautta

Haluan antaa neuvon teille, jotka ette ole supersosiaalisia, vaan enemmän nörttejä, kuten minä. Älkää hakeko sinne tutalle. Siitä seuraa vaan hammastenkiristystä. Vaikea tutustua ihmisiin ja ilman suhteita eivät asiat etene. Ja palaa kauheasti aikaa ja energiaa pääsykokeeseen lukiessa, jos on valinnut nimenomaan TKK:n tutan.

Itse valmistuin TKK:n tutalta muutama vuosi sitten. Pääaine yritysstrategia, sivuaine teletekniikka sähkötekniikan osastolta. Mietin, mihin töihin kelpaisin. Tekninen osaaminen ei todellakaan noilla sivuaineopinnoilla riitä mihinkään, jos telealalla on huono tilanne. Ei tullut edes haastatteluihin kutsuja sillä toimialalla. Eikös siellä liene edelleen, eikös noi operaattorit aina vaan laita pihalle porukkaa?

Kaupallinen puoli... osaaminen kohtuullinen, mutta en ihan välkyimpia ollut enkä varsinkaan sosiaalisimpia... ajauduin siis myyntitehtäviin, jotka eivät ihan putkeen ole menneet, koska jos ei ole luonnostaan sosiaalinen, sitä puutetta on hyvin haastavaa korjata.



Ajattelin avoimen puolella TKK:lla täydentää opintoja. Vinkkejä otan mielelläni vastaan, mikä olisi TYÖLLISTÄVÄ ja KOHTUULLISESSA AJASSA opittavissa oleva tekninen kokonaisuus.

Lääkikseenkin näin vanhoilla päivilläni yritin, mutta meni ainakin tänä vuonna pääsykoe sitten pieleen, kun sattui olemaan huono päivä itsellä. Siellä ei avointa linjaa täällä Helsingin päässä ole.

5

1188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KantapaanKautta

      Huomasin, että avoimen TKK:n lisäksi voin täydentää osaamista myös erillisopiskelijana eli ihan "päiväkursseilla", 40 egee per opintoviikko ja max suoritusaika 2 vuotta =)

      http://www.tkk.fi/fi/opinnot/opintohallinto/lomakkeet/


      Vielä kun saisi hyviä vinkkejä opinnoista, joilla työllistyisi sitten 0.5v - 2v päästä eikä olisi hirveästi YT-pelkoja ainakaan seuraavan 5v aikana siitä eteenpäin =)

      • huono tutalainen;-)

        TKK:n tutalaiset sentään ovat matemaattisesti lahjakasta porukkaa, kun täytyy olla ällän paperit ja/tai menestyä pääsykokeessa aikuisten oikeasti. Peräkylien tuta-osastoillehan pääsee lähes kuka tahansa sisään ja kursseistakin pääsee rimaa hipoen läpi suhteellisen vähällä osaamisella. Lappeenrannassa kirjanpidon peruskurssista kuultua eräältä kuusi kertaa tenttiä yrittäneeltä hänen heittäessään roskiin luentomateriaaleja: "Se on nyt ykkösellä läpi enkä koskaan tule palaamaan näihin."

        Mielestäni hyvä tutalainen on dynaaminen ja monipuolisesti lahjakas kielitaitoinen ja sosiaalinen ja työllistyisi erinomaisesti millä tahansa koulutuksella. Tutaopinnot pelkästään eivät tee kenestäkään menestyjää, valitettavasti.


    • tuta07

      Voiko di:ksi valmistunut suorittaa ilman kohtuutonta vaivaa uuden pääaineen? Eikö kaikki perusopinnot saa korvattua. Olen siinä uskossa, että lähes kaikki TKK:lta valmistuneet työllistyisivät hyvin.

      Itse opiskelen tutaa. En kylläkään TKK:lla. Olen huomannut ja miettinyt myös, että kuinka moni meistä aloittaneista oikeasti on oikeassa paikassa. Pitäisi olla hyvin ulospäinsuuntautunut ja kielitaitoinen. Tuntuu, että opiskelijoiden joukossa osalla on hyvin epärealistisiä mielikuvia työelämästä koulun jälkeen. Olen samaa mieltä kanssasi, että tutalle valikoituu vääränlaista porukkaa.

      Itselleni koen tutan olevan hyvä vaihtoehto, koska pärjään kohtuullisesti sosiaalisissa tilanteissa, mutta matemaattisesti en ole niitä välkyimpiä.

      Lääkäriksi hakeminen kuulostaa aika hakuammunnalta. Eikö se työ ainakin ole hyvin ihmiskeskeistä?

      Ainakin omassa työpaikassani pärjäisit loistavasti hyvällä teknisellä osaamisella asiantuntijatehtävissä ilman loistavia sosiaalisia taitoja.

      • .......

        Mitäpä jos ottaisin esim. yhteyttä firmoihin joissa olit kesätöissä, kuulostaa oudolta että olet lukenut DI:ksi ja yhtäkkiä huomaat ettet saa töitä mistään.. kyllähän töitä tehdään jo opintojen ohella.


      • kohta-DI
        ....... kirjoitti:

        Mitäpä jos ottaisin esim. yhteyttä firmoihin joissa olit kesätöissä, kuulostaa oudolta että olet lukenut DI:ksi ja yhtäkkiä huomaat ettet saa töitä mistään.. kyllähän töitä tehdään jo opintojen ohella.

        Hieman väärät lähtökohdat näyttää olevan sinulla työnhakuun, alkuun sanot ettei arvostettu tutkinto auta sinua löytämään töitä. Seuraavaksi kysytkin mikä on varmasti työllistävä tekninen kokonaisuus. Kyllä millä tahansa DI-tutkinnolla työllistyy erittäin hyvin, loput on sitten itsestä kiinni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe