Liberalismin tiedepoliittinen ohjelma

Viva Liberte'

Kommunismissa valtio tuottaa koulutuksen, yliopistot ja AMK:t. Valtio maksaa professorien palkant ja näin se pääsee tuottamaan propagandaansa jota typerä kansa pitää "tieteellisenä". Jo Karl Marx sanoi että tiedettä on käytettävä kommnunismin levittämiseen. Siksi meillä on kommunistinen (julkinen) yliopistolaitos.

Mutta markkinataloudessa yksityiset opetussalan yritykset tuottavat koulutuspalvelut ja ylläpitävät yliopistoja. Markkinataloudessa on vapaat, riippumattomat yliopistot koska markkinataloudessa tieteen vapautta pidetään tärkeänä.

Liberalistit ehdottavat että yliopistot yksityistetään ja säästyneet varat ohjataan opintoseteleihin jotka kansalaiset saavat itse käyttää. Yliopistojen yksityistäminen on mahdollista kansalaispalkka järjästelmässä kun opiskelu tapahtuu yksityisissä yliopistoissa opintoseteleillä.

Liberalistit pyrkivät myös kaikkien näennäistieteellisten/akateemisten tutkintojen mitätöimiseen (mm sosialogia, sosionomia..) ja niiden poistamiseen eri virkojen ja ammattien virkakelpoisuus vaatimuksista.


Suomalaisissa yliopistoissa ei ole korkealaatuista tieteellistä tutkimusta yhteiskuntatieteiden tai psykologian osalta, vaan enemminkin poliittisesti motivoitua propagandaa. Ainoastaan jotkin yksityiset tieteenharrastajat edustavat tieteellisempää näkemystä. Miten sitten julkisrahoitteiseen kommunistiseen yliopistolaitokseen tulee suhtautua? No siten että meidän tulee pitää yliopistolaitosta osana sosialistista rahan-jako-koneistoa, hyvänä lypsylehmänä, ja julkisten varojen levittäjänä, joten siitä kannattaa pyrkiä hyötymään ja lypsämään rahaa sen viroista. Sen kautta jaetaan miljardikaupalla rahaa ja he kykenevät vaikuttamaan jonkin verran ihmisten mielipiteisiin

11

1591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaus on tässä_

      Pseudo-tiede, eli näennäis- tai valhe-tiede, on tieteen retoriikkaan puettua poliitista propagandaa. Pseudotiede on hämännyt monia koska se saattaa ulkoisesti näyttää uskottavalta, käytetäänhän siinä paljon sivityssanoja. Pseudo-tieteessä saattaa olla tieteelliseltä kuulostavia hienoja termejä, mutta jos näitä sivistyssanojen taakse kätkettyjä väitteitä tutkitaan hieman tarkemmin huomataan esimerkiksi että päättelyketju ei ole aukotonta (implikaatiovirheitä), todisteet puuttuvat, johtopäätökset on perustettu pelkkiin mielivaltaisiin/huonoihin oletuksiin, esitetään mielipiteitä faktoina, ei viitata alkuperäislähteisiin, ynnä muuta sellaista josta seuraa että päätelmät ovat virheellisiä tai päätelmien validiteetti on kyseenalainen.

      Suomessa pseudo- eli näennäistiedettä edustaa lähinnä yliopistojen humanistis-yhteiskuntatieteelliset tiedekunnat (kasvatustieteet, sosiologia, yhteiskuntatieteet, psykologia). Varsinkin ihmis- ja yhteiskuntatieteet ovat houkuttelevia kohteita puolueaktiiveille ja manipulaattoreille koska näillä aloilla on suuri merkitys yhteiskunnallisessa argumentoinnissa. Suomalaisissa yliopistoissa politrukki valitsee rehtorit ja professorit, joten tutkimustulokset eivät ole puolueettomia.

      Jos yliopistossa on kansleri, hän on yliopiston ylin viranomainen. Kanslerin nimittää tasavallan presidentti. Esityksen presidentille tekee hallitus/valtioneuvosto valittuaan yhden kolmesta yliopiston kollegion asettamasta ehdokkaasta. Alkujaan Helsingin yliopiston ja sen edeltäjien kansleri oli Ruotsin kuninkaan ja sittemmin keisarin nimittämä edustaja autonomisessa yliopistossa. Akatemian ja valtiovallan avioliitto on siis vanha.

      Aika isolla osalla yliopistojen rehtoreista on puoluetausta ja he valitsevat professoreiksi omaa mielipidettään, poliittisia intohimojaan ja omaa poliittista katsomustaan edustavia professoreja. Näin he pääsevät vaikuttamaan siihen, minkälaisia tutkimustuloksia yliopisto tuottaa, ja ennenkaikkea siihen minkälaisia tutkimustuloksia yliopisto ei tuota. He voivat estää nuorten tutkijoiden uralla etenemisen jos kokevat nämä ideologisiksi vastustajikseen. Tai he voivat jättää työsopimuksen uusimatta. Tällainen mekanismi "hyvinvointiyhteiskunnassa" on pohjimmiltaan yksi peitetty poliittisen sensuurin muoto. Yksityiset yliopistot ja yksityiset tutkimusryhmät toimivat lähtökohdista joista voidaan parhaiten tuottaa luotettavaa tieteellistä tieotoa yhteiskuntatieteiden ja psykologian osaalueilla. Valtiollisten yliopistojen yhteiskuntatieteelliset tiedekunnat ovat käytännössä pseudo-tiedettä ja nolla-tutkimusta tuottavia laitoksia joilla akateemisesti koulutetut huijarit kuppaavat rahaa veronmaksajilta.

      • tiedettä kaikki soopa

        Onko taulukkolaskenta tai haastattelu tutkimusta? PDF
        Matti Virén (Kirjoittaja on taloustieteen professori Turun yliopistossa.)

        http://ojs.tsv.fi/index.php/tt/article/viewFile/487/413
        http://ojs.tsv.fi/index.php/tt/article/view/487/413



        Olennaisilta osin tutkimus perustui 20 rikoksesta tuomitun haastatteluun. Haastatteluissa asetettiin kysymyksiä tyyliin:

        ”Luuletko, että taustasi on jotenkin vaikuttanut rikoksen käsittelyyn? Miten? Onko se sinusta oikein vai väärin?”

        ”Mikä sinusta rikoksen käsittelyssä on ollut hyvää/huonoa?Oletko voinut luottaa ihmisiin, joita olet tavannut? Keistä on jäänyt erityisen mukava tai tylsä kuva?”

        ”Millaista elämä täällä vankilassa on? Kuvaa, millainen on normaali päiväsi täällä. Onko sinulla seuraa? Käykö aika täällä pitkäksi? Oletko saanut uusia kontakteja vankilan kautta? Ovatko työntekijät täällä hyviä tyyppejä?”

        ”Mistä lapsena haaveilit? Millaisesta perheestä, työstä, asuinpaikasta? Jos saisit toivoa mitä vaan, mitä se olisi?”

        Kysymyksiä on toki paljon enemmän, mutta
        yhtä kaikki, en millään ymmärrä, miten nämä
        haastattelut muuttuvat tutkimukseksi. Arvoitukseksi
        jää, miten tutkimuksen tekijät tulkitsevat
        haastatteluja. Joitain vastauksia toki siteerataan
        tekstissä, mutta on vaikea sanoa, miten ”edustavia”
        ne ovat. Mutta miten kaikki tämä kääntyy
        esimerkiksi kriminaalipoliittisiksi suosituksiksi?
        Eikö vastauksia pitäisi jotenkin verrata muiden,
        ja erityisesti vielä muiden rikoksista tuomittujen
        vastauksiin, tai muissa maissa maahanmuuttajataustaisille
        rikoksista tuomituille (poliittisesti
        korrekti kieli on monimutkaista) tehtyjen haastattelujen
        vastauksiin. Eikö mitään tilastollisia
        menetelmiä voi käyttää?

        Optulan ”tutkimuksen” tekee erikoiseksi vielä
        se, että siinä haastateltiin myös viranomaisia
        ja erilaisten puolivaltiollisten järjestöjen edustajia
        (vankilapappia, sosiaalityöntekijöitä, sovittelijoita,
        oikeusministeriön ihmisiä jne.). Epäselväksi
        jää, mitä vastaukset olivat, miten niitä
        painotettiin ja tulkittiin. Ylipäätään on vaikea
        ymmärtää, miten kaikki tämä edustaa objektiivista
        ja riidatonta tutkimustietoa, jota voisi hyödyntää
        päätöksenteossa. Jos viranomainen haastattelee
        itseään, saadaanko näin riippumatonta
        tutkimustietoa?

        Ajatellaan yleensäkin mitä tahansa kontroverssia
        teemaa (verotus, julkiset palvelut, maahanmuutto,
        NATO) ja haastatellaan 20 ihmistä.
        Voidaanko haastattelujen jälkeen riidattomasti
        päätellä, mikä on ongelma, miten se voidaan ratkaista
        ja mitä politiikkasuosituksia ”analyysiin”
        sisältyy. Onko tulos todellakin haastattelijasta
        (hänen mielipiteistään) riippumaton? Voiko sen
        jotenkin todentaa tai toistaa?
        Se, miten eri ”tutkimukset” ylittävät julkisuuskynnyksen,
        on melkoinen mysteeri. Taatusti kyse
        on enemmän henkilösuhteista, toimittajien mieltymyksistä
        ja tutkimusten teettäjien julkisuusponnisteluista
        kuin tutkimusten tasosta.

        Viimeisin askel näyttää olevan, että suuret lehdet
        tekevät tai teettävät omia ”tutkimuksiaan”,
        joilla ne haluavat nostaa teemoja omine enemmän
        tai vähemmän kätkettyine politiikkasuosituksineen
        tai arvolatauksineen julkisuuteen. Tällaisen
        ”tutkimuksen” julkaisukynnys jää tietenkin
        erityisen matalaksi, kun lehti siitä itse päättää.


      • tai tulee häkkiä
        tiedettä kaikki soopa kirjoitti:

        Onko taulukkolaskenta tai haastattelu tutkimusta? PDF
        Matti Virén (Kirjoittaja on taloustieteen professori Turun yliopistossa.)

        http://ojs.tsv.fi/index.php/tt/article/viewFile/487/413
        http://ojs.tsv.fi/index.php/tt/article/view/487/413



        Olennaisilta osin tutkimus perustui 20 rikoksesta tuomitun haastatteluun. Haastatteluissa asetettiin kysymyksiä tyyliin:

        ”Luuletko, että taustasi on jotenkin vaikuttanut rikoksen käsittelyyn? Miten? Onko se sinusta oikein vai väärin?”

        ”Mikä sinusta rikoksen käsittelyssä on ollut hyvää/huonoa?Oletko voinut luottaa ihmisiin, joita olet tavannut? Keistä on jäänyt erityisen mukava tai tylsä kuva?”

        ”Millaista elämä täällä vankilassa on? Kuvaa, millainen on normaali päiväsi täällä. Onko sinulla seuraa? Käykö aika täällä pitkäksi? Oletko saanut uusia kontakteja vankilan kautta? Ovatko työntekijät täällä hyviä tyyppejä?”

        ”Mistä lapsena haaveilit? Millaisesta perheestä, työstä, asuinpaikasta? Jos saisit toivoa mitä vaan, mitä se olisi?”

        Kysymyksiä on toki paljon enemmän, mutta
        yhtä kaikki, en millään ymmärrä, miten nämä
        haastattelut muuttuvat tutkimukseksi. Arvoitukseksi
        jää, miten tutkimuksen tekijät tulkitsevat
        haastatteluja. Joitain vastauksia toki siteerataan
        tekstissä, mutta on vaikea sanoa, miten ”edustavia”
        ne ovat. Mutta miten kaikki tämä kääntyy
        esimerkiksi kriminaalipoliittisiksi suosituksiksi?
        Eikö vastauksia pitäisi jotenkin verrata muiden,
        ja erityisesti vielä muiden rikoksista tuomittujen
        vastauksiin, tai muissa maissa maahanmuuttajataustaisille
        rikoksista tuomituille (poliittisesti
        korrekti kieli on monimutkaista) tehtyjen haastattelujen
        vastauksiin. Eikö mitään tilastollisia
        menetelmiä voi käyttää?

        Optulan ”tutkimuksen” tekee erikoiseksi vielä
        se, että siinä haastateltiin myös viranomaisia
        ja erilaisten puolivaltiollisten järjestöjen edustajia
        (vankilapappia, sosiaalityöntekijöitä, sovittelijoita,
        oikeusministeriön ihmisiä jne.). Epäselväksi
        jää, mitä vastaukset olivat, miten niitä
        painotettiin ja tulkittiin. Ylipäätään on vaikea
        ymmärtää, miten kaikki tämä edustaa objektiivista
        ja riidatonta tutkimustietoa, jota voisi hyödyntää
        päätöksenteossa. Jos viranomainen haastattelee
        itseään, saadaanko näin riippumatonta
        tutkimustietoa?

        Ajatellaan yleensäkin mitä tahansa kontroverssia
        teemaa (verotus, julkiset palvelut, maahanmuutto,
        NATO) ja haastatellaan 20 ihmistä.
        Voidaanko haastattelujen jälkeen riidattomasti
        päätellä, mikä on ongelma, miten se voidaan ratkaista
        ja mitä politiikkasuosituksia ”analyysiin”
        sisältyy. Onko tulos todellakin haastattelijasta
        (hänen mielipiteistään) riippumaton? Voiko sen
        jotenkin todentaa tai toistaa?
        Se, miten eri ”tutkimukset” ylittävät julkisuuskynnyksen,
        on melkoinen mysteeri. Taatusti kyse
        on enemmän henkilösuhteista, toimittajien mieltymyksistä
        ja tutkimusten teettäjien julkisuusponnisteluista
        kuin tutkimusten tasosta.

        Viimeisin askel näyttää olevan, että suuret lehdet
        tekevät tai teettävät omia ”tutkimuksiaan”,
        joilla ne haluavat nostaa teemoja omine enemmän
        tai vähemmän kätkettyine politiikkasuosituksineen
        tai arvolatauksineen julkisuuteen. Tällaisen
        ”tutkimuksen” julkaisukynnys jää tietenkin
        erityisen matalaksi, kun lehti siitä itse päättää.

        Yliopistolaistos on sosialistisen teorian mukainen verorahojen-kiskonta-systeemi jolla rahanahneet humanistit pyrkivät pääsemään virkoihin ja ylläpitämään monopoliaan kunta- ja valtiosektorin ammatteihin. He haluavat ettei yliopistoja yksityistetä koska julkinen rahoitus takaa sen että veronmaksajien on pakko maksaa heille veroa, niin että he pääsevät taloudellisesti hyötymään ihmisistä.


    • se on ratkaisu

      Valtion ei tule ylläpitää yliopisto, kouluja jne.

      Valtio ainoastaan antaa opintoseteleitä SERTIFIOIDUILLE peruskouluille, ja järjestää virallistettuja TUTKINTOJA

    • eikös vaan

      Sosiaalityöntekijöiltä vaaditaan akateeminen loppututkinto, vaikka perustasontyö on maksuosoitusten jakelemista vähävaraisille sekä perhe- alkoholi- , lastensuojelu- tapausten selvittelyä. Sosiaalialalla työskenteleminen ei vaadi mitään osaamista jota ei voitaisi opettaa ammattikorkeakouluissa. Koulutuksen ja työn välillä ei ole selvää käytännön yhteyttä, ellei sellaiseksi katsota joitakin "sosiaalisia" asenteita. Kuka tahansa ammattikorkeakoulun/lukion suorittanut voitaisiin noukkia kadulta ja kouluttaa hänet viikossa sosiaalityöntekijäksi.

      On selvää että yhteiskuntatieteet ja psykologia eivät edusta tiedettä vaan ovat poliittista propagandaa joka on puettu tieteen retoriikaan.
      Yliopistojen yhteiskuntatieteellinen tutkimus ja opetustyö täyttää kaikki pseudo-tieteen tunnusmerkit. Yliopistojen humanististen tiedekuntien tarkoitus on tuottaa pseudo-tiedettä ja nolla tutkimusta niin että he voivat luoda virkoja ja hyötyä veronmaksajista. Humanistit ovat rahanahneita akateemisesti koulutettuja huijareita joiden joiden ainoa tarkoitus on perustella omaa olemassaoloaan ja siten päästä käsiksi veronmaksajilta kerättyihin varoihin.


      Sosiaalitädit ja virastonaiset ovat monopolisoineet itselleen itselleen rahanlähteen : kuntien virat.

      Kuntien on muutettava lastentarhan opettajien, sosiaalitoimistojen virkamiesten, kunnan virastojen, ja muiden ihmis- ja yhteiskunta tieteiden ammattien virkakelpoisuusvaatimuksia siten että tutkinto sosiologin, kasvatustieteiden maisterin, psykologin, ja muiden epätieteellisten tieteenalojen tutkinnot eivät enää kelpaa kyseisten virkojen hakuun, vaan pääsykelpoisuusvaatimuksia muutetaan siten että tekniikan, talouden, ja matemaattis-luonnontieteellisten tieteenalojen tutkinnot (AMK-tason tutkinnot) ovat ensisijaisia vaatimuksia henkilöä valittaessa.

    • on tämä

      humanismin keskeisin sanoma:

      "hyvinvointi" = verotus

      • lisäys

        "sosiaaliturva" = rahanjakelu

        "hyvinvointivaltio" = työinnon jarruttaminen kaikin mahdollisin keinoin


    • asiat muuttuu

      Lastentarhan opettajat saavat kyllä pitää tutkintonsa (kasvatustieteiden maisteri), mutta nuo tutkinnot eivät enää ole ensisijainen pätevyyskriteeri kun lastentarhanopettajia valitaan, vaan kunnat päättävät itse ja ensisijaisesti valitaan sairaanhoitajan, merkonomin tai jonkin muun koulutuksenomaavia henkilöitä.

      Luulenpa että kuka tahansa voi hoitaa lastentarhanopettajan virkaa paremmin kuin se joka on osallistunut epätieteelliseen "kasvatustieteidenmaisterin" koulutusohjelmaan.

      Eli humanistit saavat pitää epätieteelliset tutkintonsa, mutta niistä ei ole hyötyä virkoihin valittaessa koska ne perustuvat epätieteelliseen poliittiseen propagandaan, eivät tieteeseen.

    • muutos voimat suomi

      kommunistisen koulutusjärjestelmän lakkauttaminen on hyvä ja sangen erinomainen asia


      toivottavasti yliopistot yksityistetään ja koulujen propaganda lopetetaan

    • Uskontotieteilijä

      "Suomalaisissa yliopistoissa ei ole korkealaatuista tieteellistä tutkimusta yhteiskuntatieteiden tai psykologian osalta, vaan enemminkin poliittisesti motivoitua propagandaa."

      Ja sitten taloustieteet ovat tieteellistä tutkimusta eivätkä ole poliittisesti motivoitua propagandaa?

    • SUUNNITELMATALOUS

      Yliopistoille liki 300 miljoonaa euroa
      30.07.2008 16:57



      Valtiovarainministeriön budjettiehdotuksessa lisätään yliopistojen ja korkeakoulujen määrärahoja liki 300 miljoonalla eurolla.

      Kolmesta korkeakoulusta muodostettava Aalto-korkeakoulu saa peruspääomaansa aiemmin sovitut 200 miljoonaa euroa ja toimintamenoihinsa 13,9 miljoonaa euroa. Muut yliopistot saavat kertatukena 50 miljoonaa euroa ja toimintamenoihinsa hallitusohjelmassa luvatun 20 miljoonan euron korotuksen.

      Perusopetuksen laadun kehittämiseen osoitetaan runsaat 20 miljoonaa euroa. Ammatillinen koulutus ja maahanmuuttajien koulutus saisi 15 miljoonaa euroa matalapalkkatuen laajentamiseen varatuista varoista.

      (MTV3-STT )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannan kirja USA:n bestseller!

      "Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      195
      11788
    2. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

      ...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      29
      8194
    3. Metsäalan rikolliset

      Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      58
      6206
    4. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

      Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      171
      5136
    5. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      42
      4891
    6. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      47
      4470
    7. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      116
      4383
    8. Missä vaiheessa

      Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      118
      3855
    9. Juuri muiston ne

      Rakastuneet katseesi. Huh
      Ikävä
      81
      3343
    10. Miten paljon

      Olet halunnut mun kanssa?
      Ikävä
      50
      1853
    Aihe