Minulla on kaivo jossa kaksiosainen betoninen kansi, keskimmäisen kannen koko 600mm. Nyt tähän "pikkukanteen" pitäise saada 60mm reikä keskelle. Miten onnistuu parhaiten?
Reikä betoniseen kaivonkanteen
7
6691
Vastaukset
- pora
Onnistuu parhaiten poraamalla. Tarvitset todella tehokkaan sähköporakoneen ja kivelle tarkoitetun 60 mm aukkoterän. Ellet omista konetta, niin hae hilti vuokraamosta. Varmista, että koneen mukana tulee istukka, johon saat aukkoterän kiinni ja ei kun menoksi.
- aukkoteriä
ja todella tehokasta sähköporaa, vaan tavallinen kunnollinen iskuporakone ja esim 8-10mm kiviterän. Piirrät ympyrän ja poraat vieri viereen reikiä, kopautat palan pois, käytä tarvittaessa talttaa apuna.
Läpiviennit voi tiivistää hinojakoisella betonipohjaisella aineella. - völjari
aukkoteriä kirjoitti:
ja todella tehokasta sähköporaa, vaan tavallinen kunnollinen iskuporakone ja esim 8-10mm kiviterän. Piirrät ympyrän ja poraat vieri viereen reikiä, kopautat palan pois, käytä tarvittaessa talttaa apuna.
Läpiviennit voi tiivistää hinojakoisella betonipohjaisella aineella.Näin minä vähän ajattelinkin. Kannessa ei liiemmin liene betonirautaa ristiinrastiin.
- ihmeessä?
sori,jos kuullostaa Siwan mainokselta!
- völjari
Sellaisen antiikkimallisen käsipumput putki pitäisi viedä vetten äärelle.
- vain koriste
völjari kirjoitti:
Sellaisen antiikkimallisen käsipumput putki pitäisi viedä vetten äärelle.
ja pultataan kiinni kanteen ilman reikää.
- Petonimies.
Olen tehnyt tuhansia betonisia kaivonkansia, joten luulen jotain asiasta tietäväni...
Ensiksi, ota selvää miten kansi on raudoitettu, muuten kansi halkeaa varmasti.
Toiseksi, ei ole järkevää laittaa pumppua "luukkuun", vaan pumppu tulee AINA kiinnittää kanteen. Jos pumppu on luukussa kiinni, ei luukulla ole enää sitä virkaa mitä varten se on tarkoitettu. Luukku on tarkoitettu helpottamaan kaivon tarkastamista ja toimimaan miehistöluukkuna=)
Suosittelen, että teet reijän kanteen iskuporakoneella. Poraa reikiä vieriviereen ja lyö vasaralla pala pois. Reijät tulee olla aivan vierivieressä, muuten reijän teko ei tule onnistumaan. Roppaa pumpun laippa ankkuriruuveilla kanteen kiinni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?283386- 973176
- 763014
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim702938"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m532881Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.862658- 352470
- 572341
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se432195- 321953