Miksiköhän kannabista ja hashista nimitetään nykyisin myös pajariksi? Kysyy Pajari.
pajari ja kannabis, etymologia?
10
4797
Vastaukset
- koska kaikki
polttelijat tunkee nyrkkiään perseeseensä.
- Ety-moolok
Pajari lienee lyhentymä, muotoutuma "pajautuksesta", joka on sekä verbi että substantiivi; "pajauttaa", "löytyykö pajautusta?".
Pajauttaa, pajautus = onomatopoeettinen ilmaisu; pajahtaa/kajahtaa päähän tms. Vrt. samansuuntainen, jo yleisempään puhekieleenkin (Madventures-ohjelman ansiosta?) kotiutunut pärähtää, päräyttävä.- pajarit
olleet joitakin Venäjällä, joiden partaa Pietari Suuri verotti?
Älkää naurako, luin tämän joskus kauan sitten historiankirjasta. - Ety-moolok
pajarit kirjoitti:
olleet joitakin Venäjällä, joiden partaa Pietari Suuri verotti?
Älkää naurako, luin tämän joskus kauan sitten historiankirjasta.http://fi.wikipedia.org/wiki/Pajarit
Englanniksi "boyar"
=D - P.A.Jari
Pajari on venäläinen ylimys.
- hyvissä
Pajari/pajarit - "olin hirveissä pajareissa" tulee henkilostä nimeltä Pajari. Joka oli aikoinaan ns. hyvissä :) jopa todella hyvissä. Siitä nimitys "Pajarit"
- KATTOKAA
NO siinä vasta vitsi!
- kalvala
seppä ilmarinen oli pajassa "pajoissaan".
pajapääksi sanoivat. - mulonpötköoerseessä
Hassuin sana jonka olen kuullut budista on dängi.
- Nönkki
Dänkki, dägä... jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643225Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433087- 422447
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa992180- 311903
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271800- 481616
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851405- 391290
- 811132