Ilmatäytteinen Coleman-kajakki?

Okkim

Hei,

onko kellään kokemuksia otsikossa mainitusta kajakista? Olen ajatellut hankkia ilmatäytteisen kajakin - olisko tuo hyvä vaihtoehto vai suositteletteko jotain muuta?

8

5110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • melax

      Hei

      Olen joskus pohtinut mikä on järkevä motiivi ostaa ilmatäytteistä kajakkia, kun suurinpiirtein samaan hintaluokkaan menee esim.tunnetut ja paljon myydyt eestiläisvalmisteiset kajakit (itselläni sellainen ja tyytyväinen olen).

      Itse en ole melonut ilmatäytteisellä, mutta muistelen viime kesää:
      Tapasin miehen joka oli tuossa lähirannassa pumppaamassa tällaista ilmakajakkia (en tiedä minkä merkkinen). Haastatin häntä ihan mielenkiinnosta ja mies kehui kovasti että ei enää halua lasikuituista kajakkia tämän jälkeen. Kertoi myös että ilmatäytteinen on hyvin vakaakulkuinen.

      No jäinpä sitten rantatörmälle katselemaan kun mies lähti kajakillaan matkaan. Oli aivan kevyt sivutuuli ja rannalta oli selvästi nähtävissä kuinka paljon hän joutui tekemään suuntaa korjaavaa ylimääräistä melanvetoa. Muutenkin meno oli aika raskaan näköistä. Tuli mieleeni tuolloin että entäpä jos tuulisi yhtään kovempaa?

      Mielestäni kannattaisi ehdottomasti päästä ensin testaamaan ilmatäytteistä, aivan kuten mitä tahansa muutakin kajakkia ennen kauppojen tekoa.

      • Asku

        Ilmatäytteinen kajakki ei koskaan ole verrattavissa melottavuutensa verratessa kovaan kajakkiin. Ilmatäytteisessä etuna ovat säilytyksen ja kuljetuksen helppous sekä vakaus. Toki matkamelojalle on parempi kova kajakki, sillä nopeus ja melomisen keveys on parempi kovalla.
        Jos ei halua kovinkaan pitkiä matkoja meloa vaan toisinsanoen lillua lähivesillä sellaisilla noin 5-20 km melontareissuilla, ilmatäytteinen on silloin oiva vaihtoehto juuri sellaisille päiväretkille. Lähteä voi miltei mistä tahansa melomaan, mihin saa vain auton parkkeerattua.
        Itselläni on kaksi ilmatäytteistä kajakkia ja säilytän niitä n. neliön kokoisessa vaatehuoneessa, jossa paljon vielä muutakin tavaraa.
        Myös itse ajattelen kovan kajakin hankkimista, niin eteen tulee heti säilytys ja kuljetushankaluus, ei niinkään talvisäilytys vaan kesällä, kun joudut ripustamaan sen autonkatolle ja on jotakuinkin oltava sitten menossa melomaan. Ilmatäytteinen voi olla takakontissa vaikka kokoajan, ja jos juolahtaa mieleen pujahtaa vesille tuosta vaan, se onnistuu n. 15 minuutin sisäällä päätöksestä.


      • Okkim
        Asku kirjoitti:

        Ilmatäytteinen kajakki ei koskaan ole verrattavissa melottavuutensa verratessa kovaan kajakkiin. Ilmatäytteisessä etuna ovat säilytyksen ja kuljetuksen helppous sekä vakaus. Toki matkamelojalle on parempi kova kajakki, sillä nopeus ja melomisen keveys on parempi kovalla.
        Jos ei halua kovinkaan pitkiä matkoja meloa vaan toisinsanoen lillua lähivesillä sellaisilla noin 5-20 km melontareissuilla, ilmatäytteinen on silloin oiva vaihtoehto juuri sellaisille päiväretkille. Lähteä voi miltei mistä tahansa melomaan, mihin saa vain auton parkkeerattua.
        Itselläni on kaksi ilmatäytteistä kajakkia ja säilytän niitä n. neliön kokoisessa vaatehuoneessa, jossa paljon vielä muutakin tavaraa.
        Myös itse ajattelen kovan kajakin hankkimista, niin eteen tulee heti säilytys ja kuljetushankaluus, ei niinkään talvisäilytys vaan kesällä, kun joudut ripustamaan sen autonkatolle ja on jotakuinkin oltava sitten menossa melomaan. Ilmatäytteinen voi olla takakontissa vaikka kokoajan, ja jos juolahtaa mieleen pujahtaa vesille tuosta vaan, se onnistuu n. 15 minuutin sisäällä päätöksestä.

        ...molemmille vastaajille. Taidanpa toistaiseksi tyytyä ihan vaan vuokrakanoottiin ja jätän ilmatäytteisen vielä harkintaan.


      • Nautintoa

        Järkevyydestä en tiedä, mutta motiivia löytyy. Juuri teimme purjeveneellä virkistävän reissun saareen, illalla kaivoimme täytettävän kaksipaikkaisen Advance Elements-kajakin veneen uumenista, 10 minuutin puuhastelun jälkeen kajakki oli valmiina melontaan.

        Virtaviivaisuudesta ja vauhdista en niin tiedä, kun se ei ainakaan mulle satu olemaan nin tärkeää. Mutta sinne kajakki kulkee, mihin haluammekin. Aurinko paistoi kirkkaasiniseltä iltataivaalta, joutsenet uivat lähistöllä ja me nautimme rauhallisesta melonnasta tyynessä vedessä.

        Taitaisi olla mahdotonta toteuttaa tavallisella kajakilla? Eli meille ainoa toimiva vahtoehto.


    • kajakki26

      Ilmatäytteinen Coleman-kajakki?

      Coleman kajakkki on hyvä mökki-vesi leluna ja pienille retkille. Olen itse harrastanut jo melontaa pitkään ja suosittelen lämpimästi Advanced Elements ilmatäytteisiä kajakkeja. Heillä on valtava sorttimentti. Katsokaa www.advancedelements.fi

      Hyvää kesää

      • _Sami1

        Terve,

        Ostin pari vuotta sitten Advanced Elements Air Frame 2 Convertiblen ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Muutamia reissuja on tullut lapissa käytyä sen kanssa ja kerran myös "kakspäällä". Lähiseuruilla päivän reussuja enemmänkin. Hyvin on toiminut, tavaraa mahtuu mukaan paljon, eikä ole tullut mitään kulumia tai särkynyt mistää kohtaa.

        Tuossa muutamia kuvia kajakista käytössä:

        http://www.gpsalbum.com/fi/sami?TrackId=689

        http://www.gpsalbum.com/fi/sami?TrackId=311


      • kajakki2008
        _Sami1 kirjoitti:

        Terve,

        Ostin pari vuotta sitten Advanced Elements Air Frame 2 Convertiblen ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Muutamia reissuja on tullut lapissa käytyä sen kanssa ja kerran myös "kakspäällä". Lähiseuruilla päivän reussuja enemmänkin. Hyvin on toiminut, tavaraa mahtuu mukaan paljon, eikä ole tullut mitään kulumia tai särkynyt mistää kohtaa.

        Tuossa muutamia kuvia kajakista käytössä:

        http://www.gpsalbum.com/fi/sami?TrackId=689

        http://www.gpsalbum.com/fi/sami?TrackId=311

        http://www.advancedelements.fi
        ---
        YSTÄVÄMYYNTI PÄIVÄ!



        16-18.12.2008 10-18:00
        Vattuniemenkatu 15 00210 Helsinki
        Tyhjennämme varastomme esittelykajakit ja varusteet sekä retkeilytarvikkeet(ensiapulaukkuja ym)alennettuun hintaan!! Tule tekemään löytöjä!
        - AdvancedFrame 1 & 2 & Convertible
        - Expedition & StraitEdgeCanoe

        - Dragonfly 1 & 2
        - Melat/Liivit/Aukkopeitteet

        - Ensiapulaukut

        - Sandaaleja

        - Retkeilytarvikkeita

        -Transhield suojia ym

        - Aquatic AV

        - Gecko kypäriä

        -20% -60% ALE
        ---


        NYT MYYNISSÄ ESITTELY JA DEMO KAJAKKEJA / KANOOTTEJA / VARUSTEITA TARJOUSHINNOIN:



        Hinnat alkaen 200,00 EUR

        PYYDÄ TARJOUS!!
        010 5485602 tai [email protected]

        ESIM:

        AdvancedFrame 2 Convertible demo/messu- pakettihinta: Kajakki on ollut messuilla esillä.

        1x AF2Conv.
        2x Mela
        2x Liivi
        2x Aukkopeite
        1x Pumppu

        OVH: 1654,80eur.

        DEMO HINTA: 1239,00eur.

        Pelkän kajakin hinta: 1039,00eur.

        Vanhoja AirFrame2 kaksikkomalleja jopa hintaan 490eur. (OVH: 1090eur)

        Myös muita vanhoja malleja poisto hintaan. Pyydä tarjousta!!


      • Jaiksie
        _Sami1 kirjoitti:

        Terve,

        Ostin pari vuotta sitten Advanced Elements Air Frame 2 Convertiblen ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Muutamia reissuja on tullut lapissa käytyä sen kanssa ja kerran myös "kakspäällä". Lähiseuruilla päivän reussuja enemmänkin. Hyvin on toiminut, tavaraa mahtuu mukaan paljon, eikä ole tullut mitään kulumia tai särkynyt mistää kohtaa.

        Tuossa muutamia kuvia kajakista käytössä:

        http://www.gpsalbum.com/fi/sami?TrackId=689

        http://www.gpsalbum.com/fi/sami?TrackId=311

        Great picture, I just bought two Advanced Elements expedition demo kayaks, one from NORDCAP Oy www.advancedelements.fi and one from Seinäjoki Intersport. Looking forward to doing my own trips. How does the kayak handle rappids? Jakes Mahne


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7431
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2392
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1369
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe