Tämä saattaa olla haastava kysymys, kun varmana vaikea selittää.. mutta:
-Missä kohdalla teillä tuntuu/tuntui alkuraskaudessa kipuja?
-Millaisia kivut oli?
-Tuntuiko ne tuossa alavatsalla vai ihan selvästi jossain siellä syvemmällä?
Itselläni hämää, kun tuo nippailu ja viiltelevän oloinen tunne (ei kovaa kipua) tuntuu aivan kuin alavatsalla vähän nahan alla...(ei siis aivan nahassa, ei ole esim jäänyt vetskariin nahka) en ole tietoinen missä kohdassa kohtu on tarkalleen.
Ihan alkuraskaudesta kyse, eli kohtu ei ole vielä pullahdellut esiin.
Kuvittelisi että lähempänä alavatsan nahkaa olisi ensin virtsarakko ja sitten vasta kohtu.
Enkä edes tiedä onko virtsarakko lähellä esim häpykummun juuri yläpuolella?
Anteeksi hölmö kysymys.
alkuraskauden vatsakipu
2
5296
Vastaukset
- miehensuusta..
vaimolla kivut ja oksentelu nytkin päällä kuukaudella 4.
Toisilla kuulemma pahoinvointi olisi jäänyt pois tässä vaiheessa, sanovat että on yksilöllistä.
Itselle tekee pahaa kun ei voi paljoa auttaa vaimoa ja on pakko katsella kun hän voi pahoin.
Ruokavaliolla ja syömisiä tarkkailemalla saimme selville että esim. juusto on pahoinvointia aiheuttavaa hänelle.
Mutta kysymykseesi:
Kivut ovat nyt olleet 2-4kk ajalla alavatsan molemmin puolin,vaihtelevasti,sekä nyttemmin haaruksista.Lääkärin mukaan kohdussa on lihassäikeitä,jotka venyvät kun kohtu kasvaa ja tämä aiheuttaa kivut.Suositteli seisonta asennosta eteenpäin taivutusta josko auttaisi.Ja tietysti olen vaimoa hieronut aina kipujen tullessa.
Voi kun voisi ottaa vaimon puolesta kivut, tekisin sen heti..sydämmestä särkee kun haluaisi auttaa mutta ei voi.
Toivon että sinun kohdallasi on helpompaa..Jostain kirjasta luin että liikunta,venyttely ja kävely auttavat tekemään raskaudesta siedettävämmän,jos olen väärässä, varmaan palstan naiset korjaavat virhekäsitykseni.
Jokatapauksessa onneksi olkoon ja tsemppiä! kyllä se siitä :) - mamma2008
ja nivusissa jonkun verran kans, kohdun kannattimien kohdalla.
kääntyes aina vihlas jos vaihto kyljeltä toiselle asentoa.. muistan et oli aika laill kipuja ei vuotoa tosin onneksi.. tuntu kun alamaha olis ollu tulessa tms. simmonen kiinteä, tiineä olo kaikenkaikkiaan.. ; )
ei paljo testejä tarvittu, TIESIN et oon raskaana.. kivut meni sit ohi 3 ekan kk jälkeen. kohtu kasvaa kokoa melko nopeesti alkuvaihees , myöhemmin se tasaantuu.
rakko on siinä häpyluun kohdalla/yläpuolella.
onnea odotukseen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204177Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231699- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o79965