suunnittelin suikeroalpia, nyt on niin rikkaruohojen peitossa. ongelma on se, että suikeroalpia pitäisi saada varmaankin 100 kappaletta. onko teillä tietoa mistä halvalla voisi näin paljon niitä saada?
pensashanhikeiden
7
775
Vastaukset
- Töyhtötiainen
Halvimmalla saat tilaamalla suoraan joltain perennataimistolta. Tai jos tuurilla saat alkuja jonkun pihamaalta. Suikeroalpi kasvaa nopeaan, ja uusia taimia saa juurruttamalla versonpätkiä. Eli jos kokoalueen peitolla ei ole kiire, niin osta muutama iso taimi ja pätki ne pistokkaiksi ja juurruta itse uudet taimet. Syksyyn mennessä sinulla on varmasti tuuhea kasvusto pensaiden alla.
- siis ?
Siis että mitä ?
Suikeroalpi on niin nopeasti leviävä kasvi, että et varmaankaan tarvitse 100 kappaletta ;))
Minulla on kyllä vain haketta katteena pensashanhikkien alla.
Suikeroalpia kyn nyt ensin ostat muutaman ja sitten jaat niitä ensi keväänä ja taas seuraavana keväänä - niin uskon, että olet täynnä suikeroalpia ! - miriam
Leviää niin vinhaa vauhtia, että jo yhdestä taimesta saa kesän mittaan peittoa melko mukavasti yhden pensaan alustalle.
Suikeroalpi kasvattaa juuria pitkiin versoihinsa eli tarttuu maahan kiinni useasta kohdasta versoaan. Kun katkaiset tuollaisen maahan juurtuneen verson ja siirrät sen juurineen uuteen paikkaan, saat jo ensimmäisen kesän aikana useita uusia taimia. - maanpeittokasveista
On paljon muitakin maanpeittokasveja kuin suikeroalpi !
Ja kivamman näköisiä ! Voi myös kylvää siemenestä, tulee tosi halvaksi ! Yhdellä siemenpussilla peittää monta neliötä parin euron hintaan. Se vaatii kuitenkin sitten vähän vaivaa, maata pitää kääntäen muheuttaa, siemenet ei idä muuten. - pihalla oot .
Älä nyt hyvä ihminen mene ostamaan mitään tuolliasta määrää suikeroalpeja ...........hölmön maineen saat helpommallakin........lue nuo muutkin vastaukset ............
tässä vielä linkki tosi hyvään esimerkkiin kaltaistasi intoilijoista:
Suikeroalpin poistaminen
Kirjoittanut: tuskastunut nyppijä 2.6.2008 klo 20.09
Saako suikeroalpia millään muulla konstilla pois kuin ainaisella nyppimisellä, tänään repisin 2 saavillista kompostiin kyseistä "riesaa"?
Laitoin edellis kesänä perennapenkkiin sitä ja sehän levisi kuin kulovalkea. Nyt perenna penkki näytti siltä kun se olisi ollut rikkaruohojen valtaama. Samassa penkissä on kuunliljoja ja jättipoimulehteä.
Vastaa tähän viestiin
Kerro kaverille tästä viestistä
- alkuperäinen-
pieni pohjustus olisi kirjoitukseeni ollut paikallaan. pensashanhikit ovat 12 kappaleen ryhmässä, ei jonossa. kokeilin katetta-rikkaruohot tulivat läpi. ostin neljä suikeroalpin tainta-rikkaruohot tulevat läpi, kolme vuotta olen nyppinyt jokaisen rikkaruohon erikseen irti maasta. suikeroalpeja olen jakanut, mutta ne eivät minulla ole levinneet kovinkaan nopeasti. en itse osaa keksiä mitään muuta peitekasvia, joka leviäisi tai jonka pitäisi levitä. ja keltainen suikeroalpin kukka sopii nätisti pensashanhikeiden seuraksi.
- laittaisit
Laita alle pikkutalviota,se kasvaa nopeaan ja kukkii kauniin sinisillä kukilla keväällä.Tai jotain peippiä,keltapeippiä tai hopeatäpläpeippiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup676040Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1344294Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.1062017- 631475
- 531183
- 2611147
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E1271019Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim49856Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast31783Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39755