Koulun koneet

Rehtori+

Koulun käytävällä lojuu noin 20 tietokonetta ja näyttöä. Ne menevät kuulemma romutettaviksi.

Niissä on Windows XP professional käyttöjärjestelmä. 550Mz prossu, 200 Gt tilaa ja 516mt muistia.

Voisin mahdollisesti ottaa ainakin 2-3 noista koneista. Mutta ovatko nuo jo vanhoja ja hyödyttömiä? Ja entä voiko noista ottaa käyttöön mitään tarpeellisia osia?

14

971

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo.

      Prosessorit eivät ole häävejä, mutta esim. aloittelijoille hyviä vehkeitä mitään purkamatta.
      Pelkkään nettiperuskäyttöön kelpaisivat vielä kauan.

    • Ananasvakuuttaja

      Mulle ainakin kelpais 2. koneeksi tollanen. Toki XP sais väistyä kevyemmäksi käyttikseksi :-o

      Varmaan olis parempi, jos emolevyllä tilaa, niin laittaa tuplamuistit toisesta koneesta toiseen. Toimis kai XP:n jouhevammin.

      200Gt kovo on ihan kivan kokonen.

    • kuin romuksi..

      vaan, mitäpä vanhaa paskaa kierrättämään. Arvokkainta taitaa olla winukan lisenssit, eri asia tekeekö niillä mitään jollei ole oikeata asennus-mediaa..
      Kiintolevyt saattaa hajota milloin hyvänsä joten niitten perään ei kannatta kuolata.

    • as-keetti

      kelpaisi tuosta pari heti.
      Yhdistäisin niistä yhden ja siinä olisi
      XP kone gigan muistilla ja 400 Gigaa levyä.
      Ei paha, kyllä tuollainen kone peruskäytäjällä
      noilla eväillä potkii komeasti, kunhan unohtaa pelaamisen.

    • ...

      johonkin hyvään tarkoitukseen. Ei romuihin !

    • Pihi-Liisa

      Aivan käyttökelposia hyötykoneita ( muistin voisi vain tuplata), jos ei ole muuta vikaavikaavikaavikaa.
      Millä koululla on varaa mällätä tuolla tavalla?

    • virka avoinna

      vaikka paikalliselle työttömien yhdistykselle, eiköhän kelpaa.

      Täysin kelvollisia Linux-koneita.

    • Joo.

      Joko eivät ymmärrä koneista mitään, tai on oma lehmä ojassa.
      Käyttökelpoista kamaa romuihin, ja tilalle rahalla uutta, ja niistäkään eivät tietysti ymmärrä höykäsenpöläystä.
      Kyllä kuntalaiset veroissa maksaa!!
      Helppo pelata toisten rahoilla.

    • ne..

      koneet kunnan vähävaraisille vanhuksille treenikoneiksi.
      Joku mummo tai pappa saa nettikipinän.

    • mummi908

      Joo kylä mummot tykkÄÄ!

      • Pappis

        opettele kirjoittaa ;)


    • 38

      Mä olen halunnut tommoista konetta jo vuosia.

      Kyllä minulla on rahaa ostaa minkä haluan, mutta tommoinen kelpaisi Ubuntun opiskeluun ja jos se olisi joskus kunnossakin säätämisestä huolimatta, niin emäntä pääsisi sillä nettiin.

    • kiäh kiäh kieh

      Pöhköille tiedoksi:
      Koneet uusiokäytetty tai romutettu 3.6.2008

      • höhöhöööö

        Tuo kuvio toistuu tänäkin päivänä (13.02.2012) jossainpäin Suomea = käyttökelpoista kamaa heitetään romuihin. Vaikka kelpaisi johonkiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      119
      1170
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      77
      697
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      107
      477
    Aihe