Asperger - testi

tulos 144

sarjakuvien lukeminen lapsena oli minulla tälläistä, että katselin vain enimmäkseen kuvia kuin luin puhekuplat, esim. lasten sarjakuvissa joissa on tarina, niin en koskaan aloittanut sarjakuvakirjan lukemista alusta, vaan sieltä täältä,yksittäiset kuvat olivat tärkeämpiä kuin tarina tai sanat.

kun minut vietiin ensimmäistä kertaa päivähoitoon, jossa tapasin ensimmäisen kerran muita lapsia kuin omat sisarukset, niin kyllä se oli shokki, ja en viihtynyt ja päivähoidossa oloni jäi vain kahteen päivään, eli äidin oli jäätävä kotiäidiksi.

se minua ihmetyttää miksi lapsia yritetään pakkosopeuttaa päivähoitoon , kun paras paikka olisi kotona oman äidin luona.

kun menin kouluun ala-asteelle niin leikin yksikseni ja muut lapset olivat minulle pelkkää ilmaa. ei minulla kavereita ollut ja tosin en kyllä niitä kaivannutkaan. minusta sosiaalinen kanssakäyminen oli ja on yhä vaikeaa.

ja jos juttelen jonkun kanssa niin se tahtoo mennä niin että puhun vain omista kiinostuksen aiheesta, ja en ole paljonkaan kiinnostunut vastapuolen puheista.

en koskaan katso ihmistä suoraan silmiin vaan, sivulle (tätä ominaisuutta olen jonkin verran onnistunut poistamaan, eli työpaikkahaastattelusse yritän väkisin katsooa haastattelijan silmiin.)

tämän kaiken kirjoitin siksi kun satuin tälle linkille

http://web.archive.org/web/20060505151704/http://users.kymp.net/p204188a/testi.htm

ja tein Asperger testin ja sain tulokseksi 144 eli aihetta epäillä Asperger tautia. kun olin tehnyt tuon testin niin silloin tuli mieleen nuo yllä mainitut asiat.

pitäisi varmaan uskaltaa käydä lääkärissä jossa saisi varmuuden. onko netissdä muitakin testejä

13

4796

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niksu

"asperger tauti". Ei ole tauti. Ominaisuus mieluummin. Muuhun en nyt jaksa ottaa kantaa.

• ..............

mikä hemmetin "tauti"?

• rotuoppi?

Jäsenet valitaan testeillä kuten Mensassa _ niin ;)

• ..................
        rotuoppi? kirjoitti:

Jäsenet valitaan testeillä kuten Mensassa _ niin ;)

...jopa kiskotaan mukaan ihan väkisin, merkillinen mensa....

Itse laitoin diagnoosia vastaan viimeiseen saakka, mutta pakko kai se on uskoa jos monen vuoden tutkimusten ja testailujen jälkeen jokaikinen lanttumaakari ja lääkäri on sitä mieltä. Mieluummin olisin kyllä ihan ilman tämän kerhon jäsenyyttä...

• sekä assi,
        .................. kirjoitti:

...jopa kiskotaan mukaan ihan väkisin, merkillinen mensa....

Itse laitoin diagnoosia vastaan viimeiseen saakka, mutta pakko kai se on uskoa jos monen vuoden tutkimusten ja testailujen jälkeen jokaikinen lanttumaakari ja lääkäri on sitä mieltä. Mieluummin olisin kyllä ihan ilman tämän kerhon jäsenyyttä...

että mensalainen:)

Me ollaan hyviä.

• autismi
        sekä assi, kirjoitti:

että mensalainen:)

Me ollaan hyviä.

http://www.autismiliitto.fi/index.phtml?s=116

Viisi kertaa vuodessa ilmestyvät AUTISMI on jäsenlehti. Kaikki Autismi- ja Aspergerliiton jäsenjärjestöjen jäsenet saavat sen jäsenetuna.

Lehteä voi myös tilata, jolloin vuosikertahinta on 25 euroa.

Lehti tiedottaa autismin kirjon asioista ja siten edistää Autismi- ja Aspergerliiton ja jäsenjärjestöjen tekemää työtä autismin kirjon ihmisten ja heidän perheidensä yleisten yhteiskunnallisten etujen ja tasa-arvon toteutumiseksi.

• Voimia

Oli tärkeää löytää testilinkki. Tein testin.

• Löytyykö testejä?
    • Ematiatesti
      • Väärentäjä

• ihan kiva

mä sain tosta asperger testistä 121 o.o

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      225
      7017
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      45
      1295
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1102
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      911
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      49
      875
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      62
      867
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      96
      836
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      801
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      776
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      753
    Aihe