Asperger - testi

tulos 144

sarjakuvien lukeminen lapsena oli minulla tälläistä, että katselin vain enimmäkseen kuvia kuin luin puhekuplat, esim. lasten sarjakuvissa joissa on tarina, niin en koskaan aloittanut sarjakuvakirjan lukemista alusta, vaan sieltä täältä,yksittäiset kuvat olivat tärkeämpiä kuin tarina tai sanat.

kun minut vietiin ensimmäistä kertaa päivähoitoon, jossa tapasin ensimmäisen kerran muita lapsia kuin omat sisarukset, niin kyllä se oli shokki, ja en viihtynyt ja päivähoidossa oloni jäi vain kahteen päivään, eli äidin oli jäätävä kotiäidiksi.

se minua ihmetyttää miksi lapsia yritetään pakkosopeuttaa päivähoitoon , kun paras paikka olisi kotona oman äidin luona.

kun menin kouluun ala-asteelle niin leikin yksikseni ja muut lapset olivat minulle pelkkää ilmaa. ei minulla kavereita ollut ja tosin en kyllä niitä kaivannutkaan. minusta sosiaalinen kanssakäyminen oli ja on yhä vaikeaa.

ja jos juttelen jonkun kanssa niin se tahtoo mennä niin että puhun vain omista kiinostuksen aiheesta, ja en ole paljonkaan kiinnostunut vastapuolen puheista.

en koskaan katso ihmistä suoraan silmiin vaan, sivulle (tätä ominaisuutta olen jonkin verran onnistunut poistamaan, eli työpaikkahaastattelusse yritän väkisin katsooa haastattelijan silmiin.)

tämän kaiken kirjoitin siksi kun satuin tälle linkille

http://web.archive.org/web/20060505151704/http://users.kymp.net/p204188a/testi.htm

ja tein Asperger testin ja sain tulokseksi 144 eli aihetta epäillä Asperger tautia. kun olin tehnyt tuon testin niin silloin tuli mieleen nuo yllä mainitut asiat.

pitäisi varmaan uskaltaa käydä lääkärissä jossa saisi varmuuden. onko netissdä muitakin testejä

13

4698

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niksu

      "asperger tauti". Ei ole tauti. Ominaisuus mieluummin. Muuhun en nyt jaksa ottaa kantaa.

    • ..............

      mikä hemmetin "tauti"?

      • rotuoppi?

        Jäsenet valitaan testeillä kuten Mensassa _ niin ;)


      • ..................
        rotuoppi? kirjoitti:

        Jäsenet valitaan testeillä kuten Mensassa _ niin ;)

        ...jopa kiskotaan mukaan ihan väkisin, merkillinen mensa....

        Itse laitoin diagnoosia vastaan viimeiseen saakka, mutta pakko kai se on uskoa jos monen vuoden tutkimusten ja testailujen jälkeen jokaikinen lanttumaakari ja lääkäri on sitä mieltä. Mieluummin olisin kyllä ihan ilman tämän kerhon jäsenyyttä...


      • sekä assi,
        .................. kirjoitti:

        ...jopa kiskotaan mukaan ihan väkisin, merkillinen mensa....

        Itse laitoin diagnoosia vastaan viimeiseen saakka, mutta pakko kai se on uskoa jos monen vuoden tutkimusten ja testailujen jälkeen jokaikinen lanttumaakari ja lääkäri on sitä mieltä. Mieluummin olisin kyllä ihan ilman tämän kerhon jäsenyyttä...

        että mensalainen:)

        Me ollaan hyviä.


      • autismi
        sekä assi, kirjoitti:

        että mensalainen:)

        Me ollaan hyviä.

        http://www.autismiliitto.fi/index.phtml?s=116

        Viisi kertaa vuodessa ilmestyvät AUTISMI on jäsenlehti. Kaikki Autismi- ja Aspergerliiton jäsenjärjestöjen jäsenet saavat sen jäsenetuna.

        Lehteä voi myös tilata, jolloin vuosikertahinta on 25 euroa.

        Lehti tiedottaa autismin kirjon asioista ja siten edistää Autismi- ja Aspergerliiton ja jäsenjärjestöjen tekemää työtä autismin kirjon ihmisten ja heidän perheidensä yleisten yhteiskunnallisten etujen ja tasa-arvon toteutumiseksi.


    • Voimia

      Oli tärkeää löytää testilinkki. Tein testin.

    • Löytyykö testejä?
    • Ematiatesti
      • Väärentäjä

    • ihan kiva

      mä sain tosta asperger testistä 121 o.o

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2739
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      352
      2594
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2180
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1856
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1763
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1754
    7. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      70
      1744
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      132
      1648
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1593
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1402
    Aihe