osaisiko joku

neuvoa

Mikä on yleisin syy siihen, että laatoittaessa syntyy kopolaattoja. Toisin sanoen laatat eivät imeydy kiinni, vaan jäävät osin irti?

Aiheuttaako ilmion liian löysä vai liian kiinteä laasti vai jokin muu ilmiö? Laatoitin jokin aika sitten eteisen lattian ja melko moni laatta kopisee ontosti niitä naputettaessa.

5

3230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuruu

koputellu etkä painanu tarpeeksi
      laatoittaessa.

• hidastelit

niin paljon et levitetyn liiman pinta pääsi (nahkoittumaan)jonka vuosi laatta ei tartu liimaan.Koputtelu ei auta asiassa.!

• myöhäistä

vanha sanonta siitä kun on jo paska housussa. Ei auta kun repiä irti ja uusia homma niiltä osin.

• lattia

Jos sinulla on betonialusta niin betonin pinta olisi syytä hioa kivelle ennen laatoitusta. Liian kuiva laasti aiheuttaa myös ns kopolaatan.

• duunari2

osa tuossa edellä jo tulikin, mutta kertaus on opintojen öiti.

1. Uusi ja vanha betoni pinta on hiottava aluksi hyvin, pintaan noussut sementtiliima tulisi hioa pois kokonaan.

2. Lattia on imuroitava hyvin, mitä pienempi
      imusuulake sen parempi

3. Betonipinta on primeroitava ennen laatoituksen aloittamista ja primerin on oltava riittävän kuivaa ennen laatoituksen aloittamista

4. Laatoituslaastin on oltava sopivan paksua ja se on sekoitettava ohjeiden mukaan eli seisotettava riittävästi ja uudelleen sekoitus ennen käyttöä. Päiväykseltään vanhaa laastia ei tule käyttää.

5. Laasti on levitettävä sopivalla hammaslastalla riippuen laattakoosta eli mitä isompi laatta sen isompi hammaskoko.

6. Laastia ei tule levittää kuin sille alalle minkä ehtii laatoittaa ennen pinnan "nahoittumista" säkissä oleva aika on ohjeellinen, esim. hyvin tuulettuvassa tilassa aika voi lyhetä merkittävästi

7. Laatat tulee hieroa voimakkaasti kiinni laastiin siten, että lattialaatoissa koko laatan tausta on laastin peitossa ja seinäläätoissa n. 80%

8. Lattialaattojen päällä ei laastityypistä riippuen saa kävellä 3 tunnista 2 päivään laatoituksen jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2508
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1909
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1650
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1405
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1397
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1358
    Aihe