Mikä on yleisin syy siihen, että laatoittaessa syntyy kopolaattoja. Toisin sanoen laatat eivät imeydy kiinni, vaan jäävät osin irti?
Aiheuttaako ilmion liian löysä vai liian kiinteä laasti vai jokin muu ilmiö? Laatoitin jokin aika sitten eteisen lattian ja melko moni laatta kopisee ontosti niitä naputettaessa.
osaisiko joku
5
3230
Vastaukset
- muuruu
koputellu etkä painanu tarpeeksi
laatoittaessa. - hidastelit
niin paljon et levitetyn liiman pinta pääsi (nahkoittumaan)jonka vuosi laatta ei tartu liimaan.Koputtelu ei auta asiassa.!
- myöhäistä
vanha sanonta siitä kun on jo paska housussa. Ei auta kun repiä irti ja uusia homma niiltä osin.
- lattia
Jos sinulla on betonialusta niin betonin pinta olisi syytä hioa kivelle ennen laatoitusta. Liian kuiva laasti aiheuttaa myös ns kopolaatan.
- duunari2
osa tuossa edellä jo tulikin, mutta kertaus on opintojen öiti.
1. Uusi ja vanha betoni pinta on hiottava aluksi hyvin, pintaan noussut sementtiliima tulisi hioa pois kokonaan.
2. Lattia on imuroitava hyvin, mitä pienempi
imusuulake sen parempi
3. Betonipinta on primeroitava ennen laatoituksen aloittamista ja primerin on oltava riittävän kuivaa ennen laatoituksen aloittamista
4. Laatoituslaastin on oltava sopivan paksua ja se on sekoitettava ohjeiden mukaan eli seisotettava riittävästi ja uudelleen sekoitus ennen käyttöä. Päiväykseltään vanhaa laastia ei tule käyttää.
5. Laasti on levitettävä sopivalla hammaslastalla riippuen laattakoosta eli mitä isompi laatta sen isompi hammaskoko.
6. Laastia ei tule levittää kuin sille alalle minkä ehtii laatoittaa ennen pinnan "nahoittumista" säkissä oleva aika on ohjeellinen, esim. hyvin tuulettuvassa tilassa aika voi lyhetä merkittävästi
7. Laatat tulee hieroa voimakkaasti kiinni laastiin siten, että lattialaatoissa koko laatan tausta on laastin peitossa ja seinäläätoissa n. 80%
8. Lattialaattojen päällä ei laastityypistä riippuen saa kävellä 3 tunnista 2 päivään laatoituksen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302508Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231909En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101650- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231405- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101358