Kirjallinen varoitus

s-postissa

Eli, mulla oli bileet, meteliä, naapurit soitti poliisille.
Asunnon omistaa mun isä, asuu englannissa. Isännöitsijä soitti, pyysi mun oman s-posti osotteen, isän s-posti osotteen sekä sen kotiosoitteen.
Annoin oikean oman s-postiosoitteen, oikean isän kotiosoitteen, sekä väärän s-postiosoitteen mun isälle.

Isännöitsijä lähetti kirjalliset varoitukset noihin s-postiosoitteisiin joihin pyysi kuittauksen. Ja saikin ne, mutta ei tiedä että se isälle lähetetty kirje meni mun kaverille!

Isännöitsijä ei ikinä lähettänyt kirjallista varotusta mun isälle kotiin, eikä mun isällä ole mitään tietoa siitä että olen täällä metelöinyt!

Eikö asunnon omistajalle pitäisi AINA ilmoittaa, kirjatulla kirjeellä, että menee varmasti perille?

Kuinka virallinen paperi on, jos se lähetetään s-postiin? Sehän voi kadota bittiavaruuteen, tai, kuten tässä tapauksessa, mennä väärään osoitteeseen.

Seuraavasta kirjallisesta varotuksesta tulee häätö, ja tämä asunto otetaan mun isältä 3-vuodeksi taloyhtiön haltuun.

Joten sen takia kyselen, koska mun mielestä on väärin rankaista mun isää, ku ei se täällä oo metelöiny, eikä se edes tiedä asiasta mitään!

En ole täällä vuokralla, (jos olisin, pitäis olla 3 varotusta jonka jälkeen häätö) vaan maksan pelkän yhtiövastikkeen. Mut on se väärin jos ne ottaa mun isältä kämpän pois, vaikka se ei edes asu täällä.

16

3404

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla totta

Oletko todella niin alhainen otus, että sisäsi, joka hyvää hyvyttään anta sinun asua asunnossaan, tulee menettäään kämppänsä. Niin tässä tulee käymään, vaikka varoitukset ovat menneet väärin osoitteisiin. Säälin todella isääsi moisesta jälkikasvusta.

• eikaikukaan....

Ei kai kukaan nyt NOIN pöljä sentään ole?!?

• pah teijän kanssa

mun isi rakastaa mua, se varmaan ostaa mulle oman kämpän jos tästä tulee häätö.

Ja mix mä oisin huolestuttanu mun isän turhaan? Parempi vaan ku ei tiedä mitään mun toilailuista. Soittais varmaan isännöitsijälle ja haukkuis sen pystyyn. Ties vaikka tulis käymään ja kävis huutamassa naapureille...

Siis, kuinka virallista on lähettää kirjallinen varoitus sähköpostiin? Entä kuinka kauan se on voimassa? Vielä 10-vuoden päästäkin?

Ja voisitte lopettaa noi vittuilut. Kiitos.

• nyt vähäsen
        pah teijän kanssa kirjoitti:

mun isi rakastaa mua, se varmaan ostaa mulle oman kämpän jos tästä tulee häätö.

Ja mix mä oisin huolestuttanu mun isän turhaan? Parempi vaan ku ei tiedä mitään mun toilailuista. Soittais varmaan isännöitsijälle ja haukkuis sen pystyyn. Ties vaikka tulis käymään ja kävis huutamassa naapureille...

Siis, kuinka virallista on lähettää kirjallinen varoitus sähköpostiin? Entä kuinka kauan se on voimassa? Vielä 10-vuoden päästäkin?

Ja voisitte lopettaa noi vittuilut. Kiitos.

Ensinnä SINÄ olet harhauttanut isännöitsijää, Niin tekiköhän sen kuittauksen joku, olet pahemmassa liemessä kuin tajuatkaan.
        Eikä noilla varoitusten määrällä ole mitään tekemistä huoneiston haltuunoton kannalta, eikä sääntöä montako pitää olla. Kun poliisit on kutsuttu paikalle, voi prosessdi alkaa jo siitä.
        Sinulla ei ole nyt muuta mahdollisuutta kuin elellä hipihiljaa ja pyydellä anteeksi naapureiltä aiheuttamaasi haittaa (toivottavasti et ole sellainen hiirulainen, joka ei ota vastuuta tekemisistään).

• ite vähäsen
        nyt vähäsen kirjoitti:

Ensinnä SINÄ olet harhauttanut isännöitsijää, Niin tekiköhän sen kuittauksen joku, olet pahemmassa liemessä kuin tajuatkaan.
        Eikä noilla varoitusten määrällä ole mitään tekemistä huoneiston haltuunoton kannalta, eikä sääntöä montako pitää olla. Kun poliisit on kutsuttu paikalle, voi prosessdi alkaa jo siitä.
        Sinulla ei ole nyt muuta mahdollisuutta kuin elellä hipihiljaa ja pyydellä anteeksi naapureiltä aiheuttamaasi haittaa (toivottavasti et ole sellainen hiirulainen, joka ei ota vastuuta tekemisistään).

kyllä osoitteen voi muistaa oikeestikin väärin.
        Ja ei mitkään tietokoneet oo 100% luotettavii.

• tulee mieleen,

että olisikohan kyseessä sittenkin lastensuojeluasia. Alkuperäinen kirjoittaja vaikuttaa vastuunkantokyvyltään ja kypsyydeltään korkeintaan 14-vuotiaalta. Isin ei olisi pitänyt jättää lasta yksin kotiin.

No, mikäli kyseessä on vanhempi teini, kyllä se elämä vielä opettaa.

• voi vastata

yksinkertaseen kysymykseen: kuinka virallinen on kirjallinen varotus jos se lähetetään sähköpostiin? Mitä oikeudellista näyttöä sillä on?
        Olen muuten 22-vuotias.

• et itse
        voi vastata kirjoitti:

yksinkertaseen kysymykseen: kuinka virallinen on kirjallinen varotus jos se lähetetään sähköpostiin? Mitä oikeudellista näyttöä sillä on?
        Olen muuten 22-vuotias.

voi katsoa asiaa huoneenvuokralaista?

Tässä linkki:

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19950481?search[type]=pika&search[pika]=laki asuinhuoneiston vuokrauksesta

• Tapauskohtaista
        voi vastata kirjoitti:

Olen muuten 22-vuotias.

Lain mukaan menee näin:

"Ennen hallintaanottoa ja sitä koskevaa päätöksentekoa tulee osakkeenomistajalle antaa kirjallinen varoitus. Myös vuokralaiselle tai vastaavalle tulee antaa tieto annetusta varoituksesta.Varoituksesta tulee ilmetä sen antamisen perusteltu syy. Lisäksi täytyy ilmoittaa yhtiön mahdollisuudesta ottaa huoneisto sen omaan hallintaan. Huoneiston omistajalle tai vuokralaiselle ei saa jäädä epäselväksi varoituksen todellinen sisältö. Kirjallinen varoitus tulee antaa todistettavasti eli varmin tapa on antaa haastemiehen hoitaa tiedoksiantaminen."

Tuossahan on tuo "kirjallinen varoitus tulee antaa todistettavasti".

Ja sinä itse kerrot alussa:

> Isännöitsijä lähetti kirjalliset varoitukset noihin s-postiosoitteisiin joihin pyysi kuittauksen. Ja saikin ne, mutta ei tiedä että se isälle lähetetty kirje meni mun kaverille!

Eli siis isännöitsijä oli pyytänyt viesteihinsä kuittauksen ja sai sen? Millaisen kuittauksen? Sähköpostin automaattisesti lähettämän? Ei kai kaverisi vain mennyt käsin kuittaamaan viestiä vastaanotetuksi, siis lähettänyt vastausviestiä jossa sanoi että viesti on mennyt perille? Koska sitten mennään jo ihan eri alueelle, eli siihen että kaverisi teeskenteli olevansa ihan toinen henkilö kuin on.

Jos kuittaukset taas ovat sähköpostijärjestelmän lähettämiä siitä, että viesti on mennyt perille, niin niillä ei ole todistusarvoa, koska ei voi olla varma onko viesti avattu. Mutta jos isännöitsijä pyysi kuittauksen sekä perillemenosta että avaamisesta, niin se jos kyllä sitten voi ollakin että hyväksytään että ilmoitus on annettu "todistettavasti".

Olen kyllä samaa mieltä että jos et ole provo, niin olet harvinaisen hölmö ja lapsellinen 22-vuotias. Onko sinulla esim. oppimisvaikeuksia? Onko sinut diagnosoitu jälkeenjääneeksi?

• asu vuokralla
        et itse kirjoitti:

voi katsoa asiaa huoneenvuokralaista?

Tässä linkki:

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19950481?search[type]=pika&search[pika]=laki asuinhuoneiston vuokrauksesta

mun isä ei saa multa senttiikään vuokratuloja, maksan pelkän yhtiövastikkeen eikä mulla ole mitään vuokranantajaa.
        En oo allekirjottanu minkäänlaista sopimusta mistään. Ikinä.

• vaikuttaako?
        Tapauskohtaista kirjoitti:

Lain mukaan menee näin:

"Ennen hallintaanottoa ja sitä koskevaa päätöksentekoa tulee osakkeenomistajalle antaa kirjallinen varoitus. Myös vuokralaiselle tai vastaavalle tulee antaa tieto annetusta varoituksesta.Varoituksesta tulee ilmetä sen antamisen perusteltu syy. Lisäksi täytyy ilmoittaa yhtiön mahdollisuudesta ottaa huoneisto sen omaan hallintaan. Huoneiston omistajalle tai vuokralaiselle ei saa jäädä epäselväksi varoituksen todellinen sisältö. Kirjallinen varoitus tulee antaa todistettavasti eli varmin tapa on antaa haastemiehen hoitaa tiedoksiantaminen."

Tuossahan on tuo "kirjallinen varoitus tulee antaa todistettavasti".

Ja sinä itse kerrot alussa:

> Isännöitsijä lähetti kirjalliset varoitukset noihin s-postiosoitteisiin joihin pyysi kuittauksen. Ja saikin ne, mutta ei tiedä että se isälle lähetetty kirje meni mun kaverille!

Eli siis isännöitsijä oli pyytänyt viesteihinsä kuittauksen ja sai sen? Millaisen kuittauksen? Sähköpostin automaattisesti lähettämän? Ei kai kaverisi vain mennyt käsin kuittaamaan viestiä vastaanotetuksi, siis lähettänyt vastausviestiä jossa sanoi että viesti on mennyt perille? Koska sitten mennään jo ihan eri alueelle, eli siihen että kaverisi teeskenteli olevansa ihan toinen henkilö kuin on.

Jos kuittaukset taas ovat sähköpostijärjestelmän lähettämiä siitä, että viesti on mennyt perille, niin niillä ei ole todistusarvoa, koska ei voi olla varma onko viesti avattu. Mutta jos isännöitsijä pyysi kuittauksen sekä perillemenosta että avaamisesta, niin se jos kyllä sitten voi ollakin että hyväksytään että ilmoitus on annettu "todistettavasti".

Olen kyllä samaa mieltä että jos et ole provo, niin olet harvinaisen hölmö ja lapsellinen 22-vuotias. Onko sinulla esim. oppimisvaikeuksia? Onko sinut diagnosoitu jälkeenjääneeksi?

on mulla todettu ADHD,mutta vaikuttaako se mitenkään lieventävästi tässä tapauksessa???

• aloittaja
        vaikuttaako? kirjoitti:

on mulla todettu ADHD,mutta vaikuttaako se mitenkään lieventävästi tässä tapauksessa???

Mulla ei tod. oo mitään adht:tä, voisitko jo pikku hiljaa lopettaa ton vittuilun, ja kaikki muutki.
        Enkä tod. oo mikään jälkeen jääny!

• lsjsck,äopåwe
        vaikuttaako? kirjoitti:

Kannattaa kysyä naapureilta. Kestääkö ne sun kimitystä paremmin, kun tietävät, että sulla on ADHD? Vai haluaako ne nukkua.

S-posti on kirjallinen ja isäsi saamalla varoituksella ei ole merkitystä. Sinä häiriköit. Sinut voidaan häätää.

• ne silti sais
        lsjsck,äopåwe kirjoitti:

Kannattaa kysyä naapureilta. Kestääkö ne sun kimitystä paremmin, kun tietävät, että sulla on ADHD? Vai haluaako ne nukkua.

S-posti on kirjallinen ja isäsi saamalla varoituksella ei ole merkitystä. Sinä häiriköit. Sinut voidaan häätää.

ottaa mun isiltä kämppää pois 3:ks vuodeks, ku ei se oo tehny mitään!

• eeeee

Vaikka isäsi ei ole häiriköinnyt. Hän osakkeen omistajana on vastuussa asukkaista huoneistossa ja heidän aiheuttamasta häiriöstä, joten ausnto voi mennä isältä taloyhtiön haltuun ja sinulta alta.

Olet harhauttanut isännöitsijää sähköisessä viestimessä.

Isännöitsijä pystyy todistamaan, että pyytänyt tietoja sinulta sinä olet antanut, vaikka onkin ystäväsi meiliosoite, jonka annot. Jos tulee ilmi voit saada harhauttamisesta rangaisuksen....

Joten täytyy toivoa, että otat opiksesi asiasta....

• tulostaa paperille...

Virallisuutta lisää sen "kuittaaminen",jolloin jokaiselle osapuolelle ei jää asiasta epäselvyyttä. Taloyhtiöt ovat lunastaneet hyvinkin monia omistusasuntoja häiriökäyttäytymisistä johtuen,joten jos jatkat entiseen malliin,saat olla varma,ettei sinun eikä liioin isäsi mielipidettä pakkolunastuksen koittaessa kuunnella...joten alappa kysellä lähikaupasta muuttolaatikoiksi soveltuvia pahvilaatikoita ja omatoimisesti voisit alkaa pikkuhiljaan pakkaamaan,ettei omaisuuttasi tarvitse muuttofirman toimesta siirtolavalle paljaana kantaa, tosin ovat melkoisen ripeätä väkeä ja homma sujuu vikkelään,eikä yhden kämpän tyhjentämiseen turhia tunteja kulu,jolloin laskukin jää siedettävälle tasolle.
      Lohdutuksena voi mainita,että kyseinen asunto kaupataan jonkinlaisen alueella vallitsevan keskihinnan mukaan,tietenkin asunnon kuntokin huomioon ottaen... eli jos paikat suht koht kunnossa,voi siitä hyvässä lykyssä saada hieman keskihintaa alhaisemman suorituksen pankkitililleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3245
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1187
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1162
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1102
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1042
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      49
      928
    7. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    8. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      25
      874
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      867
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    Aihe