Uimapelko

Riikka

Miten olette saaneet lapsen totuttelemaan veteen niin ettei hän pelkää ollenkaan? Mitä syitä lapsi sanoo kun ei uskalla uida? Kokemuksia?

4

661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JOs

      viety veteen pienestä pitäen.

      Järveenkin on kaksi pienintämme kompastuneet, jotta naamat kastuivat (vettä 10 cm), mutta ei siitäkään mitään pelkoja ole tullut.

      Aivan aluksihan nuo vettä pelkäsivät, mutta kun itse oli luonnollinen ja rento, niin siitä se lähti, pikkuhiljaa. Ensin kahlattiin varpaat märiksi, sitten nilkat, polvet, napa, kaulaan saakka, kasvot veteen, pää veden alle, pohjaan istumaan ->> uimakandidaatti.

      Meillä ei ole näkynyt semmoista lasta, joka vettä pelkäisi. Kesälläkin olivat kolmatta tuntia putkeen jorpakossa.

    • Piia-Maija

      Kuopuksemme jännitti vettä ja uimista todella paljon, uimakoulussa tuo pelko mukavien opettajien avustuksella hävisi.

      • Äiti

        Uima pelkoa meilläkin on. Meidän tyttö on 10v. ja kun hän ei ole meillä ollut pienestä siis syntymästä asti... -en voi tietää mitä taustalla on ??

        Luulen vaan, että kun lapsi kasvaa vanhaksi -->pelko pahenee. Pitäsi vaan, vaikka ei aina jaksaisikaan, ja kun huuto on karmea, niin mennä vaan ja totutella.

        Olen etsinyt uimakoulua, mutta joko tyttömme on liian vanha tai sitten liian huono uintinen..... Harmittaa niin, kun kesällä olisi ollut Kirkkonummella vuoroja, mutta päivällä ?!?! No EI kaikilla ole lomaa tai ole työttömiä, et pääsisi viemään, kun meiltäkin matkaa uimahallille.

        Onneksi me itse osaamme uida, että kyllä mekin ollaan yritetty!! Mutta kun meillä harjoitellaan luottamusta arkiasioissakin, niin tuntuu pahalta, kun lapsi pelkää hukkuvansa... hän yhdistää asian nyt meihin. Olisi ehkä parempi, jos uimaopettaja olisi joku muu.


    • Kääääkk!!!!

      Me laitettiin 11.vuotias suoraan altaaseen, mutta pelko alkoi tulla pahemmaksi nyt on 15 vuotta eikä ole vieläkään päässyt pelosta yli. Neuvoja?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe