Miten olette saaneet lapsen totuttelemaan veteen niin ettei hän pelkää ollenkaan? Mitä syitä lapsi sanoo kun ei uskalla uida? Kokemuksia?
Uimapelko
4
685
Vastaukset
- JOs
viety veteen pienestä pitäen.
Järveenkin on kaksi pienintämme kompastuneet, jotta naamat kastuivat (vettä 10 cm), mutta ei siitäkään mitään pelkoja ole tullut.
Aivan aluksihan nuo vettä pelkäsivät, mutta kun itse oli luonnollinen ja rento, niin siitä se lähti, pikkuhiljaa. Ensin kahlattiin varpaat märiksi, sitten nilkat, polvet, napa, kaulaan saakka, kasvot veteen, pää veden alle, pohjaan istumaan ->> uimakandidaatti.
Meillä ei ole näkynyt semmoista lasta, joka vettä pelkäisi. Kesälläkin olivat kolmatta tuntia putkeen jorpakossa. - Piia-Maija
Kuopuksemme jännitti vettä ja uimista todella paljon, uimakoulussa tuo pelko mukavien opettajien avustuksella hävisi.
- Äiti
Uima pelkoa meilläkin on. Meidän tyttö on 10v. ja kun hän ei ole meillä ollut pienestä siis syntymästä asti... -en voi tietää mitä taustalla on ??
Luulen vaan, että kun lapsi kasvaa vanhaksi -->pelko pahenee. Pitäsi vaan, vaikka ei aina jaksaisikaan, ja kun huuto on karmea, niin mennä vaan ja totutella.
Olen etsinyt uimakoulua, mutta joko tyttömme on liian vanha tai sitten liian huono uintinen..... Harmittaa niin, kun kesällä olisi ollut Kirkkonummella vuoroja, mutta päivällä ?!?! No EI kaikilla ole lomaa tai ole työttömiä, et pääsisi viemään, kun meiltäkin matkaa uimahallille.
Onneksi me itse osaamme uida, että kyllä mekin ollaan yritetty!! Mutta kun meillä harjoitellaan luottamusta arkiasioissakin, niin tuntuu pahalta, kun lapsi pelkää hukkuvansa... hän yhdistää asian nyt meihin. Olisi ehkä parempi, jos uimaopettaja olisi joku muu.
- Kääääkk!!!!
Me laitettiin 11.vuotias suoraan altaaseen, mutta pelko alkoi tulla pahemmaksi nyt on 15 vuotta eikä ole vieläkään päässyt pelosta yli. Neuvoja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407905Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432051Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251990- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822