Siis... Turha kai kysyä, että mikähän olisi se paras kuvankehitysfirma näistä huonoista ja keskinkertaisista: Kodak (ehkä?), Ifi (heitä kuseen), Eiri (huonoa huutoa)? Onko muita ehdotuksia? Siis musta tuntuu kyllä siltä, että digikameralla -keskinkertaisellakin- saa parempia kuvia kuin postiluukusta sisään tupsahtavat sekasikiöt. Vai onko vika vain yksinkertaisesti kuvaajassa?
Paras kehitys?
5
990
Vastaukset
" Siis musta tuntuu kyllä siltä, että digikameralla -keskinkertaisellakin- saa parempia kuvia kuin postiluukusta sisään tupsahtavat sekasikiöt. Vai onko vika vain yksinkertaisesti kuvaajassa?"
Kyllä sen huonon kuvan saa otettua sekä filmi- että digikameralla. Jos originaalikuva on hyvä, tuskin tunnetut labrat pilaavat sen. Filmikamerassa sopiva hyvä filmi ja oikea valoitus kyllä tuottaa loistavan tuloksen jos kamerassa ei ole vikaa tai kamera (lähinnä objektiivi) on hyvänlaatuinen.- Nimetön
Mulla on Minolta 500si (jos nyt oikein muistan! Tosi harrastaja...) ja siinä on 35-70 mm objektiivi.
Nimetön kirjoitti:
Mulla on Minolta 500si (jos nyt oikein muistan! Tosi harrastaja...) ja siinä on 35-70 mm objektiivi.
kamera. Kyllä sillä rätkii hyviä kuvia tosi harrastajakin.
- Nimetön
Manual kirjoitti:
kamera. Kyllä sillä rätkii hyviä kuvia tosi harrastajakin.
Ehkä on vaan kokemuksen puutetta!
- Negayt
Mielestäni on eroa kuvan laadussa kehityspaikasta riippuen. Viime vkonloppuna taas karvaasti totesin, kun jouduin kehittämään yhden rullan 7 rulllan sarjasta eri paikassa ja paikkakunnalla kuin tavallisesti. Yleensä suosin erästä Forumin valokuvausliikettä, josta olen saanut kirkkaita, värikkäitä kuvia. Tällä kertaa tämä eri paikassa kehitetty kuvanippu oli kuin kelmeällä, samealla kalvolla päällystetty, vaikka kuvat oli otettu samasta tilanteesta samalla tekniikalla.
Voihan toki olla, että kamerassa, filmissä tai kuvaajassa oli tuon huonon rullan kohdalla jokin häiriö ja turhaan syyttelen puljua. Tosin olen samantyyppisen tilanteen kokenut ennenkin (vakipaikassa kehitetty rulla onnistui loistavasti, toinen muualla kehitetty samasta tilanteesta samalla kameralla samalla tekniikalla kuvattu oli ihan pilalla).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1492023Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3051727- 931557
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001210Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois781193- 671150
- 251061
- 481007
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73956- 45937