Saako suikeroalpia millään muulla konstilla pois kuin ainaisella nyppimisellä, tänään repisin 2 saavillista kompostiin kyseistä "riesaa"?
Laitoin edellis kesänä perennapenkkiin sitä ja sehän levisi kuin kulovalkea. Nyt perenna penkki näytti siltä kun se olisi ollut rikkaruohojen valtaama. Samassa penkissä on kuunliljoja ja jättipoimulehteä.
Suikeroalpin poistaminen
3
5233
Vastaukset 3
- muutarhuri
Yksi vaihtoehto:
Jos lopullisesti siitä haluat eroon, ei auta kun nostaa kuunliljat ja poimulehdet pois penkistä ja pestä niiden juuret. Juurten seassa luikertaa varmaan jo alpia..
Sitten poistat sen suikeroalpin sieltä multineen, ja tuot uudet mullat tilalle. Sen jälkeen ankaraa kyttäystä koska ei se ole todennäköisesti vieläkään lopullisesti lähtenyt. Mutta kovasti heikentynyt, joten on jo toiveita nitistää se lopullisesti ;)
Mutta jos tyydyt nyppimään niin saat asennoitua niin, että joudut tekemään sitä lopun elämääsi :D - mullakin
Sama ongelma täällä, mutt round up on antanut lupaavia tuloksia, kunhan varot muihin kasveihin osumasta. Meillä se on vallannut jo nurmenkin. Tuli multalastin mukana loisena.
- näppy!!!!
ja minä kun koitan saada sitä kaikin keinoin kasvamaan perennapenkkien juurelle ! Juuri kuunliljan ja poimulehdenkin alle olen sitä istuttanut ja odottanut kesäkausia että alkaisi kukkia joskus ja levitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1801452
- 851293
- 1041048
- 48869
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40753Leski ja Volvomies
Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..7646Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83636Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä30566Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.91564Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su44542