Saako suikeroalpia millään muulla konstilla pois kuin ainaisella nyppimisellä, tänään repisin 2 saavillista kompostiin kyseistä "riesaa"?
Laitoin edellis kesänä perennapenkkiin sitä ja sehän levisi kuin kulovalkea. Nyt perenna penkki näytti siltä kun se olisi ollut rikkaruohojen valtaama. Samassa penkissä on kuunliljoja ja jättipoimulehteä.
Suikeroalpin poistaminen
3
3813
Vastaukset
- muutarhuri
Yksi vaihtoehto:
Jos lopullisesti siitä haluat eroon, ei auta kun nostaa kuunliljat ja poimulehdet pois penkistä ja pestä niiden juuret. Juurten seassa luikertaa varmaan jo alpia..
Sitten poistat sen suikeroalpin sieltä multineen, ja tuot uudet mullat tilalle. Sen jälkeen ankaraa kyttäystä koska ei se ole todennäköisesti vieläkään lopullisesti lähtenyt. Mutta kovasti heikentynyt, joten on jo toiveita nitistää se lopullisesti ;)
Mutta jos tyydyt nyppimään niin saat asennoitua niin, että joudut tekemään sitä lopun elämääsi :D - mullakin
Sama ongelma täällä, mutt round up on antanut lupaavia tuloksia, kunhan varot muihin kasveihin osumasta. Meillä se on vallannut jo nurmenkin. Tuli multalastin mukana loisena.
- näppy!!!!
ja minä kun koitan saada sitä kaikin keinoin kasvamaan perennapenkkien juurelle ! Juuri kuunliljan ja poimulehdenkin alle olen sitä istuttanut ja odottanut kesäkausia että alkaisi kukkia joskus ja levitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1084787Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744031476- 1891104
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1101088Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861000Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk14963tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt11948Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47921- 64911
- 64876