Hei!
Kertokaahan, onko mahdollista oikaista LTO-puolen kautta luokanopettajaksi? Pisteet ei riittäneet OKL:ään, mutta lastentarhaopettajan soveltuvuuskokeisiin tuli kutsu. Kannattaako? Meneekö homma niin, että ensin luen kandiksi eli LTO:ksi ja sitten vaan jatkan pokkana OKL:n puolella maisteriopinnot? Vai pitääkö jotain suorittaa "tuplana" tms?
Vai onko siitä varhaiskasvatuksen opiskelemisesta "muodollisesti" mitään hyötyä/järkeä, jos haluaa LO:ksi?
LTO -> LO:ksi
3
582
Vastaukset
- lllllp
Nopeuttaa se opintoja lo-puolella vähän, kun sinulla on jo kandi valmiina. Kieliopinnot ovat samat, kasvatustieteen opinnot yleensä korvautuvat suoraan jne. Suoritettavaksi jää monialaiset opinnot, harjoittelut, tutkimusopinnot ja lieköhän tuota muuta ollutkaan.
Suoraan et kuitenkaan voi vaihtaa, vaan joudut joka tapauksessa hakemaan pääsykokeen kautta luokanopeksi. Mitä tuossa itse on seurannut, niin lto puolelta tulevilla, menee pari vuotta lo:ksi pätevöitymiseen, kun normaalisti lo-opinnot kestävät 5 vuotta. - kajaanissa
oli ainakin vielä joskus sellanen systeemi että lto-opiskelijat saivat samalla kertaa opiskella myös luokanopettajaksi ilmaan mitään uusia pääsykokeita.
- kun lopettivat
varhaiskasvatuksen koulutusohjelman kajjaanista kokonaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841646Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2691551Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2711288Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691262- 56877
- 66854
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em65843Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40831- 40817
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44791