Hei!
Kertokaahan, onko mahdollista oikaista LTO-puolen kautta luokanopettajaksi? Pisteet ei riittäneet OKL:ään, mutta lastentarhaopettajan soveltuvuuskokeisiin tuli kutsu. Kannattaako? Meneekö homma niin, että ensin luen kandiksi eli LTO:ksi ja sitten vaan jatkan pokkana OKL:n puolella maisteriopinnot? Vai pitääkö jotain suorittaa "tuplana" tms?
Vai onko siitä varhaiskasvatuksen opiskelemisesta "muodollisesti" mitään hyötyä/järkeä, jos haluaa LO:ksi?
LTO -> LO:ksi
3
591
Vastaukset
- lllllp
Nopeuttaa se opintoja lo-puolella vähän, kun sinulla on jo kandi valmiina. Kieliopinnot ovat samat, kasvatustieteen opinnot yleensä korvautuvat suoraan jne. Suoritettavaksi jää monialaiset opinnot, harjoittelut, tutkimusopinnot ja lieköhän tuota muuta ollutkaan.
Suoraan et kuitenkaan voi vaihtaa, vaan joudut joka tapauksessa hakemaan pääsykokeen kautta luokanopeksi. Mitä tuossa itse on seurannut, niin lto puolelta tulevilla, menee pari vuotta lo:ksi pätevöitymiseen, kun normaalisti lo-opinnot kestävät 5 vuotta. - kajaanissa
oli ainakin vielä joskus sellanen systeemi että lto-opiskelijat saivat samalla kertaa opiskella myös luokanopettajaksi ilmaan mitään uusia pääsykokeita.
- kun lopettivat
varhaiskasvatuksen koulutusohjelman kajjaanista kokonaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3838426Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1732790- 131122
- 76988
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61893- 25886
- 55863
- 64832
- 46806
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72782