Mitä mieltä olette Vaasan yliopiston teknillisestä tiedekunnasta? Mahtaakohan tuo tiedekunnan pienuus (vain kaksi koulutusohjelmaa; sähkö - ja energiatekniikka sekä tietotekniikka) olla etu vai haitta? Ylipäätänsä miten Vaasassa suhtaudutaan tekniikan opiskelijoihin, ja miten olette itse siellä viihtyneet tekniikan opintojen parissa? Kuinka paljo itse opiskelulta tuolla vaaditaan esim. lukion pitkään matikkaan/fysiikkaan verrattuna, tai jos joku pystyisi vertaamaan vaikka tkk:hon, niin olisi mukava kuulla.
Kuinkakohan kovalla prosentilla tuonne sisään menevät teekkarit valmistuvat, ja mahtaakohan tuonne hakeutua enemmänkin sellaisia "ei-niin-matikkaneroja" johtuen helpoista sisäänpääsyvaatimuksista, ja osittain myös laajasta sivuainevalikoimasta?
Ja kuinkakohan paljon nuo opinnot käsittävät matematiikkaa ja fysiikkaa (etenkin sähkö- ja energiatekniikan linjalla)? Tottakai paljon, mutta ei kai se nyt ihan pelkkää laskemista ole?
Siinä oli paljon kysymyksiä, joihin olisi mukava kuulla muiden mielipiteitä. Voitte kertoa mieluusti muutakin tietämisen arvoista tuosta paikasta/linjasta/tiedekunnasta.
Vaasan yliopiston teknillinen tiedekunta
2
1847
Vastaukset
- ......
En opiskele Vaasassa, mutta dia:n edellisvuotisten pisterajojen mukaan sinne pääsee alimmalla mahdollisella pistemäärällä. Mitään karsintaa tuonne ei siis nähtävästi ole, mutta tämä ei tietenkään tarkoita ettei opetus voisi olla laadukasta.
Yleisesti teknillisessä vaaditaan jonkinverran matematiikan/fysiikan taitoja, ja kursseja ei pääse läpi tekemättä työtä. Kannattaa toki hakea jos kiinnostaa, ei ne kurssit vaikeita ole kunhan vaan on halua tehdä jotain niiden eteen :) Minun mielestä kannattaa ehkä ennemmin valita sellainen linja joka kiinnostaa, sen sijaan että valitsisi jonkun tietyn koulun (ellei tietysti jostain henk.koht. syystä halua/joudu opiskelemaan tietyssä kaupungissa). - ttteeekkkari
Joo siis itse opiskelin vuoden sähköä siellä ja vaihdoin sitten tkk:lle. vaasassa koulutus oli ihan ok. en voi sitä moittia, hyvät opet jne. tekniikan opiskelijoihin suhtaudutaan ihan hyvin siellä, en ainaskaan ollut huomaavani yhtään vihaisia katseita käytävillä ;) ekana vuonna opiskelun pääpaino oli aikalailla matikka, fysikka ja tietotekniikka. Arvostelu ihan samaa tasoa kuin tkk:lla. kaikki kurssit sain hyväksiluettua. eli siis kun jatkoin tkk:lla, aloitin siitä mihin jäin vaasassa.
vuoden jälkeen vaasassa aloittaneista teekkareista opiskeluja jatkoi n. 40% aloittaneista. johtuisikohan juuri siitä että vaasaan niin helppo päästä ja moni haluaa vaihtaa koulua vielä. kysymys ei siis ole siitä että opiskelu olisi liian vaikeaa. jokainen kyllä pärjää opiskeluissa jos jaksaa vaan nähdä vaivaa.
että tälllaista. toivottavasti oli apua. kysy toki lisää jos mieleen tulee muita kysymyksiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187504Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662166- 1761830
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551161Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019