Meillä samannäköiset kaksoset

kouvolan seudulla

Minäkin olen alkanut miettimään onko kaksosemme identtisiä. Heitä ei kukaan erota toisistaan ja itsekin olen tullut huijatuksi. Alunperin tytöt erotti jonkin verran, kun olivat hieman eri kokoisia.Nyt kun toinen ei enää näytä pienemmältä, en erota heitä kuin kynsilakasta sormessa.Eroja olen yrittänyt etsimällä etsiä.Niitä ei näytä olevan.

22

3061

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äippä79

      Minkä ikäiset tytöt ovat? oliko heillä sama vai eri istukka? myös samasta omista istukoista voi syntyä identtiset kaksoset.

      • kouvola.....

        Mulle ei synnytyksessä puhuttu istukasta yhtään mitään, mutta kuvittelen nähneeni vain yhden.


      • tessa...
        kouvola..... kirjoitti:

        Mulle ei synnytyksessä puhuttu istukasta yhtään mitään, mutta kuvittelen nähneeni vain yhden.

        voi lapset olla samannäköiset vaikka ei oo identtiset. Tiiän Yhetki tytöt jokka on nii saman näköset. Ite sanoivat että ei he oo ees identtiset.


      • meillä kuitenkin on
        tessa... kirjoitti:

        voi lapset olla samannäköiset vaikka ei oo identtiset. Tiiän Yhetki tytöt jokka on nii saman näköset. Ite sanoivat että ei he oo ees identtiset.

        mutta he eivät ole kuitenkaan täysiä kopioita toisistaan, niinkuin identtiset ovat.


    • huhuhh

      Nyt en välttämättä viittaa sinun lapsiisi, mutta entä jos lapset menisivätkin sekaisin? Eläisikö "Sanna" "Minnan" elämää ja päinvastoin?

      Miten sen pystyisi selvittämään.

      Vähänkö jännää :D (ja aika hirvittävääkin)

      • samannäköiset kaksoset

        Meillä on toisella parissa kynnessä kynsilakkaa, että ainakin näin vauvana erottaa vain siitä.
        Täytyy toivoa, että jokin ero löytyisi, josta kaksoset erotamme.


    • etkös sä tiedä

      oliko ne sun mahassa samassa vai eri pussissa. Siitähän sen tietää onko identtisiä. Meillä tiedettiin jo heti raskauden alussa, että identtiset on, ku olivat samassa pussissa. Vieläpä monoamniaalisetkin. Ei välikalvoa välissä.

      • istukoita oli vain yksi

        Samannäköiset ovat


      • siis jos kerta
        istukoita oli vain yksi kirjoitti:

        Samannäköiset ovat

        istukoita oli yksi ja vesikalvoja kaksi. Eli kaksi pussia yhden pussin sisällä. Niin tottakai on identtisiä. Mutta jos on kaksi erillistä pussia (istukoita) ni ei ole.

        Meillä oli yksinkertaisesti vain yksi istukka eikä välikalvoa ollenkaan. Siis sama vesikalvokin. Ni helppo päätellä, että identtisiä ovat.


      • erotatko sä omiasi jostain?
        siis jos kerta kirjoitti:

        istukoita oli yksi ja vesikalvoja kaksi. Eli kaksi pussia yhden pussin sisällä. Niin tottakai on identtisiä. Mutta jos on kaksi erillistä pussia (istukoita) ni ei ole.

        Meillä oli yksinkertaisesti vain yksi istukka eikä välikalvoa ollenkaan. Siis sama vesikalvokin. Ni helppo päätellä, että identtisiä ovat.

        Meillä silloin alkuraskaudessa etsittiin jotain mitä ei löytynyt. Jouduin oikein menemään uudelleen sen takia, etteivät löytäneet jotain, mistä näkisivät onko identtisiä, mutta neuvolakorttiin tuli joku merkintä (en nyt muista sitä sanaa) ettei sitä löytynyt.Mutta sanoivat että voivat olla identtisiä vaikka olisivat erikin pusseissa, jos molemmille on kehittyneet omat pussit.


      • paitsi vain perheenjäsenet
        erotatko sä omiasi jostain? kirjoitti:

        Meillä silloin alkuraskaudessa etsittiin jotain mitä ei löytynyt. Jouduin oikein menemään uudelleen sen takia, etteivät löytäneet jotain, mistä näkisivät onko identtisiä, mutta neuvolakorttiin tuli joku merkintä (en nyt muista sitä sanaa) ettei sitä löytynyt.Mutta sanoivat että voivat olla identtisiä vaikka olisivat erikin pusseissa, jos molemmille on kehittyneet omat pussit.

        Ovat ihan eri persoonallisuuksia. Ne erottaa jo käyttäytymisestä ja äänestä. Mut toisella on mansikkaluomi selässä, et aika helppo tunnistaa jos ei ole vaatteita päällä, heh!

        Aika erikoinen tapaus teillä. Meilläkin etsittiin jotakin joka puuttui. Eikä sitä kyllä koskaan löydettykään. Se oli se välikalvo. Ja sittenhän meni napanuorat ihan solmuun myöhemmin. Onneksi selvittiin loppuun saakka ilman isompia ongelmia.


      • samannäköiset äiti
        paitsi vain perheenjäsenet kirjoitti:

        Ovat ihan eri persoonallisuuksia. Ne erottaa jo käyttäytymisestä ja äänestä. Mut toisella on mansikkaluomi selässä, et aika helppo tunnistaa jos ei ole vaatteita päällä, heh!

        Aika erikoinen tapaus teillä. Meilläkin etsittiin jotakin joka puuttui. Eikä sitä kyllä koskaan löydettykään. Se oli se välikalvo. Ja sittenhän meni napanuorat ihan solmuun myöhemmin. Onneksi selvittiin loppuun saakka ilman isompia ongelmia.

        Mut voiko ulkonäössä olla mitään eroja? Noista ei kukaan ole huomannut mitään,kun olen yrittänyt kysellä, että onko heistä samannäköisiä. Tiedän aikuiset jotka ovat samannäköiset, mutta heistä vierekkäin erottaa jotain eroja ja heitäkin sanotaan identtisiksi
        Minkä ikäiset teillä?.


      • vasta 4kk
        samannäköiset äiti kirjoitti:

        Mut voiko ulkonäössä olla mitään eroja? Noista ei kukaan ole huomannut mitään,kun olen yrittänyt kysellä, että onko heistä samannäköisiä. Tiedän aikuiset jotka ovat samannäköiset, mutta heistä vierekkäin erottaa jotain eroja ja heitäkin sanotaan identtisiksi
        Minkä ikäiset teillä?.

        Joten ei ole ainakaan mitään suurempia eroja ulkonäössä ilmaantunut. Toisella ehkä hieman pyöreämmät kasvot. Tietysti voihan se olla et mä erotan ne helposti, kun olen itsekin kaksonen. Ja tunnen paljon kaksosia. Jotenka pienetkin erot huomataan.


      • itse olen
        vasta 4kk kirjoitti:

        Joten ei ole ainakaan mitään suurempia eroja ulkonäössä ilmaantunut. Toisella ehkä hieman pyöreämmät kasvot. Tietysti voihan se olla et mä erotan ne helposti, kun olen itsekin kaksonen. Ja tunnen paljon kaksosia. Jotenka pienetkin erot huomataan.

        epäidenttinen kaksonen, mutta olen ihan saman näköinen, kuin siskoni. Tosin. Nyt raskauden jälkeen olen "rupsahtanut" niin että nyt meidät kyllä erottaa.


      • Karu2
        itse olen kirjoitti:

        epäidenttinen kaksonen, mutta olen ihan saman näköinen, kuin siskoni. Tosin. Nyt raskauden jälkeen olen "rupsahtanut" niin että nyt meidät kyllä erottaa.

        kaksosilla on tasan yhtä paljon yhteisiä geenejä kuin kenellä tahansa sisaruksilla. Siis eivät voi mitenkään olla toistensa kopioita. He eivät ole kaksosmaisia ulkonäöltään toisin kuin identtiset ovat. Mietipä nyt kuinka moni sisarus on täysin samannäköisiä. Siis toki yhteistä on, mutta myös eroja. Omat istukat eivät tarkoita, että kysessä on välttämättä erimunaiset kaksoset, toisin kuin 20 vuotta sitten kuviteltiin!


      • Ajan kanssahan tuo selviää ...
        Karu2 kirjoitti:

        kaksosilla on tasan yhtä paljon yhteisiä geenejä kuin kenellä tahansa sisaruksilla. Siis eivät voi mitenkään olla toistensa kopioita. He eivät ole kaksosmaisia ulkonäöltään toisin kuin identtiset ovat. Mietipä nyt kuinka moni sisarus on täysin samannäköisiä. Siis toki yhteistä on, mutta myös eroja. Omat istukat eivät tarkoita, että kysessä on välttämättä erimunaiset kaksoset, toisin kuin 20 vuotta sitten kuviteltiin!

        Joo, mä tiedän kanssa, et identtisilläkin voi olla omat istukat.
        Jos jollain on tarve kertoa samanmunaisten ja eri munaisten eroja mulle, niin tiedän kyllä nuo kaikki, koska olin kiinnostunut jo lapsena kaksosuudesta ja olen lukenut asiasta paljon.


        On myös olemassa puoli-identtisiä kaksosia.


      • satavarmasti
        Karu2 kirjoitti:

        kaksosilla on tasan yhtä paljon yhteisiä geenejä kuin kenellä tahansa sisaruksilla. Siis eivät voi mitenkään olla toistensa kopioita. He eivät ole kaksosmaisia ulkonäöltään toisin kuin identtiset ovat. Mietipä nyt kuinka moni sisarus on täysin samannäköisiä. Siis toki yhteistä on, mutta myös eroja. Omat istukat eivät tarkoita, että kysessä on välttämättä erimunaiset kaksoset, toisin kuin 20 vuotta sitten kuviteltiin!

        että identtisiä ei olla. Sen on ihan ammattilaiset tutkinut. Siis ihan tossa viisi vuotta sitten.

        Että ei ole mitään vanhanajan teorioita. Ja varmasti ollaan aivan saman näköisiä oltu, kun kukaan ei ole tunnistanut kumpi on kumpi. Muut kuin perheenjäsenet ja ystävät. Eipä ole eroja ollut.

        Nyt tietty on, kun ollaan aikuisia ja on ihan eri elämäntavat meillä. Siskoni on kasvissyöjä ja minä en ja mulla on lapsia ja siskollani ei ole.
        Yläasteikään saakka ollaan kyllä oltu prikulleen saman näköisiä. Ja meistä kyllä löytyy kuvia todistamaan sen.

        Ja sen jälkeenkin oltiin muuten saman näköisiä. Silloin vain muutimme hiustyyliämme, kun halusimme olla eri näköisiä.

        Ja minä olen siis oikeakätinen ja siskoni vasenkätinen.

        Niin että tuo sun teoria ei ihan toimi.
        Kuinkas monta ei identtistä kaksosta tunnet? Kun voit väittää ettei voi olla saman näköisiä. Mä nimittäin tunnen aika monta. On eri näköisiä ja saman näköisiä. Että äläs nyt höpsi.


      • Karu2
        satavarmasti kirjoitti:

        että identtisiä ei olla. Sen on ihan ammattilaiset tutkinut. Siis ihan tossa viisi vuotta sitten.

        Että ei ole mitään vanhanajan teorioita. Ja varmasti ollaan aivan saman näköisiä oltu, kun kukaan ei ole tunnistanut kumpi on kumpi. Muut kuin perheenjäsenet ja ystävät. Eipä ole eroja ollut.

        Nyt tietty on, kun ollaan aikuisia ja on ihan eri elämäntavat meillä. Siskoni on kasvissyöjä ja minä en ja mulla on lapsia ja siskollani ei ole.
        Yläasteikään saakka ollaan kyllä oltu prikulleen saman näköisiä. Ja meistä kyllä löytyy kuvia todistamaan sen.

        Ja sen jälkeenkin oltiin muuten saman näköisiä. Silloin vain muutimme hiustyyliämme, kun halusimme olla eri näköisiä.

        Ja minä olen siis oikeakätinen ja siskoni vasenkätinen.

        Niin että tuo sun teoria ei ihan toimi.
        Kuinkas monta ei identtistä kaksosta tunnet? Kun voit väittää ettei voi olla saman näköisiä. Mä nimittäin tunnen aika monta. On eri näköisiä ja saman näköisiä. Että äläs nyt höpsi.

        Monta tunnen. Kuinka monta sisarusta tunnet, jotka on prikulleen toistensa kopioita? Erimunaiset kaksoset ovat geeniperimältään yhtä lähellä toisiaan kuin ketkä tahansa sisarukset, mutta tietysti jos teille on tehty dna-testi, niin uskottavahan tuo on. Millään muulla identtisyyttä tai erimunaisuutta ei voi todeta.Niin, ja lääkäri olen minä ammatiltani, joten kaksosia kohtaan hyvinkin usein neuvolatyössäni.


      • Karu3
        satavarmasti kirjoitti:

        että identtisiä ei olla. Sen on ihan ammattilaiset tutkinut. Siis ihan tossa viisi vuotta sitten.

        Että ei ole mitään vanhanajan teorioita. Ja varmasti ollaan aivan saman näköisiä oltu, kun kukaan ei ole tunnistanut kumpi on kumpi. Muut kuin perheenjäsenet ja ystävät. Eipä ole eroja ollut.

        Nyt tietty on, kun ollaan aikuisia ja on ihan eri elämäntavat meillä. Siskoni on kasvissyöjä ja minä en ja mulla on lapsia ja siskollani ei ole.
        Yläasteikään saakka ollaan kyllä oltu prikulleen saman näköisiä. Ja meistä kyllä löytyy kuvia todistamaan sen.

        Ja sen jälkeenkin oltiin muuten saman näköisiä. Silloin vain muutimme hiustyyliämme, kun halusimme olla eri näköisiä.

        Ja minä olen siis oikeakätinen ja siskoni vasenkätinen.

        Niin että tuo sun teoria ei ihan toimi.
        Kuinkas monta ei identtistä kaksosta tunnet? Kun voit väittää ettei voi olla saman näköisiä. Mä nimittäin tunnen aika monta. On eri näköisiä ja saman näköisiä. Että äläs nyt höpsi.

        Tuo erikätisyys voisi hyvinkin viitata identtisiin peilikuvakaksosiin. Ja vielä lisäksi totean, että kyllä teissä pakostakin on se 50% eroa ulkonäössä tuon erimunaisuuden perusteella.


      • kiva yllätys jos identtisiä...
        Karu3 kirjoitti:

        Tuo erikätisyys voisi hyvinkin viitata identtisiin peilikuvakaksosiin. Ja vielä lisäksi totean, että kyllä teissä pakostakin on se 50% eroa ulkonäössä tuon erimunaisuuden perusteella.

        Kiva, kun olet lääkäri. Mut ei meissä silti mitään eroja ole. Jospa meidän pitäis sitten teettää testit uudelleen. Tiedä vaikka ois tullut väärä tulos. Heh. Kaikkea sitä sattuukin.

        Mä tästä vaihdankin nyt keskustelupalstaa. Ollaan identtisiä tai sitten ei. Eipä tuolla meille hirveästi merkitystä ole.

        Eri persoonia ollaan kumminkin. Ja niin myös noi minun pojat. Eli eipä tuolla niin mitään väliä ole.

        Täytyis sit varmaan kehottaa kavereitakin testaamaan identtisyytensä uudelleen, ku tytöt ihan saman näköisiä, ja toisen kaverin pojat myös.


      • Karu2
        kiva yllätys jos identtisiä... kirjoitti:

        Kiva, kun olet lääkäri. Mut ei meissä silti mitään eroja ole. Jospa meidän pitäis sitten teettää testit uudelleen. Tiedä vaikka ois tullut väärä tulos. Heh. Kaikkea sitä sattuukin.

        Mä tästä vaihdankin nyt keskustelupalstaa. Ollaan identtisiä tai sitten ei. Eipä tuolla meille hirveästi merkitystä ole.

        Eri persoonia ollaan kumminkin. Ja niin myös noi minun pojat. Eli eipä tuolla niin mitään väliä ole.

        Täytyis sit varmaan kehottaa kavereitakin testaamaan identtisyytensä uudelleen, ku tytöt ihan saman näköisiä, ja toisen kaverin pojat myös.

        Tuskinpa niitä testejä kannattaa uudelleen tehdä. Kyllähän ne dna-testit on ihan 100%, mutta mitkään muut menetelmät eivät ole satavarmoja. Dna-testithän tehdään kansanterveyslaitoksella. Lähinnä nyt tarkoitin sitä, että ette itse huomaa niitä teissä olevia eroja, joita pakosta teissä on. Puolet perimästänne on samaa ja puolet eriä. Nuo ovat lääketieteellisiä totuuksia, eikä niistä kannata loukkaantua. Paitsi että olen lääkäti, olen myös puolivuotiaiden ERImunaisten kaksosten äiti, joten tietopohjaa asiasta kyllä löytyy.


      • kaksoset voi

        olla aivan eri pusseissa ja omat istukat. Se riippuu vain siitä missä vaiheessa hedelmöityksen jälkeen jakaantuminen on tapahtunut. Mitä aiemmin, sen erillisemmät. Toinen ääripää on siamilaiset kaksoset.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1810
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      222
      1500
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      82
      1454
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1318
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1091
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1073
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      922
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      906
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      846
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      814
    Aihe