Varkaus

kuihtuu pois

Varkauden kaupunki on veloissa, väestö vähenee vauhdilla, yritykset lähtevät, kaupunki haisee, on ruma kuin Venäjän Karjalan kylä, voi voi.

33

1582

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varkki

Siellä tehdään kaikki mahdollinen ja välillä mahdotonkin, että väkiluku saadaan kasvuun ja palvelut toimimaan. Ai et usko vai..?
      Katso kirjoituksista viimeisimmät ponnistelut kaupungin pelastamiseksi ja olet ihmeissäsi.
      -Leirintäalue tonteiksi ja tontit myyntiin
      -matkailuinfon lopetus
      -koulujen lopetus
      -terveydenhuollon 20 vuotta jatkuneen alasajon huippu alkaa vasta häämöttää. Jos luulitte, että ne arvauskeskuksen pitkät jonot oli jotain, tai sairaalan osastojen alasajo...Ei kuulkaas, se menee kiinni koko "sairaala" ja siitä tehdään vuodeosasto vanhuksille...Hoitajia ei taida kyllä paljon sinne käytäville ehtiä.

Eli sinä väität, että kaupunki muka kuihtuu pois..Ei kuule pidä paikkaansa.

• Nooan arkki

Otappa karkki, hyvä Varkki.

Kunhan se Karvinen päättää Varkauden sahan kohtalosta (ei kauan mene), sen jälkeen on paperitehtaiden tulevaisuus entistäkin huonompi. Vaikuttaa välittömästi sekä välillisesti koko kaupunkiin, aika monta ihmistä joutuu miettimään muita työhommia lähivuosina.

Eihän se mukavalta tunnu, entisenä varkautelaisena kun kuitenkin tulee seurailtua entisen kotikaupungin tilanteen kehittymistä. Vuosi vuodelta kurjemmaksi on mennyt, viimeinen virhe on ajaa sairaalatoimintoja alas.

Liian monta virhettä tehty, liian paljon huonoja päätöksiä 90-luvun puolesta välistä lähtien. Enpä syytä ketään, ei ole yksittäisen ihmisen syytä ahdinko. Mutta valtuustossa on istunut liikaa "vanhan liiton" ihmisiä, jotka eivät ole miettineet aikojen muuttumista. Huonoista päätöksistä saavat kärsiä varkautelaiset veronmaksajat.

On lämmitetyt Kauppakadut, on uudet jäähallit, oikeustalot ja pelit. En voi kuin ihmetellä, mihin kaikkeen rahaa on työnnetty.

Olen onnellinen, että itse 90-luvun puolessa välissä jätin Varkauden taakseni. Kiva siellä on kesäisin silti käydä, kaunis kaupunki kesällä.

Mutta sepä tästä epistolasta, aurinkoista kesää kaikesta huolimatta kaikille varkautelaisille, Taulumäen torilla ryypätään kahvit!

• voi voi
        Nooan arkki kirjoitti:

Otappa karkki, hyvä Varkki.

Kunhan se Karvinen päättää Varkauden sahan kohtalosta (ei kauan mene), sen jälkeen on paperitehtaiden tulevaisuus entistäkin huonompi. Vaikuttaa välittömästi sekä välillisesti koko kaupunkiin, aika monta ihmistä joutuu miettimään muita työhommia lähivuosina.

Eihän se mukavalta tunnu, entisenä varkautelaisena kun kuitenkin tulee seurailtua entisen kotikaupungin tilanteen kehittymistä. Vuosi vuodelta kurjemmaksi on mennyt, viimeinen virhe on ajaa sairaalatoimintoja alas.

Liian monta virhettä tehty, liian paljon huonoja päätöksiä 90-luvun puolesta välistä lähtien. Enpä syytä ketään, ei ole yksittäisen ihmisen syytä ahdinko. Mutta valtuustossa on istunut liikaa "vanhan liiton" ihmisiä, jotka eivät ole miettineet aikojen muuttumista. Huonoista päätöksistä saavat kärsiä varkautelaiset veronmaksajat.

On lämmitetyt Kauppakadut, on uudet jäähallit, oikeustalot ja pelit. En voi kuin ihmetellä, mihin kaikkeen rahaa on työnnetty.

Olen onnellinen, että itse 90-luvun puolessa välissä jätin Varkauden taakseni. Kiva siellä on kesäisin silti käydä, kaunis kaupunki kesällä.

Mutta sepä tästä epistolasta, aurinkoista kesää kaikesta huolimatta kaikille varkautelaisille, Taulumäen torilla ryypätään kahvit!

taas yksi valittaja,joka muka on muuttanut pois,mutta asuu kuitenkin Varkaudessa,näitä sepittäjiä riittää.

• Nooan arkki
        voi voi kirjoitti:

taas yksi valittaja,joka muka on muuttanut pois,mutta asuu kuitenkin Varkaudessa,näitä sepittäjiä riittää.

Kuule 12 vuotta jo asunut täällä etelämmässä Suomessa, 22 vuotta tuli Varkaudessa asuttua ja se riitti minulle. Eipä tee mieli enää takaisin.

• Anonyymi
        voi voi kirjoitti:

Varkaudessa ei ollut vakituisia töitä. Muutin töiden perässä,mutta kesäpaikka on vielä siellä. Enkä myy sitä tunnesyistä. Siksi tulee käytyä siellä.

• Anonyymi
        Nooan arkki kirjoitti:

Kuule 12 vuotta jo asunut täällä etelämmässä Suomessa, 22 vuotta tuli Varkaudessa asuttua ja se riitti minulle. Eipä tee mieli enää takaisin.

Itsekin jo useamman vuoden toisella paikkakunnalla. Ihan hissun kissun muutin. Mitä noista huutelemaan. Ensin kävin julkisilla töissä ,oli rankkaa matkustaa niin mikäs siinä,kun kamat kasaan ja muutto.

• -verokarhu-

ja velkataakka kasvaa ja kasvaa ja ...

• Anonyymi

Omat velkani oon maksanut. Toisten en maksa. Valtio maksakoon itse velkansa. En ole velkaa valtiolle. Sen verran vievät veroja perkele.

• MUTTA;

Ihmiset vähävaraisia .Luulen että meillä on kuitenkin asiat ,varat paremmin.Karjalassa ei haise,varkaudessa me haistaan kaikki samalle sellunpaskalle.Luulen että vähäinenkin terveydenhoito on meillä paremmin saatavilla kuin karjalassa.Kylmissä vetoisissa vanhoissa mökeissä asuvat roposet käyttövarana.Voi olla että siihen mennään,mutta aika näyttää sen.Ei uskoisi tätä maata ja varkautta että on sama kuin 10vuotta sitten.Luulisi että on tullut unissaan toiseen valtioon.

• Anonyymi

Olenko vähävarainen,kun saa palkkaa hiukan alle 3000€ kuukaudessa?? Teen kyl siihen töitäkin. Vakituinen ja keikat päälle.

• kuluttua kun

Varkaus on "saneerannut" itsensä hengiltä loppu-osa voidaan liittää Pieksämäkeen.

• vuoden

kuluttua Varkaus voi hyvin,kaikkien kateellisten paskojen suureksi harmiksi.

• :-)
        vuoden kirjoitti:

:-)

• tänne emme

sitä huoli! Liittykää vaikka Kuopioon, johan sairaalakin on siellä!

• Miguelman
        tänne emme kirjoitti:

sitä huoli! Liittykää vaikka Kuopioon, johan sairaalakin on siellä!

Niin sairaala on tosiaan Kuopiossa, tuskin Varkaudessa sitä kohta onkaan, niinkuin 22 vuotta sitten täältä pois muuttanut kirjoitti. Pitäisi nyt kaupungin sen verran sosiaalihuollon ja sairaanhoidon ylläpitoa parantaa, että edes sairaala säilyisi kaupungissa, koska eihän täällä pääse edes yksityiselle lääkärille, ellet ole työtereyden asiakas, siis Suomen terveystalolle. Muualla Pohjois-Savossa näin ei ole!

• Anonyymi
        vuoden kirjoitti:

Ei pitänyt ennusteesi paikkaansa.

• milma2

eihän tänne jää, kun paperimiehet ja Navitaksen henkilökunta. Paskaaks tänne jäämään, kun muualla pärjää varmaankin paremmin. En ole tehnyt tutkimusta, muualla asumisesta, mutta uskoisin näin olevan.Ei tänne mikään houkuttele asumaan.Olin ihan hullu kun muutin tänne 3 vuotta sitten.No hulluja on kaikenlaisia ! ! !

• Anonyymi

Täällä muualla todellakin pärjää paremmin. Olen hyvän työn lisäksi löytänyt harrastuksia ja kulttuuritarjontaa on paljon. Aivan mahtavaa. Mielikin voi paremmin!

• Miguelman

Ajelin tänään illalla etelästä päin pohjoiseen, olin hieraista silmiäni, kun ei abc:n tornia näkynyt, koska puut peittivät näkyvyyden! EI ole ihme, jos ei kaupunkiin tule veroeuroja turistien kukkarosta, jos ei näkyvyyttä paranneta niin abc:n osalta, kuin muutoinkin. Puut hus pois siitä tornin edestä. Pohjoisesta päin jos ajaa etelään, kyllä sen silloin näkee, mutta kuka hullu sitä nyt Varkauteen ohikulkiessaan pysähtyisi, kun Juvallakin on jo viihtyisämpi ABC.

• voi hellanlettas sentään

ajele vaan kaikessa rauhassa ohi,ei tänne kaiken maailman hulluja kaivatakkaan,taas yksi aivoton kateellinen,mistähän näitä sikiää?

• Miguelman
        voi hellanlettas sentään kirjoitti:

ajele vaan kaikessa rauhassa ohi,ei tänne kaiken maailman hulluja kaivatakkaan,taas yksi aivoton kateellinen,mistähän näitä sikiää?

Asun tällä hetkellä ainakin vielä toistaiseksi vuoden Varkaudessa työesteiden takia. Sikäli mahdollisuus lähden kyllä täältä lätkimään muualle niin nopeasti, kuin olen sieltä tullutkin. Ei oikein kiehdo se, ettei kaupunki täällä osaa mainostaa itseään millään tavalla! Toisaalta kun ajatellaan, että muista pohjois-Savon kaupungeista mainontaa voi olla ja onkin Hesarissa asti, on se säälittävää, kun ei täältä ole koskaan mitään!

• ihan ite
        voi hellanlettas sentään kirjoitti:

Kyllä Varkaus saisi mainostaa tosiaan enempi,mutta mitä?Rahat kyllä olisi hyvä saada tähän kaupunkiin.Viitostiellä on varkauden kohdalla ajonopeus 100km/t.Tarkoittanee että ajakaa äkkiä ohi.Ei tää kaupunki nouse kuin kovalla yrityksellä ja yhteispelillä.Mutta kun suuri osa on näitä (ajele vaan rauhassa ohi) tyyppejä niin ei tänne ketään kohta tulekkaan.Tää alkaa olla hölmöläisten kylä.

• olla sitäkin
        ihan ite kirjoitti:

Kyllä Varkaus saisi mainostaa tosiaan enempi,mutta mitä?Rahat kyllä olisi hyvä saada tähän kaupunkiin.Viitostiellä on varkauden kohdalla ajonopeus 100km/t.Tarkoittanee että ajakaa äkkiä ohi.Ei tää kaupunki nouse kuin kovalla yrityksellä ja yhteispelillä.Mutta kun suuri osa on näitä (ajele vaan rauhassa ohi) tyyppejä niin ei tänne ketään kohta tulekkaan.Tää alkaa olla hölmöläisten kylä.

vitun hyvin täällä kuitenkin hankkii,se riittää,vaikka teitä iddiootteja täällä onkin.

• riittää
        ihan ite kirjoitti:

Kyllä Varkaudessakin on mainostamista kun ottaa vain ne harmaat aivosolut käyttöön. Vekara-Varkaus on esimerkiksi jota kannattaisi mainostaa koko valtakunnallisesti ja pyrkiä kehittämään tapahtumaa mahdollisimman suureksi. Luonto, vesistöt, laivareitti, kanava. Hotellit, hyvät ruokapaikat.
        Kuntorannassa kylpylä ja leirintäalue joka vielä on lapsenkengissä mutta yrittäjällä näköjään kova halu kehittää toimintaa ja saada matkailijoita pysähtymään Varkauteen. Taitaa olla niitä harvoja ihmisiä täällä jotka osaavat kehittää matkailubisnestä.
        Mainostamista olisi ja paljon kehittämistä, otettais vaan ne aivot käyttöön!

• Anonyymi

Juvan Abc on kyllä parasta!

• Camping family.

Onko taipaleen leirintäalueella tilaa vielä mattimyöhäisille? Tulemme ison vaunun kanssa ja tarkoitus majottautua pari-kolme viikoa Varkaudessa, vierrailen itäsuomessa. Emme pöe moneen vuoteen olleet täällä, toivottavasti näemme jälleen tuttuja vaunuparkissa. Aikoinaan muistamme camping taipale Varkauden miltei suomen parhaana leirintäalueena.

• Kavaraanari

Sinulle Varkkila 1, on aina tilaa !!!

• karkkila,,var....

valopäät jussia...ja kesää..

• tehhäätehhää

enkut ajaa fosterin alas ens vuonna kun piäsevät päättämään, anrits on jo suunnitellut muuttoa. sellutehdas pysyy niin kauan kun kauppa käy. navitaksen porukka lomautettuna nyt jo.

onnex muutin pois

• Anonyymi

reijo taipale

• Anonyymi

kuupikat

• Anonyymi

palliaivo

• Anonyymi

Jokainen saa valita asuinpaikkansa. Itse olen muuttamassa ulkomaille ja se ei ole valhe,enkä ole vesu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      225
      7037
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      45
      1305
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      29
      1118
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      911
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      49
      885
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      62
      877
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      96
      846
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      801
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      776
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      753
    Aihe