Lähinnä luontokuvaukseen joten kysyisin olisiko esimerkiksi Canon EOS 400D (sis 18-55mm)
Canon 100mm Macro
Canon 70-200mm f4
hyvä paketti aloittelevalle harrastelijalle toinen vaihtoehto kameraksi on varmaankin EOS 450D
Olen ostamassa kameraa
2
1092
Vastaukset
- Juha H
400 käy hyvin, miksei joku muukin järkkäri. Tuo objektiivivalinta on sitten pidemmän aikavälin juttu. Mitä luonnosta halutaan kuvata, eläimiä maisemaa, macroa vai jotain muuta. Nuoesittämät pötkilöt on kyllä ihan hyvät moneenkin kuvalajiin. Lintuja kuvatessa olisi syytä olla yksi pidempiin matkoihin yltävä putki. Itselläni on canonin ef 75-300 is usm.
Tuo is on vakaaja joka on melkeempä käsivarakuvauksessa välttämätön pitkiltä matkoilta kuvattaessa. Tietysti oma ahneus on kasvanut vuosien myötä, tahtoo saada paremmalla valovoimalla olevan putkilon, jossa olis 100-200mm enemmän ulottuvuutta. Mutta mutta, sehän maksaa, joten tyydyn ainakin vielä tuohon 75-300:seen
Järkkäreistä ei myöskään koskaan tule valmista kuvaa ulos, joten peruskuvankäsittely on minimissään tarpeen. - vaihtoehto
Tuon Canonin 100 makron tilalle kannatta harkita sigman 150/2.8 makroa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2184280Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k223299Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2611908Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,51347Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381207Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1581148Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin96855- 63755
- 176730
- 30727