Lähinnä luontokuvaukseen joten kysyisin olisiko esimerkiksi Canon EOS 400D (sis 18-55mm)
Canon 100mm Macro
Canon 70-200mm f4
hyvä paketti aloittelevalle harrastelijalle toinen vaihtoehto kameraksi on varmaankin EOS 450D
Olen ostamassa kameraa
2
1107
Vastaukset
- Juha H
400 käy hyvin, miksei joku muukin järkkäri. Tuo objektiivivalinta on sitten pidemmän aikavälin juttu. Mitä luonnosta halutaan kuvata, eläimiä maisemaa, macroa vai jotain muuta. Nuoesittämät pötkilöt on kyllä ihan hyvät moneenkin kuvalajiin. Lintuja kuvatessa olisi syytä olla yksi pidempiin matkoihin yltävä putki. Itselläni on canonin ef 75-300 is usm.
Tuo is on vakaaja joka on melkeempä käsivarakuvauksessa välttämätön pitkiltä matkoilta kuvattaessa. Tietysti oma ahneus on kasvanut vuosien myötä, tahtoo saada paremmalla valovoimalla olevan putkilon, jossa olis 100-200mm enemmän ulottuvuutta. Mutta mutta, sehän maksaa, joten tyydyn ainakin vielä tuohon 75-300:seen
Järkkäreistä ei myöskään koskaan tule valmista kuvaa ulos, joten peruskuvankäsittely on minimissään tarpeen. - vaihtoehto
Tuon Canonin 100 makron tilalle kannatta harkita sigman 150/2.8 makroa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184261Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5032370Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1421911- 771505
- 1591483
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.91324- 10801
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik34798- 106757
- 27721