Junalla Lontoosta Pariisiin Gare du Nord asemalle

Matkustaja

Olen ajatellut poikaystäväni kanssa lähteä lontooseen kesällä noin viikoksi. Ajattelin, että olisi myös erittäin mielenkiintoista käväistä samalla pariisissa junalla ja olla siellä vaikka yhden päivän. Onko tuossa mitään järkeä?:D Onko kellään kokemusta moisesta. Lontoossa ollaan oltu niin monet kerrat, että aattelin, että vois tuoda hiukan vaihtelua toi pariisin päivän reissu. Kerkeekö yhden päivän aikana näkemään tärkeimmät nähtävyydet? Eli esim. eiffel, riemukaari...jne...seine...
Vaihtoehtona olisi myös, että voitaisiin yöpyä siellä vaikka yksi yö. Mikä siinä tapauksessa olisi hyvä paikka yöpyä..onko kellään joitain hyviä neuvoja tai tuttuja hotelleja?

Kiitos paljon, jos joku jaksaa vaivautua vastaamaan! :)

4

1604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liput
    • sohvi

      Hei, jos en olisi käynyt Pariisissa, niin ajattelisin samoin kuin sinä, että olisi mukava tehdä päivän reissu Pariisiin. Mutta - Pariisissa on niin paljon nähtävää... Toki yhden päivän reissulla saa kimmokkeen tulla pian uudelleen pidemmäksi aikaa! Menkää viikoksi Pariisiin ja tehkää päivän reissu Lontooseen;-) En tietenkään voi sanoa, ettei yhden päivän reissussa ole mitään järkeä, kyllähän siinäkin ajassa nuo mainitsemasi nähtävyydet ennättää nähdä, kovin paljon ei kannata ahnehtia. Kävelee ja nauttii ilmapiiristä. Hyvää matkaa!

    • sohvi

      Unohdin: yksi mahdollisuus on hypätä hop on hop off -bussiin, kerkiää nähdä enemmän kuin kävellen.

    • Joskus olen ollut "rengasmatkalla" Hki - Lontoo 4 pvä - Pariisi 3 pvä - Hki ja se toimi ihan hyvin. Tosin molemmat kaupungit olivat ennestään jo tuttuja, joten tiesimme mitä hakea ja minne mennä. Tunneli on kiva ajaa kertaalleen, mutta sitten se on nähty.

      Jos Lontoo on tuttu, niin lento sinne, pari kolme päivää ja junalla Pariisiin loppuviikoksi 4-5 päivää. Lento sitten sieltä takaisin on ihan harkinnan arvoinen kiertomatka. Silloin ehtii Lontoossa pakolliset tutut kuviot ja kaupat sekä Pariisistakin edes raapaisun suurimmista nähtävyyksistä. Yhtä päivää Pariisissa lomalla en pidä oikein järkevänä vaihtoehtona.

      Hotellien osalta Pariisin tilanne ei mielestäni budjettiluokassa ole ollenkaan niin huono, kuin mitä Lontoossa on. Edullisissakin hotelleissa mm. on aina ollut toimivat kylpyhuoneet, mikä Lontoossa tuntuu yhä olevan joskus ylellisyyttä. Jos on vain yön, niin care du Nord'n alue on ihan varteenotettava yhteyksien takia. Jos on pidempään, niin ehkä joku vasemman rannan pienistä hotelleista voisi olla hyvä ratkaisu.

      Esimerkiksi jostain vitosen eteläosasta löytää kohtuuhintaisia vaihtoehtoja, mutta on vielä kävelyetäisyydellä keskustasta. Tuosta pidin itse viimekesänä

      http://quartier-latin.evous.fr/Hotel-Maxim-Quartier-Latin-2.html

      mutta se ei ole erityisen romanttinen vaihtoehto.

      Kun on tuollaisella kokoonpanolla liikenteessä, niin suosittelen illallisristeilyä Seinellä. Kirpaisee jonkin verran budjettia, mutta ilmapiiri on juuri sopiva.

      http://www.bateaux-mouches.fr/

      Pukukoodi on illallisristeilyillä puku ja solmio (pikkutakki ja suorat housut käy). Seinellä on ollut myös sellaisia illallisristeilyjä, joissa vaaditaan smokki, mutta en äkkiäpäätä löytänyt linkkiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3239
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2268
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe