Kaljuuntuva nuori nainen

Apua...mitä teen...Olen synnyttänyt noin 8 kuukautta sitten, ja TIEDÄN että hiustenlähtö kuuluu asiaan..olen yrittänyt viimeisen puolen vuoden aikana tsempata, ja olla miettimättä asiaa!mutta nyt olen jo epätoivoinen! Minulla on ohuet hiukset muutenkin, ja jos hiusten tippuminen jatkuu..niin kaljuksi tässä tulee!(olen melkein jo!!) Epäilen vähän periytyvää kaljuuntumista, koska äidilläni on todella ohuet hiukset, joten geeneissähän tätä varmaan on! Mutta apua, herrajumala onko minun pakko kaljuuntua näin nuorena!!?? Olen myös noin kolme kuukautta sitten alkanut syödä e-pillereitä(yasminea), ja olen lukenut täällä että sekin voisi aiheuttaa hiustenlähtöä!!ja on hiustenlähtöni ehkä pahentunut entisestään! Yritän elää terveellisesti syön sinkkiä, biotiinia ja c vitamiinia, liikun päivittäin noin tunnin. Olen kyllä laihtunutkin viimeisen puolen vuoden aikana noin 17 "vauvakiloa"...ja se ehkä on "rasittanut" elimistöä..en tiedä...Pesen hiukseni noin 2-3 kertaa viikossa, ja silloin hiustenlähtö on pahinta!! laskin "huvikseni" tänään, ja yli sata hiusta irtosi pesun ja harjauksen yhteydessä!(en harjaa hiuksia märkinä)
välillä toivon että minulla olisi jokin paha sairaus että sen takia hiukset lähtevät..ja voisin sääliä itseäni...en todellakaan tiedä mitä tehdä..
61531
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Siis ota rauhallisesti, jos peset hiuksia noin harvoin, on selvää, että silloin lähtee enemmän hiuksia - sitä paitsi noin sata lähtee kaikilta päivittäin, joten ei kuullosta edes pahalta.

Ohuet hiukset eivät kerro periytyvästä hiustenlähdöstä, vaan päälaen alueella oleva selkeä kaljuuntuminen. Tuo sinun hormonaalinen tilanteesi on selkeä syy hiuskatoon. E-pillerit aiheuttavat hiustenlähtöä ja yhdistettynä raskauteen laihtumiseen soppa on selvä.

Ota nyt rauhallisesti, stressi lisää hiustenlähtöä. Vaihda e-pillerisi Diane Novaan, jos mahdollista. Huoledi, että saat ravinnosta riittävästi rautaa.

Äänestä
  • Heips! On vaan niin vaikeaa ajatella asioita loogisesti kun alkaa näyttää siltä että joutuu peruukkikauppaan! Toivon niin että tämä loppuisi kohta...saa nähdä! jos polttaa 5-10 savuketta päivässä, voiko se lisätä hiustenlähtöä?

    Äänestä

  • kohta kalju?! kirjoitti:

    Heips! On vaan niin vaikeaa ajatella asioita loogisesti kun alkaa näyttää siltä että joutuu peruukkikauppaan! Toivon niin että tämä loppuisi kohta...saa nähdä! jos polttaa 5-10 savuketta päivässä, voiko se lisätä hiustenlähtöä?

    Tupakointi voi aiheuttaa myös hiustenlähtöä päänahan verenkierto on silloin huono ravintoaineet eivät pääse hiustuppiin.siis melko varmasti aiheuttaa.....

    Äänestä

..ihan varmasti kun pääset eroon tuosta hormonimylläkästä. Itse laihduin myös nopeasti 20 kiloa ja silloin tukka oheni huomattavasti. Tämän jälkeen taas tuli takaisin, mutta sitten huomasinkin sen olevan ohuempi päälaelta. Aloin käyttää yhtäaikaa rogainea ja priorinia. En tiedä siis kummasta apu tuli vai kummankin yhteisvaikutus, mutta en aio kyllä kumpaakaan lopettaa, sen verran selviä tuloksia niillä saa aikaan. Kallista on, mutta maksan kyllä siitä hyvästä, että pääsen huomautteluista ja tuijotuksesta.

Äänestä
  • Toivon näin...että hiukset kasvaisivat takaisin!! Olen ajatellut sitä rogainea, mutta uskallanko käyttää sitä?olen vain ymmärtänyt että sitä pitäisi käyttää suurinpiirtein "loppuelämänsä", koska jos sen lopettaa hiustenlähtö alkaa taas!?Olenko ymmärtänyt väärin?
    voiko hiustenlähtö muuttua "krooniseksi" vaikka ei periytyvää kaljuuntumista olisikaan? Ja onkohan e-pillereitten lopettamisesta tai pillerimerkin vaihtamisesta enemmän haittaa vai hyötyä?(vaihtaisi pitäisi joka tapauksessa, haittavaikutusten takia)

    Äänestä

  • kohta kalju... kirjoitti:

    Toivon näin...että hiukset kasvaisivat takaisin!! Olen ajatellut sitä rogainea, mutta uskallanko käyttää sitä?olen vain ymmärtänyt että sitä pitäisi käyttää suurinpiirtein "loppuelämänsä", koska jos sen lopettaa hiustenlähtö alkaa taas!?Olenko ymmärtänyt väärin?
    voiko hiustenlähtö muuttua "krooniseksi" vaikka ei periytyvää kaljuuntumista olisikaan? Ja onkohan e-pillereitten lopettamisesta tai pillerimerkin vaihtamisesta enemmän haittaa vai hyötyä?(vaihtaisi pitäisi joka tapauksessa, haittavaikutusten takia)

    ...sitä täytyy käyttää suunnilleen loppuikä, ellet saa lääkäriltä jotain suun kautta otettavaa. Itse en saanut reseptiä omalta työterveyslääkäriltä, vaan hän sanoi että mene erikoislääkärille. En ole vielä mennyt ja jatkan ominpäin tätä hoitoani niin kauan kuin se tehoaa. Mä epäilen, että perinnöllinen taipumus on, joten en tiedä tosta sun tapauksesta. Mutta kuten sanoin, mitään ei tiedä, jos vain voivottelee, eikä tee asialle mitään.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Nainen23 kirjoitti:

Apua...mitä teen...Olen synnyttänyt noin 8 kuukautta sitten, ja TIEDÄN että hiustenlähtö kuuluu asiaan..olen yrittänyt viimeisen puolen vuoden aikana tsempata, ja olla miettimättä asiaa!mutta nyt olen jo epätoivoinen! Minulla on ohuet hiukset muutenkin, ja jos hiusten tippuminen jatkuu..niin kaljuksi tässä tulee!(olen melkein jo!!) Epäilen vähän periytyvää kaljuuntumista, koska äidilläni on todella ohuet hiukset, joten geeneissähän tätä varmaan on! Mutta apua, herrajumala onko minun pakko kaljuuntua näin nuorena!!?? Olen myös noin kolme kuukautta sitten alkanut syödä e-pillereitä(yasminea), ja olen lukenut täällä että sekin voisi aiheuttaa hiustenlähtöä!!ja on hiustenlähtöni ehkä pahentunut entisestään! Yritän elää terveellisesti syön sinkkiä, biotiinia ja c vitamiinia, liikun päivittäin noin tunnin. Olen kyllä laihtunutkin viimeisen puolen vuoden aikana noin 17 "vauvakiloa"...ja se ehkä on "rasittanut" elimistöä..en tiedä...Pesen hiukseni noin 2-3 kertaa viikossa, ja silloin hiustenlähtö on pahinta!! laskin "huvikseni" tänään, ja yli sata hiusta irtosi pesun ja harjauksen yhteydessä!(en harjaa hiuksia märkinä)
välillä toivon että minulla olisi jokin paha sairaus että sen takia hiukset lähtevät..ja voisin sääliä itseäni...en todellakaan tiedä mitä tehdä..

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu