Onko "väärin" laittaa pyykit narulle liehumaan lipun seurana?
Eli siis voiko liputuspäivänä viedä lakanat kuivumaan ulos pyykkinarulle? Asutaan kerrostalossa ja lipputanko aivan pyykkinarujen vieressä...
Jotkin tätä ilmeisesti paheksuvat, mutta minun vapaapäiväni sattui nyt tälle päivälle ja taidan pestä pyykkinikin silloin kun se minulle sopii.
Mutta mitä mieltä muut tästä??
Pyykit narulla
5
4214
Vastaukset 5
- mielipiteitä..
Liputuspäivänä pyykit pihalla
Kirjoittanut: vuorotyöläinen 4.6.2008 klo 15.18
Onko "väärin" laittaa pyykit narulle liehumaan lipun seurana?
Eli siis voiko liputuspäivänä viedä lakanat kuivumaan ulos pyykkinarulle? Asutaan kerrostalossa ja lipputanko aivan pyykkinarujen vieressä...
Jotkin tätä ilmeisesti paheksuvat, mutta minun vapaapäiväni sattui nyt tälle päivälle ja taidan pestä pyykkinikin silloin kun se minulle sopii.
Mutta mitä mieltä muut tästä??
Vastaa tähän viestiin
Kerro kaverille tästä viestistä Ilmoita asiattomasta viestistä
Google-mainokset
Ifin Kissavakuutus
Pidä huolta lemmikistäsi. Osta vakuutus tästä!
www.if.fi Onko sinulla koiranpentu?
Ota selvää kaikesta, mitä tarvitset Eukanuban ilmaisesta pentupaketista
www.eukanuba.fi
Keskustelun kulku:
Liputuspäivänä pyykit pihalla vuorotyöläinen 04.06
Pyykit pihalle, kun ilma sallii vähän alle ... 04.06
Näin meillä Kuri ja jär... 05.06
hih hih hii ;) heh heee 09.06
hahaaa mie vaan 11.06
vspacer_col
vspacer_col - historian harrastaja
mikään ohje tai suositus ei kiellä pyykkejä narulla. tämä on jotain vanhaa "hapatusta" eli jossain päin ilmennyttä paikallista tapaoppia. aivan samoin kiertää yhä monen mielessä käsitys siitä, että lippua ei saisi pestä, mikä on aivan vanhettunutta tietoa.
- Hyvät tavat
Hyvät tavat eivät ole mitään vanhaa hapatusta jostain päin Suomea. Suomessa liputetaan jonkin asian muistoksi tai kunniaksi ja hyviin tapoihin kuuluu silloin, että ympäristö on myös juhlallinen. Liputuspäiviä on niin vähän, ettei liene pakko pestä pyykkiä juuri silloin. Vietkö muuten pyykkisi talvellakin ulos narulle kuivumaan?
Hyvät tavat eivät vanhene, vaikka osa ihmisistä ne haluaa unohtaa.
- jotain tapoja, kiito
Jo pelkästää se, että asia tulee mieleen, on merkki että ei ole sopivaa.
Siis, ei ole todellakaan sopivaa 'liputtaa pyykeilä' silloin kun Suomenlippu on tangossa.
Esim. taloyhtiöissä on mahdollisuus ostaa liputus vaikka lapsen ylioppilasjuhlapäiväksi,
syntymäpäiväjuhlan kunniaksi tai suruliputus. Olisihan se törkeää, että joku sen juhlaliputuksenkin
pilaisi pyykeillään. Jos lipputanko ja pyykinkuivausteline ovat vielä vierekkäin, niin
luulisi, että jo pelkkä normaali järki alkaisi koputtaa.
Liputuspäivä on juhlapäivä, liputus on juhlallinen asia ja sitä ei saa pilata mitenkään. - Sivistys
En laittaisi pyykkejä narulle lipun kanssa kilpailemaan. Kunnioitetaan lippuamme niin kauan kuin se meillä on ! Ei voi olla yhdestä päivästä kiinni pyykkien kuivatus juuri siinä. Missä kuivatat talvella pyykkisi ? Pientä sivistyksen poikasta tarve. Kuvittele tilannetta, että olet tilannut liputuksen vaikka omalle hääpäivällesi. Eikö olisi aika ikävää, jos joku vetäisee kalsarinsa siihen viereen ?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.1981161- 80747
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48712Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä45611Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va191592- 81591
Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan42579- 39559
- 46550
- 106550
- 23543
Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja290526Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64509Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U47504Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko48497Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27493Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.91456Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.32451Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan69438Sofia ja Jeffrey yhdessä
Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty80435