Onko "väärin" laittaa pyykit narulle liehumaan lipun seurana?
Eli siis voiko liputuspäivänä viedä lakanat kuivumaan ulos pyykkinarulle? Asutaan kerrostalossa ja lipputanko aivan pyykkinarujen vieressä...
Jotkin tätä ilmeisesti paheksuvat, mutta minun vapaapäiväni sattui nyt tälle päivälle ja taidan pestä pyykkinikin silloin kun se minulle sopii.
Mutta mitä mieltä muut tästä??
Pyykit narulla
5
3632
Vastaukset
- mielipiteitä..
Liputuspäivänä pyykit pihalla
Kirjoittanut: vuorotyöläinen 4.6.2008 klo 15.18
Onko "väärin" laittaa pyykit narulle liehumaan lipun seurana?
Eli siis voiko liputuspäivänä viedä lakanat kuivumaan ulos pyykkinarulle? Asutaan kerrostalossa ja lipputanko aivan pyykkinarujen vieressä...
Jotkin tätä ilmeisesti paheksuvat, mutta minun vapaapäiväni sattui nyt tälle päivälle ja taidan pestä pyykkinikin silloin kun se minulle sopii.
Mutta mitä mieltä muut tästä??
Vastaa tähän viestiin
Kerro kaverille tästä viestistä Ilmoita asiattomasta viestistä
Google-mainokset
Ifin Kissavakuutus
Pidä huolta lemmikistäsi. Osta vakuutus tästä!
www.if.fi Onko sinulla koiranpentu?
Ota selvää kaikesta, mitä tarvitset Eukanuban ilmaisesta pentupaketista
www.eukanuba.fi
Keskustelun kulku:
Liputuspäivänä pyykit pihalla vuorotyöläinen 04.06
Pyykit pihalle, kun ilma sallii vähän alle ... 04.06
Näin meillä Kuri ja jär... 05.06
hih hih hii ;) heh heee 09.06
hahaaa mie vaan 11.06
vspacer_col
vspacer_col - historian harrastaja
mikään ohje tai suositus ei kiellä pyykkejä narulla. tämä on jotain vanhaa "hapatusta" eli jossain päin ilmennyttä paikallista tapaoppia. aivan samoin kiertää yhä monen mielessä käsitys siitä, että lippua ei saisi pestä, mikä on aivan vanhettunutta tietoa.
- Hyvät tavat
Hyvät tavat eivät ole mitään vanhaa hapatusta jostain päin Suomea. Suomessa liputetaan jonkin asian muistoksi tai kunniaksi ja hyviin tapoihin kuuluu silloin, että ympäristö on myös juhlallinen. Liputuspäiviä on niin vähän, ettei liene pakko pestä pyykkiä juuri silloin. Vietkö muuten pyykkisi talvellakin ulos narulle kuivumaan?
Hyvät tavat eivät vanhene, vaikka osa ihmisistä ne haluaa unohtaa.
- jotain tapoja, kiito
Jo pelkästää se, että asia tulee mieleen, on merkki että ei ole sopivaa.
Siis, ei ole todellakaan sopivaa 'liputtaa pyykeilä' silloin kun Suomenlippu on tangossa.
Esim. taloyhtiöissä on mahdollisuus ostaa liputus vaikka lapsen ylioppilasjuhlapäiväksi,
syntymäpäiväjuhlan kunniaksi tai suruliputus. Olisihan se törkeää, että joku sen juhlaliputuksenkin
pilaisi pyykeillään. Jos lipputanko ja pyykinkuivausteline ovat vielä vierekkäin, niin
luulisi, että jo pelkkä normaali järki alkaisi koputtaa.
Liputuspäivä on juhlapäivä, liputus on juhlallinen asia ja sitä ei saa pilata mitenkään. - Sivistys
En laittaisi pyykkejä narulle lipun kanssa kilpailemaan. Kunnioitetaan lippuamme niin kauan kuin se meillä on ! Ei voi olla yhdestä päivästä kiinni pyykkien kuivatus juuri siinä. Missä kuivatat talvella pyykkisi ? Pientä sivistyksen poikasta tarve. Kuvittele tilannetta, että olet tilannut liputuksen vaikka omalle hääpäivällesi. Eikö olisi aika ikävää, jos joku vetäisee kalsarinsa siihen viereen ?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olette jos tosi kaunis nainen
on ollut tosi pitkään siis vuosia vuosia yksin eikä edes oikein tahdo päästää ketään miestä lähelleen niin mistä johtuu?3156205Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S201893Onko sinulla mies vähän ristiriitaiset fiilikset?
Kenties johtuen käyttäytymisestäni. Et oikein tiedä mitä tehdä vaikka tavallaan tiedätkin. Sellaista se on. Mieti nyt si1031410Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3771341Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll711271terveyskeskuksen palvelut
olimme kyläilemässä perheeni kanssa kun tytär 15v alkoi valittamaan kovaa vatsakipua, omasoten kautta saimme ohjeita ja231225Sunnuntai kyssäri
Millä tavoin hän erityinen? Onko hän erityinen vain sinun silmissä, vai huomaako myös muut hänen erilaisuutensa?77113613.08 ja pyörit
mielessäni. En lepoa saa. Suljen silmäni ja näen kasvosi edessäni, olemuksesi joka on minulle universumin kauneinta valo651091Aamuyön tunnustus
Nainen kyllä sä tiedät miten asiat on. Älä pelkää, älä pakene Se olen vain minä.50967Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun199922