Pyykit narulla

vuorotyöläinen

Onko "väärin" laittaa pyykit narulle liehumaan lipun seurana?

Eli siis voiko liputuspäivänä viedä lakanat kuivumaan ulos pyykkinarulle? Asutaan kerrostalossa ja lipputanko aivan pyykkinarujen vieressä...

Jotkin tätä ilmeisesti paheksuvat, mutta minun vapaapäiväni sattui nyt tälle päivälle ja taidan pestä pyykkinikin silloin kun se minulle sopii.

Mutta mitä mieltä muut tästä??

5

3639

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipiteitä..

Liputuspäivänä pyykit pihalla
      Kirjoittanut: vuorotyöläinen 4.6.2008 klo 15.18

Onko "väärin" laittaa pyykit narulle liehumaan lipun seurana?

Eli siis voiko liputuspäivänä viedä lakanat kuivumaan ulos pyykkinarulle? Asutaan kerrostalossa ja lipputanko aivan pyykkinarujen vieressä...

Jotkin tätä ilmeisesti paheksuvat, mutta minun vapaapäiväni sattui nyt tälle päivälle ja taidan pestä pyykkinikin silloin kun se minulle sopii.

Mutta mitä mieltä muut tästä??

Vastaa tähän viestiin
      Kerro kaverille tästä viestistä Ilmoita asiattomasta viestistä

Google-mainokset
      Ifin Kissavakuutus
      Pidä huolta lemmikistäsi. Osta vakuutus tästä!
      www.if.fi Onko sinulla koiranpentu?
      Ota selvää kaikesta, mitä tarvitset Eukanuban ilmaisesta pentupaketista
      www.eukanuba.fi

Keskustelun kulku:
      Liputuspäivänä pyykit pihalla vuorotyöläinen 04.06
      Pyykit pihalle, kun ilma sallii vähän alle ... 04.06
      Näin meillä Kuri ja jär... 05.06
      hih hih hii ;) heh heee 09.06
      hahaaa mie vaan 11.06

vspacer_col
      vspacer_col

• historian harrastaja

mikään ohje tai suositus ei kiellä pyykkejä narulla. tämä on jotain vanhaa "hapatusta" eli jossain päin ilmennyttä paikallista tapaoppia. aivan samoin kiertää yhä monen mielessä käsitys siitä, että lippua ei saisi pestä, mikä on aivan vanhettunutta tietoa.

• Hyvät tavat

Hyvät tavat eivät ole mitään vanhaa hapatusta jostain päin Suomea. Suomessa liputetaan jonkin asian muistoksi tai kunniaksi ja hyviin tapoihin kuuluu silloin, että ympäristö on myös juhlallinen. Liputuspäiviä on niin vähän, ettei liene pakko pestä pyykkiä juuri silloin. Vietkö muuten pyykkisi talvellakin ulos narulle kuivumaan?
        Hyvät tavat eivät vanhene, vaikka osa ihmisistä ne haluaa unohtaa.

• jotain tapoja, kiito

Jo pelkästää se, että asia tulee mieleen, on merkki että ei ole sopivaa.
      Siis, ei ole todellakaan sopivaa 'liputtaa pyykeilä' silloin kun Suomenlippu on tangossa.
      Esim. taloyhtiöissä on mahdollisuus ostaa liputus vaikka lapsen ylioppilasjuhlapäiväksi,
      syntymäpäiväjuhlan kunniaksi tai suruliputus. Olisihan se törkeää, että joku sen juhlaliputuksenkin
      pilaisi pyykeillään. Jos lipputanko ja pyykinkuivausteline ovat vielä vierekkäin, niin
      luulisi, että jo pelkkä normaali järki alkaisi koputtaa.

Liputuspäivä on juhlapäivä, liputus on juhlallinen asia ja sitä ei saa pilata mitenkään.

• Sivistys

En laittaisi pyykkejä narulle lipun kanssa kilpailemaan. Kunnioitetaan lippuamme niin kauan kuin se meillä on ! Ei voi olla yhdestä päivästä kiinni pyykkien kuivatus juuri siinä. Missä kuivatat talvella pyykkisi ? Pientä sivistyksen poikasta tarve. Kuvittele tilannetta, että olet tilannut liputuksen vaikka omalle hääpäivällesi. Eikö olisi aika ikävää, jos joku vetäisee kalsarinsa siihen viereen ?

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2437
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1607
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1346
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1034
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe