Pyykit narulla

vuorotyöläinen

Onko "väärin" laittaa pyykit narulle liehumaan lipun seurana?

Eli siis voiko liputuspäivänä viedä lakanat kuivumaan ulos pyykkinarulle? Asutaan kerrostalossa ja lipputanko aivan pyykkinarujen vieressä...

Jotkin tätä ilmeisesti paheksuvat, mutta minun vapaapäiväni sattui nyt tälle päivälle ja taidan pestä pyykkinikin silloin kun se minulle sopii.

Mutta mitä mieltä muut tästä??

5

4204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipiteitä..

      Liputuspäivänä pyykit pihalla
      Kirjoittanut: vuorotyöläinen 4.6.2008 klo 15.18

      Onko "väärin" laittaa pyykit narulle liehumaan lipun seurana?

      Eli siis voiko liputuspäivänä viedä lakanat kuivumaan ulos pyykkinarulle? Asutaan kerrostalossa ja lipputanko aivan pyykkinarujen vieressä...

      Jotkin tätä ilmeisesti paheksuvat, mutta minun vapaapäiväni sattui nyt tälle päivälle ja taidan pestä pyykkinikin silloin kun se minulle sopii.

      Mutta mitä mieltä muut tästä??

      Vastaa tähän viestiin
      Kerro kaverille tästä viestistä Ilmoita asiattomasta viestistä

      Google-mainokset
      Ifin Kissavakuutus
      Pidä huolta lemmikistäsi. Osta vakuutus tästä!
      www.if.fi Onko sinulla koiranpentu?
      Ota selvää kaikesta, mitä tarvitset Eukanuban ilmaisesta pentupaketista
      www.eukanuba.fi

      Keskustelun kulku:
      Liputuspäivänä pyykit pihalla vuorotyöläinen 04.06
      Pyykit pihalle, kun ilma sallii vähän alle ... 04.06
      Näin meillä Kuri ja jär... 05.06
      hih hih hii ;) heh heee 09.06
      hahaaa mie vaan 11.06

      vspacer_col
      vspacer_col

    • historian harrastaja

      mikään ohje tai suositus ei kiellä pyykkejä narulla. tämä on jotain vanhaa "hapatusta" eli jossain päin ilmennyttä paikallista tapaoppia. aivan samoin kiertää yhä monen mielessä käsitys siitä, että lippua ei saisi pestä, mikä on aivan vanhettunutta tietoa.

      • Hyvät tavat

        Hyvät tavat eivät ole mitään vanhaa hapatusta jostain päin Suomea. Suomessa liputetaan jonkin asian muistoksi tai kunniaksi ja hyviin tapoihin kuuluu silloin, että ympäristö on myös juhlallinen. Liputuspäiviä on niin vähän, ettei liene pakko pestä pyykkiä juuri silloin. Vietkö muuten pyykkisi talvellakin ulos narulle kuivumaan?
        Hyvät tavat eivät vanhene, vaikka osa ihmisistä ne haluaa unohtaa.


    • jotain tapoja, kiito

      Jo pelkästää se, että asia tulee mieleen, on merkki että ei ole sopivaa.
      Siis, ei ole todellakaan sopivaa 'liputtaa pyykeilä' silloin kun Suomenlippu on tangossa.
      Esim. taloyhtiöissä on mahdollisuus ostaa liputus vaikka lapsen ylioppilasjuhlapäiväksi,
      syntymäpäiväjuhlan kunniaksi tai suruliputus. Olisihan se törkeää, että joku sen juhlaliputuksenkin
      pilaisi pyykeillään. Jos lipputanko ja pyykinkuivausteline ovat vielä vierekkäin, niin
      luulisi, että jo pelkkä normaali järki alkaisi koputtaa.

      Liputuspäivä on juhlapäivä, liputus on juhlallinen asia ja sitä ei saa pilata mitenkään.

    • Sivistys

      En laittaisi pyykkejä narulle lipun kanssa kilpailemaan. Kunnioitetaan lippuamme niin kauan kuin se meillä on ! Ei voi olla yhdestä päivästä kiinni pyykkien kuivatus juuri siinä. Missä kuivatat talvella pyykkisi ? Pientä sivistyksen poikasta tarve. Kuvittele tilannetta, että olet tilannut liputuksen vaikka omalle hääpäivällesi. Eikö olisi aika ikävää, jos joku vetäisee kalsarinsa siihen viereen ?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      76
      979
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      727
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      725
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      42
      691
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      100
      637
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      563
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      42
      539
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      488
    Aihe