Ohimoilta kaljuuntuva

harmillista mutta totta

Olen vähän yli parikymppinen mies. Kärsin ns. miestyyppisestä kaljuuntumista. Hiusrajani alkaa olla aika korkea, sekä ns. mikkihiiret. Olen tähän asti peittänyt ongelman melko hyvin kampauksella ja kovallla hiusten pesulla. Kalju ei minulle sovi. En halua näyttää parikymppisenä keski-ikäiseltä. Asiasta on tulossa minulle ongelma. Olen huomannut, että välttelen sosiaalisia kontakteja, jopa kaveripiirissäni.

Neuvokaa viisaat. Kuvista katselin ja totesin, että sukulaisillani samantyyppistä pientä kaljuuntumista ohimoilla esiintyy, ei kuitenkaan kaljua kenelläkään. Oma rajani on kuitenkin jo samanlainen kuin toisilla vanhoilla päivillä.
Miten kaljuuntuminen etenee?

Mitä vaihtoehtoja minulla on? Korjaisin mielelläni hiusrajaani. Ostin purkin rogainea. Olen käyttänyt sitä noin kuukauden. Purkissa lukee, että annos on kuukaudeksi. Ainetta ei ole kuitenkaan kulunu kuin ehkä puolikas? Käytänkö ainetta väärin?

15

7509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä vaan

      Sinun kannattaisi kyllä käydä lääkärissä tuon asian suhteen ja pyytää sieltä saman tien jotain tehokkaampaa lääkettä, joka on oikein tarkoitettu hiustenlähdön estämiseen. Nuo hiuksille levitettävät aineet taitavat olla vähän humpuukituotteita joista tuskin on koskaan mitään todellista apua. Näillä tehokkailla lääkkeillä tosin saattaa olla joitakin sivuvaikutuksia, mutta joskus on valittava kummasta kärsii mieluummin. Suosittelen kyllä mieluummin kärsimään jostain sivuvaikutuksista kun menettämään hiuksia noin nuorena.

      • Harmillista

        Mitä nämä sivuvaikutukset ovat?
        Paljonko kyseiset tuotteet maksavat verrattuna muihin vaihtoehtoihin.
        Voiko näillä tuotteilla saada hiusrajaansa ollenkaan takaisin esim. ohimoilta?


      • Joojoomieserr
        Harmillista kirjoitti:

        Mitä nämä sivuvaikutukset ovat?
        Paljonko kyseiset tuotteet maksavat verrattuna muihin vaihtoehtoihin.
        Voiko näillä tuotteilla saada hiusrajaansa ollenkaan takaisin esim. ohimoilta?

        Lueppas taaksepäin viestejä. Tulee varmasti vastaan tuhat ja sata samaa kyselyä joissa on vastaukset valmiina kaikkiiiin maailman hiushuoliin..


      • Martti vaikka
        Harmillista kirjoitti:

        Mitä nämä sivuvaikutukset ovat?
        Paljonko kyseiset tuotteet maksavat verrattuna muihin vaihtoehtoihin.
        Voiko näillä tuotteilla saada hiusrajaansa ollenkaan takaisin esim. ohimoilta?

        ...niin syömällä finasteridia hiustenlähtösi ei hidastu ollenkaan, mutta sen sijaan sivuvaikutukset kuten heikko erektio, vetinen sperma, libidon lasku ja rintojen kasvu saat huoleksesi. Nimim. kokemusta on. Mutta mitäpä pienistä, kerranhan tässä eletään! Kyllähän sitä nyt muutaman karvan pelastamiseksi (siis jos hyvin käy) uhraa jo tuollaiset pikkujutut.


      • Kuitenkin
        Martti vaikka kirjoitti:

        ...niin syömällä finasteridia hiustenlähtösi ei hidastu ollenkaan, mutta sen sijaan sivuvaikutukset kuten heikko erektio, vetinen sperma, libidon lasku ja rintojen kasvu saat huoleksesi. Nimim. kokemusta on. Mutta mitäpä pienistä, kerranhan tässä eletään! Kyllähän sitä nyt muutaman karvan pelastamiseksi (siis jos hyvin käy) uhraa jo tuollaiset pikkujutut.

        Kannattaa kuitenkin ehdottomasti mennä tämän vaivan takia lääkärille ja pyytää mahdollisimman tehokkaita lääkkeitä tuon hiustenlähdön hoitamiseen. Nuo vaivat nyt eivät ole mitenkään niin pahoja/vakavia, että niiden vuoksi kannattaisi jättää lääkkeet syömättä ja menettää hiuksiaan. Hiukset ovat kuitenkin tärkein asia miesten ulkonäössä ja joskus sen eteen on tehtävä hieman uhrauksia ja valintoja.


      • Martti vaikka
        Kuitenkin kirjoitti:

        Kannattaa kuitenkin ehdottomasti mennä tämän vaivan takia lääkärille ja pyytää mahdollisimman tehokkaita lääkkeitä tuon hiustenlähdön hoitamiseen. Nuo vaivat nyt eivät ole mitenkään niin pahoja/vakavia, että niiden vuoksi kannattaisi jättää lääkkeet syömättä ja menettää hiuksiaan. Hiukset ovat kuitenkin tärkein asia miesten ulkonäössä ja joskus sen eteen on tehtävä hieman uhrauksia ja valintoja.

        Hiukset ovat tärkein asia naisten ulkonäössä, ei miesten. Hyvät kasvot ovat tärkein asia miesten ulkonäössä.


      • Kuitenkin
        Martti vaikka kirjoitti:

        Hiukset ovat tärkein asia naisten ulkonäössä, ei miesten. Hyvät kasvot ovat tärkein asia miesten ulkonäössä.

        No tämäkin asia on ihan mielipidekysymys, josta riittää monenlaisia mielipiteitä. Itse kyllä pidän hiuksia tärkeimpänä asiana omassa ulkonäössäni, enkä todellakaan olisi valmis niistä koskaan luopumaan. Mieluummin olisin vaikka tuuheatukkainen arpinaama, kun kaljuuntunut siloposki, sillä hyvälaatuiset hiukset vaikuttavat niin paljon miesten ulkonäköön.


      • ulkoiset_paineet
        Kuitenkin kirjoitti:

        No tämäkin asia on ihan mielipidekysymys, josta riittää monenlaisia mielipiteitä. Itse kyllä pidän hiuksia tärkeimpänä asiana omassa ulkonäössäni, enkä todellakaan olisi valmis niistä koskaan luopumaan. Mieluummin olisin vaikka tuuheatukkainen arpinaama, kun kaljuuntunut siloposki, sillä hyvälaatuiset hiukset vaikuttavat niin paljon miesten ulkonäköön.

        Naisena koen, että miehekkyys ei ole hiuksista kiinni. Äärimmäinen hiuksettomuudesta ongelman tekeminen sen sijaan on jo sellaista itseriittoisuutta, jota en jää katsomaan. Mies voi olla nuorekas vielä viisikymppisenäkin, vaikka on menettänyt hiuksia.

        Sitä paitsi olen itse nainen, jolla hiukset eivät ole koskaan olleet tuuheat. En todellakaan kuluta omaisuuksia siihen, että saisin 2000-luvun normien mukaiset hiukset, kun genettiika on pipetillä tarjonnut ominaisuuksia. Seuraavana olisi laitettava silikonit rintoihin ja laihdutettava sikspäkki esiin. Ulkonäkövaatimuksille ei rajoja ole.


    • Professeure Ciis

      Miestyypin kaljuuntuminen tosiaan alkaa ohimoilta ja päälaelta. Se etenee eri ihmisillä eri tavoin, mitään varmaa kaavaa ei ole kuinka ja miten pitkälle se etenee. Joillakin se voi pysähtyä vain ohimon saarekkeisiin ja hieman harventuneeseen päälakeen.

      Mainitsemasi tuote jota olit ostanut 1 kk annoksen, on minoksidiilia. Se oli alunperin verenpainelääke, mutta myöhemmin huomattiin että se kasvattaa hiuksia. Se luo "ympäristön" jossa hius kasvaa muuttamalla päänahan verenkiertoa. Miestyypin kaljuuntumisen varsinaisiin syihin se ei vaikuta.

      Voit hake lekurilta finasteridi-reseptin, mutta finasteridi tehoaa 5-AR entsyymin tyyppiin 2 päänahassa, eli se ei virallisen tiedon mukaan auta ohimolohkoihin, tosin monilla on auttanut niihinkin ainakin jonkun verran. Virallisen tiedon mukaan se auttaa päälaella tapahtuvaan kaljuuntumiseen. Se on miehille tarkoitettu reseptilääke, ja auttaa yleensä kyllä, mutta riskinä on sivuvaikutuksia jotka olikin täällä jo mainittu.

      Ohimoiden ollessa kyseessä oleellista on aika, kuinka nopeasti puutut niiden alueiden kaljuuntumiseen. Ohimoalueet ovat kaikkein vaikempia saada hiuksia takaisin.

      Englanninkielistä tietoa löytyy mm.
      http://www.hairlossinformation.com/hair-loss-in-men/DHT-hair-loss.shtml

      Eli ohimolohkoihin parhaat tällä hetkellä tunnetut estäjät lukeutuvat pitkälti luonnon aineiden puolelle, rasvahapot GLA, ALA, LA ja OA, ja myös sahapalmu-uutteen tunnetaan tehoavan myös 5-AR entsyymin tyyppiin 1 jota on ohimolohkoissa. 5-AR entsyymi synnyttää DHT:a päänahassa joka aiheuttaa kaljuuntumista.

      Tutki netistä luonnon tuotteita tähän tarkoitukseen, niitä joku löytyy jo Suomestakin. Jos haluat säilyttää ohimoiden hiuksia, kannattaa aloittaa heti tekemään jotain.

      • Kuitenkin

        Niin tärkeintä olisi varmasti se että menisi mahdollisimman nopeasti sinne lääkäriin ja aloittaisi sen myötä nopeasti sen lääkehoidon asian parantamiseksi, koska silloin hiustenlähtö on parempi saada kuriin ja hiukset säilytettyä. Liian monet eivät vaan viitsi aloittaa näitä lääkekuureja peläten liikaa näitä lääkkeiden sivuvaikutuksia. Mitä nopeammin menee lääkäriin ja aloittaa lääkekuurin, niin sitä paremmat mahdollisuudet on aina pysäyttää tuo hiustenlähtö varsinkin noin nuorena kun mitä tämän keskustelun aloittanut henkilö kertoi olevansa.


      • Martti vaikka
        Kuitenkin kirjoitti:

        Niin tärkeintä olisi varmasti se että menisi mahdollisimman nopeasti sinne lääkäriin ja aloittaisi sen myötä nopeasti sen lääkehoidon asian parantamiseksi, koska silloin hiustenlähtö on parempi saada kuriin ja hiukset säilytettyä. Liian monet eivät vaan viitsi aloittaa näitä lääkekuureja peläten liikaa näitä lääkkeiden sivuvaikutuksia. Mitä nopeammin menee lääkäriin ja aloittaa lääkekuurin, niin sitä paremmat mahdollisuudet on aina pysäyttää tuo hiustenlähtö varsinkin noin nuorena kun mitä tämän keskustelun aloittanut henkilö kertoi olevansa.

        ...on kuitenkin se, että varmaankin alle puolet miehistä saa uutta kasvua niillä, ja ehkä juuri ja juuri puolet pystyy pysäyttämään hiustenlähtönsä. Nettifoorumit ovat täynnä epäonnisten ihmisten kirjoituksia, kun taas tarinat onnistumisista ovat suhteellisen harvassa.


    • mbnmbmnbmnbmn

      Kyllä totuus on, että todennäköisesti saat heittää ohimohiuksillesi hyvästit. Mitään kovin ihmeellistä "uuskasvustoa" on epärealistista haikailla, vaikka käyttäisit kaikkia tarjolla olevia aineita.

      Paras tapa saada hiuksia ohimoille on käydä siirrättämässä niitä takaraivolta. Tämä toki maksaa rahaa.

    • valceer
      • Voikos geneeristä

        Propeciaa edes olla markkinoilla?


    • Asa_ _

      Jos ohimoiden vetätyminen on tosiaan kova paikka ja haluat estää sitä, itse suosittelen oman kokemukseni perustaalla aloittamaan hoidoksi finasteridin ja Revivogenin. Finaan liittyy kohtalainen mahdollisuus lieviin sivuvaikutuksiin ja pienempi pahempiin, ja se on henkilökohtainen punnitsemiskysymys. Monet sitä silti joka tapauksessa käyttävät. Revivogen taas on älyttömän kallista (toisin kuin finasteridi geneerisinä 5mg valmisteina), mutta jos käytät sitä aktiivisestikin vain ohimoille, niin uskon, että pääset kolmasosakäytöllä normaalista annoksesta. Itse söin finaa monta vuotta ja lisäksi käytin rogainetyyppisiä minoksidiilivalmisteita - hiustenlähtö käytännössä pysähtyi, mutta menetetyillä ohimonalueilla ei tapahtunut mitään. Vasta sittemmin kun on otin Revivogenin käyttöön ja käytin sitä tosi tunnollisesti kuukausia edellisten lisäksi, ohimoillani alkoi havaita uudiskasvua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10192
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2944
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      204
      2769
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1566
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe