Auttakaa, tekee hulluksi kun pitää potkia ja rimpuilla joka ilta sänkyyn mennessä...!! :(
Levottomat jalat vaivaavat
5
432
Vastaukset
- tääl kans
sama ongelma, jalat hakee vaa kylmää paikkaa koko ajan.. ikkunaakaa viittis pitää auki ku hyönteiset puree..
- ap.
heippa! itse otan magnesium tabujakin joka ilta ja silti saan kramppeja, molempiin jalkoihin iski aamu varhaisella taas joten suorastaan kammoan mennä petiin vääntelehtimään ja "kitumaan" ;) raskaus on muuten niin ihanaa aikaa muttakun hitto ei voi villasukkia eikä säärystimiä/lentosukkia tms käyttää kun tulee niin sairaan kuuma.... ja riehun vaan ja heittelehdin unen toivossa! aaarrrgghhhh!!
- levoton koipeliini
ap. kirjoitti:
heippa! itse otan magnesium tabujakin joka ilta ja silti saan kramppeja, molempiin jalkoihin iski aamu varhaisella taas joten suorastaan kammoan mennä petiin vääntelehtimään ja "kitumaan" ;) raskaus on muuten niin ihanaa aikaa muttakun hitto ei voi villasukkia eikä säärystimiä/lentosukkia tms käyttää kun tulee niin sairaan kuuma.... ja riehun vaan ja heittelehdin unen toivossa! aaarrrgghhhh!!
Minullakin on usein levottomat jalat, ollut jo ennen raskaaksi tuloa. Sain kerran reumaa sairastavalta ystävältäni vinkin kokeilla ns vaihtokylpyä ja se usein auttaa. Eli otat kaksi ämpäriä joista toisen täytät kuumalla vedellä (ihon pitää se kuitenkin kestää) ja toiseen kylmää vettä, sitten upotat jalkasi ensin kylmään veteen hetkeksi ja sitten vaihdat koivet kuumaan veteen, toistat tätä esim 6 tai 7 kertaa, aina aloitetaan ja lopeteaan kylmään veteen. Itse teen välillä suihkulla tuon saman kun en jaksa ämpäreitä kaivella, suihkulla vaan välillä lipsahtaa vesi pikkuisen liian kuumalle ja se kirpaisee mutta auttaa silti.
Toiseksi joskus otan särkylääkkeen illalla jos jalat vaivaavat erityisen paljon, nyt raskaana ollessa tietenkin panadolia. Kylmä kääre auttaa myös. - vissin
levoton koipeliini kirjoitti:
Minullakin on usein levottomat jalat, ollut jo ennen raskaaksi tuloa. Sain kerran reumaa sairastavalta ystävältäni vinkin kokeilla ns vaihtokylpyä ja se usein auttaa. Eli otat kaksi ämpäriä joista toisen täytät kuumalla vedellä (ihon pitää se kuitenkin kestää) ja toiseen kylmää vettä, sitten upotat jalkasi ensin kylmään veteen hetkeksi ja sitten vaihdat koivet kuumaan veteen, toistat tätä esim 6 tai 7 kertaa, aina aloitetaan ja lopeteaan kylmään veteen. Itse teen välillä suihkulla tuon saman kun en jaksa ämpäreitä kaivella, suihkulla vaan välillä lipsahtaa vesi pikkuisen liian kuumalle ja se kirpaisee mutta auttaa silti.
Toiseksi joskus otan särkylääkkeen illalla jos jalat vaivaavat erityisen paljon, nyt raskaana ollessa tietenkin panadolia. Kylmä kääre auttaa myös.kyse,tai siis puutteesta/imeytymis häiriöstä, tabletit pitäs ottaa hyvisä ajoin ennen nukkumaan menoa sillä siihen että kama on siellä lihaksissa menee pari tuntia.itse olen kättänyt rennietä kaikissa raskauksissani(3kpl)ja hyvin on toiminut ja kun vielä pistää korokkeen jaloille niin varmasti saa unta...
- sitä voi
vissin kirjoitti:
kyse,tai siis puutteesta/imeytymis häiriöstä, tabletit pitäs ottaa hyvisä ajoin ennen nukkumaan menoa sillä siihen että kama on siellä lihaksissa menee pari tuntia.itse olen kättänyt rennietä kaikissa raskauksissani(3kpl)ja hyvin on toiminut ja kun vielä pistää korokkeen jaloille niin varmasti saa unta...
Mangnesuimin vaikutusta levottomiin jalkoihin ei ole voitu todeta kokeilla.
Itse syön vitamiineja, joissa magnesiumlisä, ja silti vain sätki jalat kolmisen viikkoa alkuraskaudessa. Minulta tarkistettiin myös hemoglobiini, oli 130, sekä ferritiini eli elimistön rautavarasto, ja sekin oli yläkantissa. Lisäksi katsottiin suolatasapaino kaliumin-, natriumin- ja magnesiumin osalta ja niissäkin kaikki arvot olivat kohdillaan.
Raskaanaoleville vain levottomat jalat saattaa tulla hormonimuutosten vuoksi.
Itsellä auttoi vartin juoksulenkki illalla ennen nukkumaan menoa, lämmin suihku ja kylmägeeli. Mikään muu ei.
Onneksi loppui sit enkä tosiaan toivo takaisin sitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?972008- 981468
- 1121177
- 761067
- 1211062
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57903- 51867
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58836- 36812
- 33723