Yritin tehdä useamman käyttäjän pääsyä palvelimelleni, mutta jostain syystä tuo autentikointi ei nyt toimi. Tein .htgroup-tiedoston, lisäsin .htpasswd-tiedostoon uuden käyttäjän tunnarit sekä tein vielä uudelle käyttäjälle oman .htacces-tiedoston. Itse olen pääkäyttäjä ja minun pitää nähdä kaikki hakemistot. Toisen käyttäjän pitäisi nähdä vaan yksi hakemisto.
Juurihakemistossa on .htacces, .htgroup sekä .htpasswd -tiedostot. Toisen käyttäjän .htacces-tiedosto on siinä hakemistossa, jonka hänen pitäisi nähdä. Muita ei pitäisi näkyä tälle käyttäjälle. Kuitenkin käy niin, että tämä toinen käyttäjä näkeekin kaikki muut hakemistot, mutta ei sitä jonka pitäisi nähdä. Mikäs nyt on mennyt pieleen?
.htacces sisältö:
AuthUserFile /juuri_hakemisto/.htpasswd
AuthGroupFile /juuri_hakemisto/.htgroup
AuthName "Sign in"
AuthType Basic
require main_user
.htgroup sisältö:
main_user:matti
others:matti kalle
toisen käyttäjän (kalle) .htacces sisältö
AuthGroupFile /juuri_hakemisto/.htgroup
AuthName "Sign in"
AuthType Basic
require others
.htacces ja useampi käyttäjä
rode
2
470
Vastaukset
- keksa
AuthName "kalle"
AuthType Basic
require valid-user- rode
Sorry mutta ei vaikutusta. Jos siis tarkoitit, että tuo .htacces -tiedosto kopioidaan hakemistoon, jonka "kallen" pitäisi ainoastaan nähdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917455- 373967
- 453510
- 2352793
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402652- 432465
- 1322391
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292279Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202218- 451962