Yritin tehdä useamman käyttäjän pääsyä palvelimelleni, mutta jostain syystä tuo autentikointi ei nyt toimi. Tein .htgroup-tiedoston, lisäsin .htpasswd-tiedostoon uuden käyttäjän tunnarit sekä tein vielä uudelle käyttäjälle oman .htacces-tiedoston. Itse olen pääkäyttäjä ja minun pitää nähdä kaikki hakemistot. Toisen käyttäjän pitäisi nähdä vaan yksi hakemisto.
Juurihakemistossa on .htacces, .htgroup sekä .htpasswd -tiedostot. Toisen käyttäjän .htacces-tiedosto on siinä hakemistossa, jonka hänen pitäisi nähdä. Muita ei pitäisi näkyä tälle käyttäjälle. Kuitenkin käy niin, että tämä toinen käyttäjä näkeekin kaikki muut hakemistot, mutta ei sitä jonka pitäisi nähdä. Mikäs nyt on mennyt pieleen?
.htacces sisältö:
AuthUserFile /juuri_hakemisto/.htpasswd
AuthGroupFile /juuri_hakemisto/.htgroup
AuthName "Sign in"
AuthType Basic
require main_user
.htgroup sisältö:
main_user:matti
others:matti kalle
toisen käyttäjän (kalle) .htacces sisältö
AuthGroupFile /juuri_hakemisto/.htgroup
AuthName "Sign in"
AuthType Basic
require others
.htacces ja useampi käyttäjä
rode
2
484
Vastaukset
- keksa
AuthName "kalle"
AuthType Basic
require valid-user- rode
Sorry mutta ei vaikutusta. Jos siis tarkoitit, että tuo .htacces -tiedosto kopioidaan hakemistoon, jonka "kallen" pitäisi ainoastaan nähdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2649922K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1945654Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1645234PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *754881Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot12475- 2122449
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.122279Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell3532015- 211695
- 901617