10/89 haulikot

Oblied

Mitä eri merkkisiä haulikoita saa Suomesta kaliberissa 10/89 ? Maahatuojat ois myös kiva tietää.

18

4321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oblied

      Omistan jo Marlin 45/70 kiväärin ja on tarpeeksi miehekäs kivääriksi mutta miehekäs haulikko vielä puuttuu: :D

    • Hankinta!

      Jos ei 12/76 riitä niin ei se kuole tuollakaan!

      Googleta aseliikkeet jos on pakko saada.

      • Äläs nyt heti ala maanrakoon polkemaan.

        Kettu- ja hanhimiehille no.1!

        Kyttääjien sohlo.


        Itse ostaisin 1-piippuisen NEFfin jos sitä vielä saisi entisaikojen piippumitoilla. Nykyään näyttää olevan vain 28" ja 32" Asetalossa.


    • Oblied

      Olen harkinnu vakavasti tuommoista Browning BPS Stalkeria mutta hinta on köyhälle ihan kuhtuullinen. Saakohan mitään muuta pumppuhaulikkoa tässä kaliberissa?

    • Oblied

      käyttäsin sitä asetta vesilintujen kuten telkkien, jotka on pirun sitkashenkisiä ja jäniksien, jotka pakkasella myöskin tahtovat vaatia useamman 12/76 ammuksen, metsästykseen. Viime talvenakin ammuin kohtitulevaa isoa jänistä 4 kertaa tuolla 12/76 ja varmasti osuvat, mutta ei kuollu ennenkuin löin lopuksi halolla päähän. Tuo Nef ei oikein tule kysymykseen, koska välillä joutuu paikkaamaan nopeasti toisella laukauksella.

      • PaavIV

        kummallisia jäniksiä sielläpäin jos täällä rusakot kyllä tippuvat ihan 12/70 kudeillakin..


    • Oblied

      Kyllä sitä sai itsekkin ihmetellä... Tarkemmin tutkittuani jänikseltä oli jokainen raaja ainakin osittain poikki ja korvatkin reijillä mutta sisulla se eteenpäin juoksi. :D

    • Oblied

      olla "metsämiehet" paistamassa mökillä hirvimakkaraa ja juomassa kaljaa kun ei oikein vastauksia heru. :D No onpa tässä kyllä syksyyn aikaa...

    • morjestvaan

      Kymppi kaliiperisella ei tartte lisätä, jos on perän takana kaikki kunnossa.

      • Mr.Browning

        Rekyylikammoisten propagandaa. Miehet ampuu isoilla pyssyillä, hernekepit hernepyssyillä.


      • tikullasilmään
        Mr.Browning kirjoitti:

        Rekyylikammoisten propagandaa. Miehet ampuu isoilla pyssyillä, hernekepit hernepyssyillä.

        Vastasit viisi vuotta vanhaan keskusteluun. Oletko isopyssyinen mies, mutta auttamattoman hidas?


      • KyrvallaPerseeseen
        tikullasilmään kirjoitti:

        Vastasit viisi vuotta vanhaan keskusteluun. Oletko isopyssyinen mies, mutta auttamattoman hidas?

        Lopeta nyt noiden aikaleimojen vahtaaminen... Sama kai se, vaikka olisi 10 vuotta vanha, koska aihe edelleen ajankohtainen


    • 89gamo

      MOI!

      vanha topici,
      Mutta 80-luvulla 10/89 oli muotia, silloiset ostajat on varmaan kaliipperiin tyytyväisiä, kun käytettynä ei näytä 10/89 liikkuvan...

      Menneenä syksynä selailin nettimyyjien sivuja, katsellen kuka möisi uutena, ei selevinny,
      olisiko vinkkiä keltä myyjältä kysyä 10/89 ?

      • omaase

        Kerroppa, koska sai Suomessa alkaa metsästää ko cal? Ei ainakaa -80 luvulla.


    • läskimaha

      Itse ostin ihan intersportista Browning 10/89 pumpun.

    • fds

      12/89 on syönyt pois markkinoilta, myös jenkeissä.

    • Alkastippumaan

      Sais olla vieläkin isompi kaliiperi kun tuo 12/89!
      Viime syksynä ammuin kans telkkää 5 kertaa veteen ja vielä sukelsi ja teettää ammuin puun latvaan ja eikun lähti lentoon, sitten ammuin oksassaa olevaa kaljatölkkiä varmaan vaan kahdestakymmenestä metristä eikä siihen tullut kuin kolme reikää! Ostan ensi syksyksi 12/89 pumppurin ja laitan siihen jatkomakasiinin!!

      • Latailija

        Oisko syy valtavat haulit, liian tiukka-, väljä supistus, vaiko muutenvain sopimaton patruuna aseeseen. Jotkin paukut, toimii jossain aseessa, mutta eivät toisessa. Supistuksilla iso vaikutus asiaan. Siksi mets.patruunat pitää aina testata.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3420
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2902
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2770
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2678
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2584
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2385
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      230
      1935
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1807
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1713
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      153
      1562
    Aihe