Bepanthenista allerginen

reaktio!

Onko muut saaneet Bepanthenista allergisen ihoreaktion? 1kk vanhan tyttömme pepun iho punoittaa ja on turvonnut rasvausalueelta eli selkeä allerginen reaktio!

8

5234

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmeessä..

käytät tuollaista voidetta. Voidetta käytetään vain jos ihoon tulee ongelmia muuten riittää hyvin vesipesu ihan pelkästään. Jos tällä tavalla tulee ongelmia aletaan sitten vasta rasvaamaan yms mutta ei millään tuon tyyppisellä mikä tarkoitettu rikkinäiselle iholle.

2 lasta enkä kumpaakaan koskaan rasvannut...

• Samaa mieltä.

En ymmärrä tätä nykyistä rasvaamisvimmaa!
        Äidin tuntuu saippuoivan ja sivelevän tuota Bepanthenia yms. muita rasvoja ihan olan takaa lapsiinsa.
        Sitten ihmetellään oireita tai/ja kuivuutta, kun yritetään ollan ilman.

Kai se ihon normaali tasapaino järkkyy, kun oman rasvan tuotanto lopetetaan ihan alkuunsa.

Ap'lle:
        Pese kaikki rasva pois, anna ilmakylpyjä ja tarvittaessa soita neuvolaan.

Äläkä nyt enää laita sitä lääkevoidetta.

• alkuperäinen kirj.
        Samaa mieltä. kirjoitti:

En ymmärrä tätä nykyistä rasvaamisvimmaa!
        Äidin tuntuu saippuoivan ja sivelevän tuota Bepanthenia yms. muita rasvoja ihan olan takaa lapsiinsa.
        Sitten ihmetellään oireita tai/ja kuivuutta, kun yritetään ollan ilman.

Kai se ihon normaali tasapaino järkkyy, kun oman rasvan tuotanto lopetetaan ihan alkuunsa.

Ap'lle:
        Pese kaikki rasva pois, anna ilmakylpyjä ja tarvittaessa soita neuvolaan.

Äläkä nyt enää laita sitä lääkevoidetta.

Miksi ihmeessä vastaatte tuolla tavalla hyökkäävästi? Minulla oli ihan kunnon syy laittaa rasvaa vauvan peppuun. Vauvalla on vaippaihottumaa ja neuvolassa suosittelivat Bepanthenia. Vauvalla tulee jatkuvasti pieni määrä kakkia eli ns. tuhrii ja siitä syystä on päässyt syntymään vaippaihottuma vaikka vaihdan vaipan usein. Bepanthen ei ole lääkerasva, vaan antaa vain suojan iholle. Koska iho oli rikki, niin neuvolatäti suositteli paksua rasvaa ja juuri sitä Bepanthenia.

Selvitin, että Bepanthenissa on lanolinia (mainittu eri nimellä, adeps lanae tms.) jolle itse olen allerginen. Ja näköjään vauva myös!
        Olen saanut ihon rauhoittumaan hydrocortisonilla. Tähän kommentti edellisille: hydrocortisonia SAA laittaa vauvan peppuun :)

• ikoå

meilläkin pelkästään talkki käytössä!ja useita vesipesuja. jos peppu punoittaa niin sipasen ehkä sinkkirasvaa, thats it

• Saara 30
        alkuperäinen kirj. kirjoitti:

Miksi ihmeessä vastaatte tuolla tavalla hyökkäävästi? Minulla oli ihan kunnon syy laittaa rasvaa vauvan peppuun. Vauvalla on vaippaihottumaa ja neuvolassa suosittelivat Bepanthenia. Vauvalla tulee jatkuvasti pieni määrä kakkia eli ns. tuhrii ja siitä syystä on päässyt syntymään vaippaihottuma vaikka vaihdan vaipan usein. Bepanthen ei ole lääkerasva, vaan antaa vain suojan iholle. Koska iho oli rikki, niin neuvolatäti suositteli paksua rasvaa ja juuri sitä Bepanthenia.

Selvitin, että Bepanthenissa on lanolinia (mainittu eri nimellä, adeps lanae tms.) jolle itse olen allerginen. Ja näköjään vauva myös!
        Olen saanut ihon rauhoittumaan hydrocortisonilla. Tähän kommentti edellisille: hydrocortisonia SAA laittaa vauvan peppuun :)

Nyt kun olet saanut ihon paranemaan, kannattaa kokeilla Natusanin sinkkivoidetta suojaksi. En tosin tiedä onko siinä lanoliinia. Voidetta saa ihan tavallisesta kaupasta. Meillä toimii tosi hyvin. Laitan aina voidetta yöksi, kun peppu punoittaa ja aamulla peppu on ok.

• alkuperäinen kirj.
        ikoå kirjoitti:

meilläkin pelkästään talkki käytössä!ja useita vesipesuja. jos peppu punoittaa niin sipasen ehkä sinkkirasvaa, thats it

Kiitos viesteistä!

Sinkkivoiteesta ei ollut apua ja talkki pahensi oireita. Myös näitä siis suositeltiin nvlassa. Vaippamerkkiä ja kosteuspyyhemerkkiä vaihdoin myös ja jätin jo päiviä sitten kosteuspyyhkeet lopulta pois.

Ilmakylpyjä olen antanut jotka olleet hyväksi. Vesipesua varovaista pumpulivesipesua (ei siis juoksevan veden alla pesua) olen harrastanut. Vesipesu nimittäin kirvelee. Toivotaan, että paranee pian kokonaan!

• Marianni

Mun esikoisen iholle Bepanthen ei sopinut ollenkaan, alkoi punottamaan, mutta ei turvonnut. En silloin miettinyt oliko allergiaa vai ei, ajattelin vain että se oli liian paksu ja hautova voide. Myöhemminkin on tullut joistain rasvoista oireita, täytyypä alkaa seuraamaan onko tuo lanoli niissä yhteinen tekijä...
      Meillä rikkinäiseen ihoon auttoi parhaiten talkki tai perunajauho ja punoittavaan vaippaihottumaan taas sinkkivoide.

• Pikku-Kääpä

sä vauvaa.. siis tuli vaan mieleen että kun peppu kerran punottaa. Jospa sun ruokavaliossa on jotain mikä vauvan takapuolta ärsyttää..? Tosin itellä tuosta pikkuvauva-ajasta jonku verran aikaa että en ihan muista kaikkea. Mut meillä meni silleen että kun imetin ni pojalla oli takapuoli yleensä niin hyvässä kunnossa ettei rasvailla tarvinnut. Sit alko tulee kiinteet kehiin ja imetyksenki aikana jo huomasin että jotku mun syömät ruoka-aineet punotutti takapuolta.Eli pepun punoitus johtu allergioista. (läpäläpä, ei liity alkuperäiseen kysymykseen..)

Mut itelle ei toi Bepanthen kans sovi just sen lanoliinin takia, alkaa kutiamaan iho vaan entistä enemmän.

Meijän pojalle taas se sopii, sinkkivoide taas ei ollenkaan.Punoitukseen tosiaan meillä ilmakylvyt parasta lääkettä. Ja emmä tiiä, ehkä sit Aqualan L voidetta vois sipasta pikkusen vaikka sit ku oot korttarilla saanu parempaan kuntoon,se muodostaa kalvon iholle joka suojaa pikkusen vedeltä ja sit vauvat tunnetusti kakkaa paljon ni vois suojata sit ihan siltäki kun kakka ärsyttää takapuolta.

Ja kummia vastauksia olit saanu kyllä alkuun.. Pöh.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2592
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      63
      2478
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2300
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      34
      1559
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1552
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1452
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1250
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1206
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    Aihe