Miten menestyneeksi kirjailijaksi voisi tulla?
Mistä pitäisi kirjoittaa ja miten?
Kuinka hyvä pitää olla kirjoittamaan, jotta voisi onnistua kirjailijana.
Kiitollinen jokaisesta vihjeestä.
Miten onnistua kirjailijana?
15
1515
Vastaukset
- -d-
"Miten menestyneeksi kirjailijaksi voisi tulla?
Mistä pitäisi kirjoittaa ja miten?"
Teet niinkuin suurin osa suomalaisista nykykirjailijoista, pidät suurta älämölöä itsestäsi, kirjoitat pari häläpälä yhdentekevää kirjaa, olet scenessä sen 5-10 vuotta, sitten senjälkeen ihan sama mitä kirjoitat, se tulee menestymään, olethan jo tunnettu kirjailija.- Olivia
Eikö tarvitse oikeesti osata kirjoittaakaan hyvin.
Miten tuota älämölöä voi pitää itsestään, jotta kaikki huomaisivat?
- Kreivi Dracula
Parahin Olivia. Katsoin parhaaksi asettua näppikseni ääreen ja veivata Sinulle tämän lyhyen mutta ytimekkään preivin.(itselläni kun on hiukan kiireitä, ei suinkaan kirjan kirjoittamisen parissa, vaan kirjan metsästämisen parissa..)
Ja tästä se lähtee:
1. Kunnioita itseäsi!
Älä missään tapauksessa myy nahkaasi halvalla ja kirjoita puuta heinää muutaman vesiperän kera, vaan kirjoita niin, että tiedät antaneesi kaikkesi ja jos sekään ei riitä, tunnusta tapahtunut itsellesi nöyrästi, ja yritä uudelleen.
2. Älä pidä älämölöä itsestäsi.
Todellinen kirjailija on nöyrä, vaatimaton ja pysyy, jos mahdollista, visusti poissa julkisuudesta.
3. Lue paljon.
Lue niin paljon kuin Sinua vain innostaa/kiinnostaa. Ja vielä enemmänkin! Eri kirjailijoiden tekstien lukeminen kehittää Sinua itseäsi, sisimmässäsi piileviä kirjailijan vaistoja sekä taitoja.
4. Kirjoittaminen EI OLE helppoa(paitsi luonnonlahjakkuuksille)
Ole valmis pistämään itsesi likoon nahkoinesi..ja..hmm..karvoinesi.. sillä ilman työtä, vaivannäköä ja ankaraa ahkerointia, ei synny mitään kelvollista.
5. Ole terveen itsekriittinen.
Älä hauku itseäsi lyttyyn jos pidät työtäsi ja onnistumisen tasoasi surkeana ja kurjana. Opi ymmärtämään ja tiedostamaan virheesi, mutta suhtaudu niihin terveellä tavalla.
Kun havaitset, että kirjoittamasi ei ole sellaista kuin sen pitää, myönnä asia itsellesi, ja kirjoita uusiksi. Niin kauan, että todella olet tyytyväinen.
6. Kirjoittaessasi varaa aina itsellesi aikaa ja rauhaa. Ulkopuoliset häiriötekijät(näihin kuuluu sitten myös kännykkä...)ja kireä aikataulu estävät Sinua saavuttamasta parasta mahdollista lopputulosta.
7. Anna ajatuksesi lentää.
Anna mielikuvituksellesi vapaus lentää miten se tahtoo. Älä pakota, älä kahlitse sitä. Kirjoita harjoitusvaiheessa vaikka miten älyttömiä tekstejä tahansa, lyhyitä ja pitkiä, pääasia että kirjoitat.
Jonain kertana sitten, havaitsetkin kirjoittavasi täysin tosissasi tulevaa (ja ehkä julkaistavaa) kirjaasi!
8. Älä kirjoita...
..Rahan takia, maineen takia, tms. syiden takia.
Kirjoita, koska haluat tehdä niin, kirjoita koska sisimmässäsi palaa kirjoittamisen intohimon liekki. Kirjoita kirjoittamisen ilosta - ja tulet ravituksi...
9. Kun kirjoitat parhaasi mukaan, pyri aina eläytymään kulloiseenkin tarinasi tapahtumaan, sen aikaan ja paikkaan ja ihmisiin ja vaikka eläimiin.
Kuvaile taustoja, esineitä, asioita, ääniä, valoja, varjoja.., siis kaikkea sitä, mikä muutenkin on niin kiinteä osa arkipäiväämme.
10. Nyt sitten vain kirjoittamaan!! :)
Terveisin, Kreivi D.
Ps.
Minä, kun kerran olen vampyyri, en varsinaisesti ole mikään kirjailija. Siksi kehoitankin Sinua hankkimaan vielä enemmän tietoa siitä, miten tullaan kirjailijaksi.., mutta.., luulen että nämä vinkit kuitenkin auttavat Sinua...
Ja nyt...*puff*
*Dracula katoaa kuvasta*- Olivia
TUhat kiitosta hienosta ja viisaasta kirjeestäsi.
Olen itsekin ajatellut vähän tuohon suuntaan.
Ei ole helppoa tulla kirjailijaksi, mutta en pysty olemaan kirjoittamattakaan.
Metsästätkö todella hyviä kirjoittajia ja kirjoja?
Jos metsästät niin voisin sinulle kirjoittaa ihan mailiinkin.
Niin katsottais olisitko kiinnotunut jostakin mitä tuotan? - Kreivi Dracula
Olivia kirjoitti:
TUhat kiitosta hienosta ja viisaasta kirjeestäsi.
Olen itsekin ajatellut vähän tuohon suuntaan.
Ei ole helppoa tulla kirjailijaksi, mutta en pysty olemaan kirjoittamattakaan.
Metsästätkö todella hyviä kirjoittajia ja kirjoja?
Jos metsästät niin voisin sinulle kirjoittaa ihan mailiinkin.
Niin katsottais olisitko kiinnotunut jostakin mitä tuotan?Parahin Olivia.
Kiitoksia vain palautteestasi.
Tuo kirjanmetsästys tarkoitti kohdallani paremminkin valmiiden mutta harvinaisten kirjojen metsästystä.
En ole minkään tason editori, kustantaja, julkaisija, headhunter tai mitään muutakaan sellaista.
Olen vain yksinäinen Kreivi, jonka ainoa lohtu on kulloinenkin breivi, jonka joko kirjoitan tahikka saan.
Mutta, tottakai, jos niin haluat, voit aina ottaa yhteyttä minuun, sillä a)kyllähän minua kiinnostaa se, mitä ja miten kirjoitat ja b)ehkä voin kuitenkin jopa joissain kysymyksissä ja ongelmatilanteissa Sinua jelppiä.
Joten, tässä on sähköpostiosoit.., hetkinen..*tiirailee*..anteeksi, vielä hetki..*etsiskelee*
Tuota, nyt minulle on käynyt niin hassusti, että olen hukannut sähköpostiosoitteeni..
Joten, Olivia, jos löydät osoitteeni jostain(olen varma että se on jossain tässä ihan lähellä..), niin viitsitkö ystävällisesti ilmoittaa siitä minulle..löytämääsi osoitteeseen tottakai.. ;)
T; Kreivi D. - yökyöpeli
Kreivi Dracula kirjoitti:
Parahin Olivia.
Tuo kirjanmetsästys tarkoitti kohdallani paremminkin valmiiden mutta harvinaisten kirjojen metsästystä.
En ole minkään tason editori, kustantaja, julkaisija, headhunter tai mitään muutakaan sellaista.
Olen vain yksinäinen Kreivi, jonka ainoa lohtu on kulloinenkin breivi, jonka joko kirjoitan tahikka saan.
Mutta, tottakai, jos niin haluat, voit aina ottaa yhteyttä minuun, sillä a)kyllähän minua kiinnostaa se, mitä ja miten kirjoitat ja b)ehkä voin kuitenkin jopa joissain kysymyksissä ja ongelmatilanteissa Sinua jelppiä.
Joten, tässä on sähköpostiosoit.., hetkinen..*tiirailee*..anteeksi, vielä hetki..*etsiskelee*
Tuota, nyt minulle on käynyt niin hassusti, että olen hukannut sähköpostiosoitteeni..
Joten, Olivia, jos löydät osoitteeni jostain(olen varma että se on jossain tässä ihan lähellä..), niin viitsitkö ystävällisesti ilmoittaa siitä minulle..löytämääsi osoitteeseen tottakai.. ;)
T; Kreivi D.Mutta kuinkas pieni Olivia uskaltaisi sinuun ottaa yhteyttä kun nimesi on noin pelottava?
- Olivia
Parahin Olivia.
T; Kreivi D.Minä olen vain pieni viaton kirjoittaja-tyttönen.
- Kreivi Dracula
Olivia kirjoitti:
Minä olen vain pieni viaton kirjoittaja-tyttönen.
Parahin Olivia.. :)
Vaikka olenkin vanha ja paatunut vampyyri, olen myös Kreivi ja Herrasmies.
En milloinkaan hennoisi tehdä Sinulle mitään sellaista kuin että..että..purisin Sinua.
Että upottaisin neulanterävät kulmahampaani pehmeään neidonkaulaasi..ei..ei ikinä..pois se minusta! ;)
Voit siis luottaa minuun..
Nyt ja jatkossa..
Sallitko siis että..*ojentaa kätensä*..käymme eteenpäin..?
-D- - varoittaja
Parahin Olivia.. :)
Vaikka olenkin vanha ja paatunut vampyyri, olen myös Kreivi ja Herrasmies.
En milloinkaan hennoisi tehdä Sinulle mitään sellaista kuin että..että..purisin Sinua.
Että upottaisin neulanterävät kulmahampaani pehmeään neidonkaulaasi..ei..ei ikinä..pois se minusta! ;)
Voit siis luottaa minuun..
Nyt ja jatkossa..
Sallitko siis että..*ojentaa kätensä*..käymme eteenpäin..?
-D-Et kait hyvä Olivia vain luota tuohon kreiviin, vaikuttaa hieman liian nautiskellen kertovan tuosta hampaitten iskemisestä sinun kaulaasi.
- walrus
Tarkoitat varmaan taloudellisesti. Voin sanoa, ettei mitään toivoa... Paremmat mahdollisuudet sinulla on eduskuntaan.
Mutta sikäli, kuin ymmärrän, kirjoittamisessa ei olekaan kyse siitä, vaan luomisen riemusta. Jo tuon kysyminen lähes sulkee pois kaikki mahdollisuudet onnistua... Taiteesta tulee valtavan teennäistä, jos sitä tekee rahan takia.
Kyllä sen täytyy tulla sydämestä.
Ei siis todellakaan voi luottaa siihen, että silä saisi esimerkiksi toimeentulon.- Ihmettelijä
Miksei kirjailijan ammattia pidetä ammattina?
Mikä on kirjailija?
- anna
Oikea kirjailija ei koskaan kutsu itseään kirjailijaksi. Oikea kirjailija ei myöskään koskaan myönnä kirjoittavansa, sillä kukaan ei tahdo Runoilijoita peräänsä.
- markiisitar
ei tahdo runoilijoita peräänsä...jaahah...
onnea vaan olivialle..enpä keksi mitään lisättävää
eiköhän tuo arvon kreivi kaiken kertonutkin jo..
onkin varmaan aika herrasmies ;) - Satu
markiisitar kirjoitti:
ei tahdo runoilijoita peräänsä...jaahah...
onnea vaan olivialle..enpä keksi mitään lisättävää
eiköhän tuo arvon kreivi kaiken kertonutkin jo..
onkin varmaan aika herrasmies ;)Ei tainnut kreivi muistaa mainita yhtä asiaa:
Kirjoita paljon, joka päivä. Ihan mitä tahansa ettei vain iske ns. valkoisen paperin kammo.
Sillä ei ole väliä mitä kirjoitat, oli se sitten päiväkirja, tajunnanvirtaa tai vaikka ostoslista runon muotoon, kunhan vain kirjoitat...
Sitkeyttä ja onnea!! :) - Olivia
Satu kirjoitti:
Ei tainnut kreivi muistaa mainita yhtä asiaa:
Kirjoita paljon, joka päivä. Ihan mitä tahansa ettei vain iske ns. valkoisen paperin kammo.
Sillä ei ole väliä mitä kirjoitat, oli se sitten päiväkirja, tajunnanvirtaa tai vaikka ostoslista runon muotoon, kunhan vain kirjoitat...
Sitkeyttä ja onnea!! :)Nettiin kirjoittaminenkin käy, vai mitä?
Tosin täällä on aivan liian hauskaa, niin ettei aikaa tahdo jäädäkään sitten juuri muuhun kirjoittamiseen.
No toivottavasti minusta tulee kirjailija, ainakin kirjoittaja on tullut jo.
Jokainen joka saa yhdenkään kirjan valmiiksi on Nobelin palkinnon arvoinen, koska kirjan kirjoittaminen vaatii niin paljon itsekuria ja sitkeyttä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?516600- 705601
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki1034908Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t273635- 2053201
- 413025
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/242944mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132829- 1561661
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3461610