Etsiskelen 10-vuotiaalle ystävälleni (tyttö) sopivia velho-/noita-/kummituskirjoja. Hänen lempikirjojaan ovat Harry Potterit. Olisin erittäin onnellinen jos voisit vinkata joitain sellaisia kirjoja joita olet itse lukenut ja joista hän saattaisi pitää.
Löysin jo Eva Ibbotsonin kirjat, niistä hän saattaisi pitää vaikka ovatkin mielestäni hieman huonosti suomennettuja ja jotkut vähän liian "opettavaisia" paikoitellen.
En kaipaa kommentteja "pistä hakusanaksi noita" vaan omia mielipiteitäsi mahdollisesti sopivista kirjoista. KIITOS etukäteen ja toivottavasti tästä on hyötyä muillekin!
velhokirjoja 10v:lle?
2
362
Vastaukset 2
- Kreivi Dracula
Sellaisen muistan menneisyydessäni lukeneeni. Ja monasti sittenkin. Kirjoittajaa en millään muista, näin vanhemmiten kun on tuo muisti kovin haperoksi käynyt. Mutta hieno kirja se oli. Sen muistan. Ja sitten on Richard Carpenterin Kaksnoukka kirjat(luulen että vain kaksi suomennettu). Hurrrrjan hyviä molemmat. Ja nämä ovat sitten nykypäivänkin mittasuhteissa hyvin kilttejä "velhokirjoja". Suosittelen lämpimästi.
Ja vielä, hienoa(joskaan ei ihan puhdasta velhosellaista)fantasiaa tarjoilee David Eddings. Suosittelen kokeilemaan. Ja huomio, vaikka olenkin Kreivi, vieläpä Dracula, niin voin vakuuttaa Kreivin kunniasanalla, että edellä mainitut teokset eivät sisällä mitään sellaista materiaalia, että siitä lapsille paha olo tulisi, vaan ovat hienosti kirjoitettuja fantasia kirjoja. Ja nyt, näke*puff*miin...- taikakirja
Kivoja kirjoja joita olen itse lukenut:
velhonuoret-kirjasarjassa on tosi kivat kirjat, kolme osaa... en muista muitten nimiä, mut kerron jos muistan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän531067Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll221050Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl514838- 50824
- 46735
- 37659
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30616Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE181605Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan61596Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37560