Eli ollaan ostamassa kyseistä venettä. Kaikki kokemukset ovat tervetulleita. Hyvät ja huonot puolet. Koneena on 20hv suzuki. Onko liian pieni kone että jaksaako nostaa kunnolla enää liukuun? Vene ei ainakaan näyttänyt kovin tilavalta että miten mahtuuko 4henkeä miten hyvin? Mitä kannattaisi maksaa kyseisestä paketista jos vene on 88vm ja kone 94vm???
Terhi 400bs
5
3655
Vastaukset
- Matias.
Tuota venettä on valmistettu vuosina 1974-1979.
Kannattaa tarkastaa vuosimalli - ei uskoa myyjän puheisiin....;)
http://www.terhi.fi/service.cntum?pageId=115831
Ei kulje kunnolla 20 hp moottorilla. Valmistajan max. hp 35. Lähtisin siitä liikkeelle.- ex Terhisti
Minulla oli ennenmuinoin ko. vene. Nuorena pidin sitä hienona kun en ymmärtänyt veneistä paljoakaan. Se on tasainen lättäpohja joka kulkee kahdella kevyellä matkustajalla 30-35 hv. koneella kohtuullisesti. Myrskyyn sillä ei ole mitään asiaa. Pohja on huono sillä kahden ihmisen kuormalla vesilinja tulee liian pitkäksi eli jarruttavaa märkäpintaa tulee liikaa liian edessä olevan painopisteen takia. Muuten taas vene on liian lyhyt aallokkoajoon. Tuulilasi on tehty tuihakaksi mutta se estää tehokkaasti veneeseen pääsyn ja on niin heikko ettei kestä nojaamista.
En ostaisi tuota venettä satasellakaan.
Samasta rungosta oli myös avoversio. Siinä painopiste osui paremmin kohdalleen ja kakskymppiselläkin se kulki jo liikaa kahdella matkustajalla. - Veneen ostanut
ex Terhisti kirjoitti:
Minulla oli ennenmuinoin ko. vene. Nuorena pidin sitä hienona kun en ymmärtänyt veneistä paljoakaan. Se on tasainen lättäpohja joka kulkee kahdella kevyellä matkustajalla 30-35 hv. koneella kohtuullisesti. Myrskyyn sillä ei ole mitään asiaa. Pohja on huono sillä kahden ihmisen kuormalla vesilinja tulee liian pitkäksi eli jarruttavaa märkäpintaa tulee liikaa liian edessä olevan painopisteen takia. Muuten taas vene on liian lyhyt aallokkoajoon. Tuulilasi on tehty tuihakaksi mutta se estää tehokkaasti veneeseen pääsyn ja on niin heikko ettei kestä nojaamista.
En ostaisi tuota venettä satasellakaan.
Samasta rungosta oli myös avoversio. Siinä painopiste osui paremmin kohdalleen ja kakskymppiselläkin se kulki jo liikaa kahdella matkustajalla.No ostettiin kuitenkin kyseinen paketti ja tänään käytiin ajamassa. Pitää sanoa että tyytyväinen olen. 20hv koneella, kahdella hengellä kulki ihan tarpeeksi ja nousi hyvin liukuun. Eihän se tietenkään mikään tilahirmu ole mutta kyllä se ihan hyvä paketti on.
- Peltsi
Veneen ostanut kirjoitti:
No ostettiin kuitenkin kyseinen paketti ja tänään käytiin ajamassa. Pitää sanoa että tyytyväinen olen. 20hv koneella, kahdella hengellä kulki ihan tarpeeksi ja nousi hyvin liukuun. Eihän se tietenkään mikään tilahirmu ole mutta kyllä se ihan hyvä paketti on.
- 25mercury
Veneen ostanut kirjoitti:
No ostettiin kuitenkin kyseinen paketti ja tänään käytiin ajamassa. Pitää sanoa että tyytyväinen olen. 20hv koneella, kahdella hengellä kulki ihan tarpeeksi ja nousi hyvin liukuun. Eihän se tietenkään mikään tilahirmu ole mutta kyllä se ihan hyvä paketti on.
Itselläni on kyseinen Terhi, josta hajosi alkuperäinen 28 heppainen Suzukin kone juuri. Tilalle tulee 25 heppainen 4-tahti mercury.
Itselleni ainakin riitti 28-heppaisen tarjoama kyyti, ja uskoisin että 25kin on tarpeeksi - koskapa vene ei tilaihme tosiaan ole ja itsellä veneessä useimmiten max 2 kyydissä.
Entisellä koneella 5 henkeä, koira ja tavaraa kyydissä vaatii liukuun nousu kyllä jo sitten jonkin verran aikaa/kikkailua painopisteen kanssa.
Aallokossa ei tällä veneellä ole miellyttävää ajaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4612805Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152645Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2691582Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841184Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41928- 56889
- 79875