Hellou. Olen täällä palstalla ekaa kertaa ja jos heti alkuun tyrin jotain pahasti niin antakkee vähän armoo..;)
Kyselisin vartetuista puista, joidenka varret ovat vioittuneet... kyseessä mm. ruusuorapihlaja sekä vartettu helmipihlaja... Jälkimmäinen on meillä ystäväni pihasta pelastettu lähes saattohoitoon, ensimmäinen on oma, joka on joutunut kokemaan muutaman muuton tässä kahden vuoden sisällä. Molemmissa samat ongelmat... elää mutta kituu, mielestäni ongelma löytyy puiden varresta, joissa molemmissa samankaltaiset viat, puun pinta vaurioitunut, halkeillut sekä kuivanut varsinkin liitoskohdista. Mitä voisi yrittää kokeilla pelastaakseen puut?
Ajattelin ensihätiin sitoa turvetta vioittuneisiin kohtiin joita kastelisin. Ihan omasta päästä repäisty..... Olisiko jollakin parempia ehdotuksia/ kysymyksiä puista, joita koitan pelastella...
Vartetun puun runko-ongelmat
ystyntyntty
1
471
Vastaukset 1
- Töyhtötiainen
Valitettavasti tuollaisia runkovaurioita ei oikein voi korjata mitenkään. Märkä turve rikkoutuneen kuoren päällä pitää vain kuoren kosteana ja antaa sienitaudeille oivan kasvupaikan. Kuoren halkeilut johtuvat yleensä liian voimakkaasta kasvusta (liikaa lannoitusta ehkä) tai keväällä auringon ja pakkasen yhteisvaikutuksesta. Yleensä puu pystyy korjaamaan itse pienet runkovauriot, joten paras toimenpide on olla tekemättä mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1072227- 103896
- 66843
- 46800
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???21766Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha518725Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76640- 64625
Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik23590- 57561