Hellou. Olen täällä palstalla ekaa kertaa ja jos heti alkuun tyrin jotain pahasti niin antakkee vähän armoo..;)
Kyselisin vartetuista puista, joidenka varret ovat vioittuneet... kyseessä mm. ruusuorapihlaja sekä vartettu helmipihlaja... Jälkimmäinen on meillä ystäväni pihasta pelastettu lähes saattohoitoon, ensimmäinen on oma, joka on joutunut kokemaan muutaman muuton tässä kahden vuoden sisällä. Molemmissa samat ongelmat... elää mutta kituu, mielestäni ongelma löytyy puiden varresta, joissa molemmissa samankaltaiset viat, puun pinta vaurioitunut, halkeillut sekä kuivanut varsinkin liitoskohdista. Mitä voisi yrittää kokeilla pelastaakseen puut?
Ajattelin ensihätiin sitoa turvetta vioittuneisiin kohtiin joita kastelisin. Ihan omasta päästä repäisty..... Olisiko jollakin parempia ehdotuksia/ kysymyksiä puista, joita koitan pelastella...
Vartetun puun runko-ongelmat
ystyntyntty
1
470
Vastaukset 1
- Töyhtötiainen
Valitettavasti tuollaisia runkovaurioita ei oikein voi korjata mitenkään. Märkä turve rikkoutuneen kuoren päällä pitää vain kuoren kosteana ja antaa sienitaudeille oivan kasvupaikan. Kuoren halkeilut johtuvat yleensä liian voimakkaasta kasvusta (liikaa lannoitusta ehkä) tai keväällä auringon ja pakkasen yhteisvaikutuksesta. Yleensä puu pystyy korjaamaan itse pienet runkovauriot, joten paras toimenpide on olla tekemättä mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791732
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.109913En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58745Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo105705Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset207654- 133628
- 51575
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus51562Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä18549- 37546