Aikas vikkelä peli!
http://motor.terra.es/pruebas-coches/nuestros-datos.cfm?id=MOT42202&id_version=21863
Lancer 2.0 DI-D
12
4303
Vastaukset
- ewrfwer
Tuulilasissa mittasivat samat tehot.
- Japsifani
Aika hyvin näyttää kyllä kulkevan.
Autossa on vain muutama "ongelma"
- hinta dieselinä
- melutaso ko. hintaluokan autossa ks. yllä
- moottori tehokas mutta ei nykyaikainen, liekö kompensoitu asiaa juuri "lastuttamalla" jo tehtaalla
Mutta eipä sillä. Koeajon arvoinen peli on. Muutama kilpailija vain tulee heti mieleen, Fiat Bravo/150hv ja Honda Civic.
VAG-konserniltakin saa samalla moottorilla varustettuja autoja jo tuohon rahaan.- Mitsumi
"- moottori tehokas mutta ei nykyaikainen, liekö kompensoitu asiaa juuri "lastuttamalla" jo tehtaalla"
Mikä moottorissa on vanhanaikaista taikka huonoa ? Mikä siinä on huonompaa kuin kilpailijoilla ? Polltoaineen kulutus on kohtuulilnen, ja tehoa on riittävästi joten mikä siinä on ei nykyaikaista ? Fiatin Commonrail keksittiin otettiin käyttöön jo 80-luvulla, onko sekään sen nykyaikaisempi kuin pumppusuutin tekniikka noin loppujen lopuksi ? Onhan commonrail joissain tapauksissa selvästi parempi, ja mitsulta tuleekin 2009 täysin omat Clean Diesel commonrail moottorit . . . Moottoreita ei "lastuteta" tehtaalla. Engine Control Unitille tehdään tietyt ohjelmat joilla auto kulkee, ja tehoa voidaan ottaa sen verran kun halutaan, mutta mitä enemmän sitä otetaan, sitä enemmän kulutus nousee ja kestävyys heikkenee. Lastutus tarkoittaa sitä että jälkikäteen auton koneeseen lisätään ns. teholastu joka säätää mm. polttoaineen syöttöä tms . . .
Lancerin tapauksessa ei mitään merkitystä kumpi tekniikka autossa on, CRD vai vagin ratkaisu, ei lancerin diesel ole yhtään huono vrt kilpailijoihin.
Veikkaatko että fiat olisi muuten yhtä laadukas ? Moottori on varmasti hyvä, mutta muuten. Lancerin alustaa ja ajettavuutta on kehuttu kaikkialla erinomaiseksi ja uskon että Mitsubishi on myös laadultaan erinomainen.
Mitä sitten että VAGilta saa samalla koneella olevia autoja, onko sinulla joku automaattinen olettamust että mitsun pitäisi olla samakoneisena aina halvempi ? Uusissa vageissa on tutkimusten mukaan ollut pahojakin luotettavuus ongemlima jotka ovat lisääntyneet nyt aika vasta, olikos se TM vai tuulilasi jossa oli viimeksi Skoda jonka kone olisi hyvällä tuurilla hajonnut täysin jo kestotestin 20 000km:n aikana, siis jotain kulumia oli tullut sen verran paljon että kone olisi sanonut sopimuksensa pian irti... Eli laatuongelmia vageissa tuntuu olevan.
Melutaso, lue tuulilasin toiseksi viimeisin numero, desibeli mittauksen mukaan se oli 80 vauhdissa vain muutaman desibelin korkeampi kuin C sarjan mersussa. Muistaakseni 2db. Mutta joo, on sitä silti varmaan liikaa kun on joka testissä moitittu. - senverran
Mitsumi kirjoitti:
"- moottori tehokas mutta ei nykyaikainen, liekö kompensoitu asiaa juuri "lastuttamalla" jo tehtaalla"
Mikä moottorissa on vanhanaikaista taikka huonoa ? Mikä siinä on huonompaa kuin kilpailijoilla ? Polltoaineen kulutus on kohtuulilnen, ja tehoa on riittävästi joten mikä siinä on ei nykyaikaista ? Fiatin Commonrail keksittiin otettiin käyttöön jo 80-luvulla, onko sekään sen nykyaikaisempi kuin pumppusuutin tekniikka noin loppujen lopuksi ? Onhan commonrail joissain tapauksissa selvästi parempi, ja mitsulta tuleekin 2009 täysin omat Clean Diesel commonrail moottorit . . . Moottoreita ei "lastuteta" tehtaalla. Engine Control Unitille tehdään tietyt ohjelmat joilla auto kulkee, ja tehoa voidaan ottaa sen verran kun halutaan, mutta mitä enemmän sitä otetaan, sitä enemmän kulutus nousee ja kestävyys heikkenee. Lastutus tarkoittaa sitä että jälkikäteen auton koneeseen lisätään ns. teholastu joka säätää mm. polttoaineen syöttöä tms . . .
Lancerin tapauksessa ei mitään merkitystä kumpi tekniikka autossa on, CRD vai vagin ratkaisu, ei lancerin diesel ole yhtään huono vrt kilpailijoihin.
Veikkaatko että fiat olisi muuten yhtä laadukas ? Moottori on varmasti hyvä, mutta muuten. Lancerin alustaa ja ajettavuutta on kehuttu kaikkialla erinomaiseksi ja uskon että Mitsubishi on myös laadultaan erinomainen.
Mitä sitten että VAGilta saa samalla koneella olevia autoja, onko sinulla joku automaattinen olettamust että mitsun pitäisi olla samakoneisena aina halvempi ? Uusissa vageissa on tutkimusten mukaan ollut pahojakin luotettavuus ongemlima jotka ovat lisääntyneet nyt aika vasta, olikos se TM vai tuulilasi jossa oli viimeksi Skoda jonka kone olisi hyvällä tuurilla hajonnut täysin jo kestotestin 20 000km:n aikana, siis jotain kulumia oli tullut sen verran paljon että kone olisi sanonut sopimuksensa pian irti... Eli laatuongelmia vageissa tuntuu olevan.
Melutaso, lue tuulilasin toiseksi viimeisin numero, desibeli mittauksen mukaan se oli 80 vauhdissa vain muutaman desibelin korkeampi kuin C sarjan mersussa. Muistaakseni 2db. Mutta joo, on sitä silti varmaan liikaa kun on joka testissä moitittu.että mittaukset tehdään aina sileällä avaltilla, ja sitähän suomessa suurin osa on? Eli siis mittaukset ja normaali ajo eri asia, melusta kannattaa aina lukea kirjoitettu arvostelu, numerotiedoilla vähän tekoa todellisuuden kanssa.
- lisää...
senverran kirjoitti:
että mittaukset tehdään aina sileällä avaltilla, ja sitähän suomessa suurin osa on? Eli siis mittaukset ja normaali ajo eri asia, melusta kannattaa aina lukea kirjoitettu arvostelu, numerotiedoilla vähän tekoa todellisuuden kanssa.
3db:n nousu tarkoittaa melun kaksinkertaistumista.
- mutta huomioi se
senverran kirjoitti:
että mittaukset tehdään aina sileällä avaltilla, ja sitähän suomessa suurin osa on? Eli siis mittaukset ja normaali ajo eri asia, melusta kannattaa aina lukea kirjoitettu arvostelu, numerotiedoilla vähän tekoa todellisuuden kanssa.
Mitä sitten vaikka tehdään sileällä ? Se oli vrt muihin, eihän se tie muillekkaan sen sileämpi ole, joten ihan yhtä paljon se melu kasvaa niissäkin kun siirrytään normaali tielle.
- tuon kyllä
lisää... kirjoitti:
3db:n nousu tarkoittaa melun kaksinkertaistumista.
Tuon kyllä tiesin että desibeleissa melu kasvaa paljon enemmän, mutta olisiko se nyt vielä ihan kaksinkertainen, jos se nousee 66 jonnekkin 69. hmmm :/ ....
Pitäis vähän selvittää miten se nyt olikaan noi desibelit. - Japsifani
mutta huomioi se kirjoitti:
Mitä sitten vaikka tehdään sileällä ? Se oli vrt muihin, eihän se tie muillekkaan sen sileämpi ole, joten ihan yhtä paljon se melu kasvaa niissäkin kun siirrytään normaali tielle.
Oli miten oli mutta Lancer Diesel on meluisa auto verrattuna saman hintaluokan 26-28te autoihin. Asia selviää koeajolla jokaiselle.
En väitä Lancerin dieseliä huonoksi. Se ei vain edusta uusinta tekniikkaa ja tämän huomaa mm. äänekkyydessä, värinässä ja päästöissä. Ja päästöt nostavat nykyään auton hintaa. - Eurofani
Japsifani kirjoitti:
Oli miten oli mutta Lancer Diesel on meluisa auto verrattuna saman hintaluokan 26-28te autoihin. Asia selviää koeajolla jokaiselle.
En väitä Lancerin dieseliä huonoksi. Se ei vain edusta uusinta tekniikkaa ja tämän huomaa mm. äänekkyydessä, värinässä ja päästöissä. Ja päästöt nostavat nykyään auton hintaa.Ei ole melua moottorin vaan renkaiden takia jotka ovat nykymuodin mukaiset. Miten ihmeessä moottori on päästöiltään huono mutta silti kulutukseltaan sama kuin muutkin vastaavassa luokassa ? CO päästö tulee ainakin nykymoottoreissa suoraan polttoaineen kulutuksesta, joten ei ole suurempia päästöjä lancerissa kuin muissakaan. Näyttää siltä että yrität keksiä huonoja puolia ihan tyhjästä.
- sen sijaan
Japsifani kirjoitti:
Oli miten oli mutta Lancer Diesel on meluisa auto verrattuna saman hintaluokan 26-28te autoihin. Asia selviää koeajolla jokaiselle.
En väitä Lancerin dieseliä huonoksi. Se ei vain edusta uusinta tekniikkaa ja tämän huomaa mm. äänekkyydessä, värinässä ja päästöissä. Ja päästöt nostavat nykyään auton hintaa.Lancer ei edusta uusinta tekniikkaa ? Mikä auto muka oikeasti edustaa uusinta tekniikkaa ?
Lancerin hydraulinen ohjaustehostus on paljon parempi kuin kilpailijoiden sähköviritykset, siinä lancer on edellä, muutenkin ajettavuutta on kehuttu joka testissä. - mitsmiäs
Japsifani kirjoitti:
Oli miten oli mutta Lancer Diesel on meluisa auto verrattuna saman hintaluokan 26-28te autoihin. Asia selviää koeajolla jokaiselle.
En väitä Lancerin dieseliä huonoksi. Se ei vain edusta uusinta tekniikkaa ja tämän huomaa mm. äänekkyydessä, värinässä ja päästöissä. Ja päästöt nostavat nykyään auton hintaa.Kyllä se muuten on ihan nykypäivän tekniikkaa edustava auto ja ehdottomasti parhaimmistoa tuon hintaluokan autoista mm. ajettavuudeltaan jne. Hydr. ohjaustehostus ja muutenkin hyvät mitsumaiset piirteet vetävät sen siinä kyllä selvästi kärkikastiin luokassaan.
Sitten meluisuudesta, siihen ongelmaan on tulossa/tullut korjaus, äänieristystä on parannettu ja voidaan kuulemma parantaa jo ostettuihin autoihin. Joten, ei ongelmaa siinäkään. - robocop666
tuon kyllä kirjoitti:
Tuon kyllä tiesin että desibeleissa melu kasvaa paljon enemmän, mutta olisiko se nyt vielä ihan kaksinkertainen, jos se nousee 66 jonnekkin 69. hmmm :/ ....
Pitäis vähän selvittää miten se nyt olikaan noi desibelit.desibelin käyrä on logaritminen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387765Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071016- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812