Lancer 2.0 DI-D

Make

12

4658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ewrfwer

      Tuulilasissa mittasivat samat tehot.

    • Japsifani

      Aika hyvin näyttää kyllä kulkevan.

      Autossa on vain muutama "ongelma"
      - hinta dieselinä
      - melutaso ko. hintaluokan autossa ks. yllä
      - moottori tehokas mutta ei nykyaikainen, liekö kompensoitu asiaa juuri "lastuttamalla" jo tehtaalla

      Mutta eipä sillä. Koeajon arvoinen peli on. Muutama kilpailija vain tulee heti mieleen, Fiat Bravo/150hv ja Honda Civic.

      VAG-konserniltakin saa samalla moottorilla varustettuja autoja jo tuohon rahaan.

      • Mitsumi

        "- moottori tehokas mutta ei nykyaikainen, liekö kompensoitu asiaa juuri "lastuttamalla" jo tehtaalla"

        Mikä moottorissa on vanhanaikaista taikka huonoa ? Mikä siinä on huonompaa kuin kilpailijoilla ? Polltoaineen kulutus on kohtuulilnen, ja tehoa on riittävästi joten mikä siinä on ei nykyaikaista ? Fiatin Commonrail keksittiin otettiin käyttöön jo 80-luvulla, onko sekään sen nykyaikaisempi kuin pumppusuutin tekniikka noin loppujen lopuksi ? Onhan commonrail joissain tapauksissa selvästi parempi, ja mitsulta tuleekin 2009 täysin omat Clean Diesel commonrail moottorit . . . Moottoreita ei "lastuteta" tehtaalla. Engine Control Unitille tehdään tietyt ohjelmat joilla auto kulkee, ja tehoa voidaan ottaa sen verran kun halutaan, mutta mitä enemmän sitä otetaan, sitä enemmän kulutus nousee ja kestävyys heikkenee. Lastutus tarkoittaa sitä että jälkikäteen auton koneeseen lisätään ns. teholastu joka säätää mm. polttoaineen syöttöä tms . . .

        Lancerin tapauksessa ei mitään merkitystä kumpi tekniikka autossa on, CRD vai vagin ratkaisu, ei lancerin diesel ole yhtään huono vrt kilpailijoihin.

        Veikkaatko että fiat olisi muuten yhtä laadukas ? Moottori on varmasti hyvä, mutta muuten. Lancerin alustaa ja ajettavuutta on kehuttu kaikkialla erinomaiseksi ja uskon että Mitsubishi on myös laadultaan erinomainen.

        Mitä sitten että VAGilta saa samalla koneella olevia autoja, onko sinulla joku automaattinen olettamust että mitsun pitäisi olla samakoneisena aina halvempi ? Uusissa vageissa on tutkimusten mukaan ollut pahojakin luotettavuus ongemlima jotka ovat lisääntyneet nyt aika vasta, olikos se TM vai tuulilasi jossa oli viimeksi Skoda jonka kone olisi hyvällä tuurilla hajonnut täysin jo kestotestin 20 000km:n aikana, siis jotain kulumia oli tullut sen verran paljon että kone olisi sanonut sopimuksensa pian irti... Eli laatuongelmia vageissa tuntuu olevan.

        Melutaso, lue tuulilasin toiseksi viimeisin numero, desibeli mittauksen mukaan se oli 80 vauhdissa vain muutaman desibelin korkeampi kuin C sarjan mersussa. Muistaakseni 2db. Mutta joo, on sitä silti varmaan liikaa kun on joka testissä moitittu.


      • senverran
        Mitsumi kirjoitti:

        "- moottori tehokas mutta ei nykyaikainen, liekö kompensoitu asiaa juuri "lastuttamalla" jo tehtaalla"

        Mikä moottorissa on vanhanaikaista taikka huonoa ? Mikä siinä on huonompaa kuin kilpailijoilla ? Polltoaineen kulutus on kohtuulilnen, ja tehoa on riittävästi joten mikä siinä on ei nykyaikaista ? Fiatin Commonrail keksittiin otettiin käyttöön jo 80-luvulla, onko sekään sen nykyaikaisempi kuin pumppusuutin tekniikka noin loppujen lopuksi ? Onhan commonrail joissain tapauksissa selvästi parempi, ja mitsulta tuleekin 2009 täysin omat Clean Diesel commonrail moottorit . . . Moottoreita ei "lastuteta" tehtaalla. Engine Control Unitille tehdään tietyt ohjelmat joilla auto kulkee, ja tehoa voidaan ottaa sen verran kun halutaan, mutta mitä enemmän sitä otetaan, sitä enemmän kulutus nousee ja kestävyys heikkenee. Lastutus tarkoittaa sitä että jälkikäteen auton koneeseen lisätään ns. teholastu joka säätää mm. polttoaineen syöttöä tms . . .

        Lancerin tapauksessa ei mitään merkitystä kumpi tekniikka autossa on, CRD vai vagin ratkaisu, ei lancerin diesel ole yhtään huono vrt kilpailijoihin.

        Veikkaatko että fiat olisi muuten yhtä laadukas ? Moottori on varmasti hyvä, mutta muuten. Lancerin alustaa ja ajettavuutta on kehuttu kaikkialla erinomaiseksi ja uskon että Mitsubishi on myös laadultaan erinomainen.

        Mitä sitten että VAGilta saa samalla koneella olevia autoja, onko sinulla joku automaattinen olettamust että mitsun pitäisi olla samakoneisena aina halvempi ? Uusissa vageissa on tutkimusten mukaan ollut pahojakin luotettavuus ongemlima jotka ovat lisääntyneet nyt aika vasta, olikos se TM vai tuulilasi jossa oli viimeksi Skoda jonka kone olisi hyvällä tuurilla hajonnut täysin jo kestotestin 20 000km:n aikana, siis jotain kulumia oli tullut sen verran paljon että kone olisi sanonut sopimuksensa pian irti... Eli laatuongelmia vageissa tuntuu olevan.

        Melutaso, lue tuulilasin toiseksi viimeisin numero, desibeli mittauksen mukaan se oli 80 vauhdissa vain muutaman desibelin korkeampi kuin C sarjan mersussa. Muistaakseni 2db. Mutta joo, on sitä silti varmaan liikaa kun on joka testissä moitittu.

        että mittaukset tehdään aina sileällä avaltilla, ja sitähän suomessa suurin osa on? Eli siis mittaukset ja normaali ajo eri asia, melusta kannattaa aina lukea kirjoitettu arvostelu, numerotiedoilla vähän tekoa todellisuuden kanssa.


      • lisää...
        senverran kirjoitti:

        että mittaukset tehdään aina sileällä avaltilla, ja sitähän suomessa suurin osa on? Eli siis mittaukset ja normaali ajo eri asia, melusta kannattaa aina lukea kirjoitettu arvostelu, numerotiedoilla vähän tekoa todellisuuden kanssa.

        3db:n nousu tarkoittaa melun kaksinkertaistumista.


      • mutta huomioi se
        senverran kirjoitti:

        että mittaukset tehdään aina sileällä avaltilla, ja sitähän suomessa suurin osa on? Eli siis mittaukset ja normaali ajo eri asia, melusta kannattaa aina lukea kirjoitettu arvostelu, numerotiedoilla vähän tekoa todellisuuden kanssa.

        Mitä sitten vaikka tehdään sileällä ? Se oli vrt muihin, eihän se tie muillekkaan sen sileämpi ole, joten ihan yhtä paljon se melu kasvaa niissäkin kun siirrytään normaali tielle.


      • tuon kyllä
        lisää... kirjoitti:

        3db:n nousu tarkoittaa melun kaksinkertaistumista.

        Tuon kyllä tiesin että desibeleissa melu kasvaa paljon enemmän, mutta olisiko se nyt vielä ihan kaksinkertainen, jos se nousee 66 jonnekkin 69. hmmm :/ ....

        Pitäis vähän selvittää miten se nyt olikaan noi desibelit.


      • Japsifani
        mutta huomioi se kirjoitti:

        Mitä sitten vaikka tehdään sileällä ? Se oli vrt muihin, eihän se tie muillekkaan sen sileämpi ole, joten ihan yhtä paljon se melu kasvaa niissäkin kun siirrytään normaali tielle.

        Oli miten oli mutta Lancer Diesel on meluisa auto verrattuna saman hintaluokan 26-28te autoihin. Asia selviää koeajolla jokaiselle.

        En väitä Lancerin dieseliä huonoksi. Se ei vain edusta uusinta tekniikkaa ja tämän huomaa mm. äänekkyydessä, värinässä ja päästöissä. Ja päästöt nostavat nykyään auton hintaa.


      • Eurofani
        Japsifani kirjoitti:

        Oli miten oli mutta Lancer Diesel on meluisa auto verrattuna saman hintaluokan 26-28te autoihin. Asia selviää koeajolla jokaiselle.

        En väitä Lancerin dieseliä huonoksi. Se ei vain edusta uusinta tekniikkaa ja tämän huomaa mm. äänekkyydessä, värinässä ja päästöissä. Ja päästöt nostavat nykyään auton hintaa.

        Ei ole melua moottorin vaan renkaiden takia jotka ovat nykymuodin mukaiset. Miten ihmeessä moottori on päästöiltään huono mutta silti kulutukseltaan sama kuin muutkin vastaavassa luokassa ? CO päästö tulee ainakin nykymoottoreissa suoraan polttoaineen kulutuksesta, joten ei ole suurempia päästöjä lancerissa kuin muissakaan. Näyttää siltä että yrität keksiä huonoja puolia ihan tyhjästä.


      • sen sijaan
        Japsifani kirjoitti:

        Oli miten oli mutta Lancer Diesel on meluisa auto verrattuna saman hintaluokan 26-28te autoihin. Asia selviää koeajolla jokaiselle.

        En väitä Lancerin dieseliä huonoksi. Se ei vain edusta uusinta tekniikkaa ja tämän huomaa mm. äänekkyydessä, värinässä ja päästöissä. Ja päästöt nostavat nykyään auton hintaa.

        Lancer ei edusta uusinta tekniikkaa ? Mikä auto muka oikeasti edustaa uusinta tekniikkaa ?

        Lancerin hydraulinen ohjaustehostus on paljon parempi kuin kilpailijoiden sähköviritykset, siinä lancer on edellä, muutenkin ajettavuutta on kehuttu joka testissä.


      • mitsmiäs
        Japsifani kirjoitti:

        Oli miten oli mutta Lancer Diesel on meluisa auto verrattuna saman hintaluokan 26-28te autoihin. Asia selviää koeajolla jokaiselle.

        En väitä Lancerin dieseliä huonoksi. Se ei vain edusta uusinta tekniikkaa ja tämän huomaa mm. äänekkyydessä, värinässä ja päästöissä. Ja päästöt nostavat nykyään auton hintaa.

        Kyllä se muuten on ihan nykypäivän tekniikkaa edustava auto ja ehdottomasti parhaimmistoa tuon hintaluokan autoista mm. ajettavuudeltaan jne. Hydr. ohjaustehostus ja muutenkin hyvät mitsumaiset piirteet vetävät sen siinä kyllä selvästi kärkikastiin luokassaan.

        Sitten meluisuudesta, siihen ongelmaan on tulossa/tullut korjaus, äänieristystä on parannettu ja voidaan kuulemma parantaa jo ostettuihin autoihin. Joten, ei ongelmaa siinäkään.


      • robocop666
        tuon kyllä kirjoitti:

        Tuon kyllä tiesin että desibeleissa melu kasvaa paljon enemmän, mutta olisiko se nyt vielä ihan kaksinkertainen, jos se nousee 66 jonnekkin 69. hmmm :/ ....

        Pitäis vähän selvittää miten se nyt olikaan noi desibelit.

        desibelin käyrä on logaritminen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      20
      3365
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      11
      2777
    3. Menen nyt koisimaan

      Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2404
    4. Olisiko sinulla

      Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      42
      1807
    5. Pieni galluppi

      Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      47
      1485
    6. KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!

      Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1418
    7. onko kaivattusi

      vaarallinen? :D
      Ikävä
      41
      1371
    8. Haluaisin rakastaa sinua

      Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      8
      1335
    9. Oletko uhriutuja?

      vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      52
      1243
    10. Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta

      Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule
      Sinkut
      262
      1115
    Aihe